Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Jobber som regnskapsfører/bilagsfører i en instrumentforretning.

19 år, studiespes.. Går på folkehøgskole nå.

 

125 i timen. Helt ok. Har jobba her siden sept. 2011.

I tillegg til timelønnen får jeg personalrabatt på alle varer vi har, så jeg sparer jo en god del der også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du jobber som:

Medielærer

 

Alder:

29

Hva du tjener:

-År; 414.000,- (Brutto uten feriepenger)

 

Hvor mye betaler du i skatt:

Tabell/34%

 

Utdanning:

Bachelor i Film og TV + Master i Film Regi

 

Tillegg:

Driver eget medieproduksjons-selskap ved siden av, med lønn etter oppdrag.

Lenke til kommentar

Siviløkonom? Kan jeg spørre om hva slags stilling du har? Har du noen tips til andre økonomistudenter?

 

Jeg er ikke pr.def siviløkonom. Har bachelor i økonomi fra BI, og tok master`n min på NTNU.

Fikk nok av BI kulturen og prislappen. Fikk godkjent de fleste fagene mine, og søkte på NTNU etter endt bachelor.

 

Pr i dag jobber jeg primært med forsikring innen bedriftsmarkedet.

Det omfatter Pensjon/OTP/IBP etc

Skadeforsikring osv.

 

Driver med vedlikehold av en eksisterende tildelt portefølje, samt nysalg. Har da mål på bruttosalg porteføljeutvikling.

 

Mitt tips er å starte med noe du liker å gjøre, og ikke vær alt for storforlangende i den første jobben. Gjør du en god jobb, vil det åpne seg muligheter.

 

Husker jeg tjente kun 340.000 i min første stilling etter studiene.

 

Finn deg en arbeidsgiver som gir deg friheten til å gjøre arbeidsinnstruksen på din måte. Så lenge en når budsjetts/produktivitets mål, skal ikke hvordan du kommer dit spille noen rolle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke pr.def siviløkonom. Har bachelor i økonomi fra BI, og tok master`n min på NTNU.

Fikk nok av BI kulturen og prislappen. Fikk godkjent de fleste fagene mine, og søkte på NTNU etter endt bachelor.

 

Pr i dag jobber jeg primært med forsikring innen bedriftsmarkedet.

Det omfatter Pensjon/OTP/IBP etc

Skadeforsikring osv.

 

Driver med vedlikehold av en eksisterende tildelt portefølje, samt nysalg. Har da mål på bruttosalg porteføljeutvikling.

 

Mitt tips er å starte med noe du liker å gjøre, og ikke vær alt for storforlangende i den første jobben. Gjør du en god jobb, vil det åpne seg muligheter.

 

Husker jeg tjente kun 340.000 i min første stilling etter studiene.

 

Finn deg en arbeidsgiver som gir deg friheten til å gjøre arbeidsinnstruksen på din måte. Så lenge en når budsjetts/produktivitets mål, skal ikke hvordan du kommer dit spille noen rolle.

 

Virker som en spennende retning. Hvilket studie søkte du deg inn på ved NTNU og hva tok du fordypning i?

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Sales Agent/Kundebehandler for SAS

Hvor gammel du er: 25 år

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 145,30 kroner i timen

Hvor mye betaler du i skatt? Tabell

Utdanning: Elektriker samt folkehøgskule.

 

Er den lave lønnen et resultat av kutt hos SAS eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Hvorfor? I en alder av 23 og jobb på oljeplattform er ikke å passere millionen noe vanskelig?

 

Varierer stort, både på stilling og plattformen.

Mitt inntrykk av Statoil er at det er uproblematisk med en uke overtid her og der, men å innføre uker overtid som "fast rotasjon" er fullstendig uaktuelt. Da skal det isåfall ligge en del andre årsaker til grunne.

 

Tommelfingerregelen for service er at grunnlønna dobles, er ikke ofte jeg møter fast personell på rigg som mer enn dobler grunnlønna.

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Analytiker innen corporate finance

Hvor gammel du er: 22 år

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 450 brutto i året + bonus (forhåpentligvis rundt 50% av grunnlønn). Timelønna suger da jeg jobber hinsides mye

Hvor mye betaler du i skatt? Rundt 35% vil jeg gjette

Utdanning: Bachelor i økonomi og administrasjon

 

Er greit fornøyd, selv om jeg begynner å lure på om jeg har valgt riktig når jeg ser noen av oljelønningene i denne tråden...

Endret av McMuffin
Lenke til kommentar

Jeg er ikke pr.def siviløkonom. Har bachelor i økonomi fra BI, og tok master`n min på NTNU.

Fikk nok av BI kulturen og prislappen. Fikk godkjent de fleste fagene mine, og søkte på NTNU etter endt bachelor.

 

Pr i dag jobber jeg primært med forsikring innen bedriftsmarkedet.

Det omfatter Pensjon/OTP/IBP etc

Skadeforsikring osv.

 

Driver med vedlikehold av en eksisterende tildelt portefølje, samt nysalg. Har da mål på bruttosalg porteføljeutvikling.

 

Mitt tips er å starte med noe du liker å gjøre, og ikke vær alt for storforlangende i den første jobben. Gjør du en god jobb, vil det åpne seg muligheter.

 

Husker jeg tjente kun 340.000 i min første stilling etter studiene.

 

Finn deg en arbeidsgiver som gir deg friheten til å gjøre arbeidsinnstruksen på din måte. Så lenge en når budsjetts/produktivitets mål, skal ikke hvordan du kommer dit spille noen rolle.

 

Hvilken utdannelse tok du på NTNU?

Lenke til kommentar

Virker som en spennende retning. Hvilket studie søkte du deg inn på ved NTNU og hva tok du fordypning i?

 

Jeg gikk finansiell økonomi:

http://www.ntnu.no/studier/mfinok

 

Fordypet meg i prestasjonsorienterte incentiver, og hvordan en best kan utnytte disse. Kan brukes til så mangt. Både for en bedrift, men også for ansatte i en bedrift om du skjønner.

eks, hvordan øke produktiviteten til ansatte i en bedrift, men også hvordan ansatte kan bruke dette innen salg etc.

 

Studerte hvor brytningspunktet mellom økonomiske incetiver går i forhold til lederskapsmessige incentiver. Penger betyr en del, men på langt nær alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...