Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Hva du jobber som: Truckfører + lagermedarbeider + ansvarlig for varer som kommer inn på lageret

Hvor gammel du er: 19 år

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 157 kr/t + masse overtid på 50% og 100%

Hvor mye betaler du i skatt? 36%

Utdanning: logistikk

 

:) :) :)

Endret av AlexG2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du jobber som: Sykepleier i 75% nattestilling (8 års ansiennitet)

 

Hvor gammel du er: 28 år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Rundt 35000 kr brutto per måned

 

Hvor mye betaler du i skatt? 33 % (prosentkort)

 

Utdanning: Bachelor i sykepleie endte jeg opp med etter å ha prøvd litt forskjellig...

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Sykepleier i 75% nattestilling (8 års ansiennitet)

 

Hvor gammel du er: 28 år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Rundt 35000 kr brutto per måned

 

Hvor mye betaler du i skatt? 33 % (prosentkort)

 

Utdanning: Bachelor i sykepleie endte jeg opp med etter å ha prøvd litt forskjellig...

 

Lønn som sykepleier er åpenbart ikke så elendig som alle skal ha det til, selv om dette er natt. Med de resterende timene du mangler for fulltid kunne dette blitt en meget bra inntekt.

Lenke til kommentar

Jobber som alpint trener.

 

Alder: 19 år.

 

Timelønn på 347 kr, 12 000 pr måned ca (Varier med hvor mange kurs mann har)

 

Skatt: 9%

 

Utdanning: Holder på med Jus utdanning, har Trenerkurs (Alpint) 1,2,3 + brefører kurs.

 

Tipper du vil få en skattesmell. Hvis du ikke har mye gjeld eller andre fradrag, som er uvanlig for en 19-åring.

Lenke til kommentar

 

75 % natt lønnes vel som 100 % dag.

 

Korrekt. Personlig synes jeg det største problemet med sykepleieryrket er at man ikke får noe bedre inntekt av å ha mye ansvar/være leder. Man lønnes rett og slett bedre som ansatt på "gølvet" som følge av tillegg for ubekvem arbeidstid. Dette er jo en bra sånn generelt sett, men jeg synes ikke ledere skal tjene mindre enn sine ansatte som går i roterende turnus. Det er litt merkelig...

 

 

 

Lønn som sykepleier er åpenbart ikke så elendig som alle skal ha det til, selv om dette er natt. Med de resterende timene du mangler for fulltid kunne dette blitt en meget bra inntekt.

 

Så lenge man har til smør på brødskiva og litt til, så rekker det i lange baner for meg. :-)

Endret av kaffegruff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tide med en oppdatering

 

Hva du jobber som: Plastsveiser (sveiser vann og kloakkrør i plast, etc.)

Hvor gammel er du: 30

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 300kr timen variabel arbeidstid, jobber prosjektbasert

Hvor mye betaler du i skatt? betaler vel det jeg må...

Utdanning: utdanna yrkesdykker og plastsveiser

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Elektriker offshore

 

 

Hvor gammel du er: 32 år

 

Hva du tjener du? 295kr/t +evt bas-/formanns-tillegg eller overtid. Hadde 750 brutto i fjor, men varierer veldig på kor mye fri eg tar. Og kor mye overtid det blir..

 

Hvor mye betaler du i skatt? 31 % (prosentkort og høy gjeld)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

18 år. Kundeservice (deltid. 3-5 dager i uka)

Rundt 145 i timen /får ekstra for mange samtaler/salg/

Trekker 36% i skatt tydeligvis................ (selvom jeg tror det er feil, men bedre å trekke for mye enn for lite)

Dette har vært oppe før, men det er feil om du er flink til å spare, renten du får på det de trekker for mye er mye lavere enn det du evt. kan få fra en høyrentekonto.

Lenke til kommentar

setter maks inn på Bsu hver måned. Burde jeg spare enda mer? sparer rundt 3000,- i måneden.

Om de trekker for mye vil du få penger + renter tilbake, om de trekker akkuratt eller for lite skatt vil du kunne spare mer penger hver måned men få mer igjen for det (høyere renter enn det staten gir deg).

 

Edit: Men om du ikke er flink til å spare penger er det selvfølgelig bedre at de trekker for mye enn for lite.

Endret av Punainen
Lenke til kommentar

Du hadde hatt mulighet til å spare mer om de ikke hadde trukket for mye skatt hver måned.

Det hadde jeg sikkert. Jeg tok bare kontakt med skattetaten jeg, og fikk hjelp. Der fikset de alt, og jeg regnet med alt var som det skulle. Syntes jeg skatter litt mye, men jaja. Jeg får ikke grini meg til lavere skatt heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...