Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Hva du jobber som:

Prosesstekniker

Sitter i kontrollrom på oljeplattform. 14-28 rotasjon.

 

Alder:

23

 

Hva du tjener:

-År; 537.000,- (Brutto uten feriepenger)

-Mnd; 44.750,- (Brutto)

 

Overtid/Kurs; 547 kr/t

Overtid i friperiode; 878 kr/t (958 kr/t ved nattskift)

 

 

-Faktisk lønn 2012; 1.220.00(Brutto inkl. feriepenger)

 

 

Hvor mye betaler du i skatt;

Tabell/48% (Ca 40%)

 

 

Utdanning:

Kjemiske Prosessfag(2 år) + Kjemiprosess fagbrev(2 år)

 

Kan jeg spørre hvilket selskap dette er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Utdanning:

Kjemiske Prosessfag(2 år) + Kjemiprosess fagbrev(2 år)

 

Denne utdanningsveien har jeg ikke engang hørt om før nå. Tok du læretiden og fagbrev offshore også?

Lenke til kommentar

Det står da vitterlig 2388 timer totalt. Noe som tilsier at han har nesten 1000 timer overtid i forhold til offshoreavtalene de folkene går på. Noe som igjen tilsier omtrent en 4-4 rotasjon. Litt avhengig om han jobber mye over 12 timer eller ikke.

 

Og med tanke på at de som jobber fast i nordsjøen tjener mellom 7-9000kr ekstra i døgnet for hver dag de står over 14 dager så er dette fullt mulig :) Hinsides bra lønn med andre ord.

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

17 år.

 

Postbud:

 

134,30,- timen

25,- helgetillegg

 

Får i overkant av 160,- så fort jeg blir over 18.

Jobber kun annenhver lørdag + lørdager de trenger fler og i ferier.

 

Svømmeinstruktør:

 

Hvor mye jeg jobber varierer veldig. Fra en til fire dager i uka, fra én til fire timer. Som oftest tre timer to ganger i uka.

 

165,- timen

200,- om jeg er hovedinstruktør, men det blir det lite med før jeg er over atten.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Litt usikker på om det heter Kjemiske prosessfag enda, tror det heter TIP.

Jeg tok læretiden på land på Mongstad.

 

Kult. Er det mange der ute som har gått den veien du gikk? Noen som har Bachelor i Petroleumsteknologi i lignende eller samme stilling?

 

Trives du? :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Trives godt jeg, tror ikke jeg kan tenke meg offshore rotasjon resten av livet dog.

Jeg kjenner ganske mange som har tatt samme utdanning.

Det er et få antall som har bachelor men de går vanligvis til ingeniørstillinger etterhvert, det er også mulig å bli plattformsjef dersom en har bachelor.

 

Det er blitt mer og mer populært å ta bachelor samtidig som en jobber offshore, da ofte i 50% stilling, dvs 7-35 rotasjon.

 

Ok, så du er lei alt? :)

 

Hvordan gjør man det når man tar bachelor samtidig som en tar offshore? Får man jobb for eksempel ett år etter påbegynt utdanning?

 

Det hadde vært gull verdt for meg som er nesten 29 år og litt sent ute på skolebenken. Skal uansett med 90% sikkerhet gå den veien.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hvordan det utføres praktisk er veldig opp til deg selv og bedriften du er ansatt i.

Det er ikke alltid like lett å få til en 50% stilling.

 

En kollega av meg tok bachelor over 3 år som vanlig, samtidig som han var i 50% stilling på plattformen under utdannelsen.

 

Var han da allerede i jobb offshore eller fikk han jobb etter påbegynt utdanning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...