Populært innlegg Funtazz Skrevet 7. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. mars 2012 Hva tjener du: 235 Hva jobber du som? Service Elektriker Hvor gammel er du?: 23 Utdanning: Vidergående Elektro utdanning Goder i jobben: Firmabil, telefon, jobbe så mye jeg vil (også så lite jeg vil) verktøy, firmahytte, lønningspils +++ Serviceelektriker, videregående skole og du har El. og automasjons ingeniør i signatur? Greit nok at det ikke er en beskyttet tittel, men det får da være grenser. 25 Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Ingeniør er faktisk en beskyttet tittel. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Må gjerne dokumentere det på noe vis, for alle kilder jeg finner sier det motsatte. Dog burde man ikke kalle seg ingeniør før man har en stilling som i det minste ligner litt på ingeniørarbeid. Jeg er utdannet ingeniør, men veldig mange på min arbeidsplass har stillinger med "Engineer" i stillingstittelen sin. Det er dog gjerne folk som har opparbeidet litt kunnskap og kjennskap, men det er de færreste som vet noe om de klassiske ingeniørfagene og kan lite om naturlovene Ikke å jobbe som elektrikker. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Synes ingeniør er litt for bredt.. bedre å betegne seg som bachelor/master/(sivilingeniør?) F.eks. så kan en IT-konsultent ha mastergrad, backelorgrad eller enda mindre.. her er det arbeidsoppgavene å spisskompetansen som avgjør hvilken IT-konsulent man er. Lenke til kommentar
Funtazz Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Ingeniør er faktisk en beskyttet tittel. Feil. Siv. ing. er en beskyttet tittel, men IKKE ingeniør. 3 Lenke til kommentar
hean Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Ingeniør er faktisk en beskyttet tittel. Feil. Siv. ing. er en beskyttet tittel, men IKKE ingeniør. Og Høgskoleingeniør (bachelor)... Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Selvfølgelig, ingen kan hevde de har en bachelorgrad uten å ha det, men er ikke det som er poenget. Poenget er at folk kan ha en stilling med ingeniørtittel uten å ha bachelorgrad, men ingen kan ha en siv.ing tittel pga det er en vernet tittel, da må du ha Mastergrad. Siv.ing er forøvrig en utgått standard, heter Master Of Science i disse dager. Lenke til kommentar
danielomg Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Hva du jobber som: Assistent på sykehjem Hvor gammel du er: 16 år gutt (blir 17 i nov) Hva tjener du i Timen ? har en grunlønn på 121 kr/t også etter klokken 17:00 har jeg 46kr og helgetileg 35 kr (jeg jobber bare ettermiddagsvakter pga skole så på en ukedag har jeg 165 kr/t og i helgene har jeg 202 kr/t Hva du tjener du i månedslønn: varierer etter hvor mye jeg jobber ca 14.000 kr +- Hvor mye betaler du i skatt? har frikort, men etter neste lønning må jeg få meg skattekort :`( Utdanning: 1VGS Helse OG sosial.. skal gå nå til høst 2VGS Helsefagarbeider Tjener bra for og bo hjemme Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Begynte i ny jobb for litt over en mnd siden Hva du jobber som: Kundebehandler hos ISP Hvor gammel du er: 21 Hva tjener du i Timen ? 130kr Hva du tjener du i månedslønn: Altfor lite, fikk akkurat første lønning og fik sjokk over hvor lite det var. Hvor mye betaler du i skatt? Usikker Utdanning: IKT-Servicefag Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Begynte i ny jobb for litt over en mnd siden Hva du jobber som: Kundebehandler hos ISP Hvor gammel du er: 21 Hva tjener du i Timen ? 130kr Hva du tjener du i månedslønn: Altfor lite, fikk akkurat første lønning og fik sjokk over hvor lite det var. Hvor mye betaler du i skatt? Usikker Utdanning: IKT-Servicefag Hvis du begynte for litt over en mnd siden fikk du kanskje ikke betalt for en full måned... Lenke til kommentar
wampster Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 130kr timen = 14k utbet i mnd. enkelt og greit. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Det høres riktig ut wampster. Jeg mener, bruker vel 3000 i bensin i måneden, bruker vel 1000 ca i forsikring. Da sitter jeg igjen med 10000. Hadde planer om å spare ca 10000kr i måneden til bolig, men ser det blir umulig. Ser forresten det er bra jeg bor hjemme enda, hadde ikke overlevt med denne jobben + husleie + mat + andre utgifter. Hvis du begynte for litt over en mnd siden fikk du kanskje ikke betalt for en full måned... Jeg burde bli betalt for mer en en måned da det er over en måned siden jeg startet Endret 10. mars 2012 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Jeg burde bli betalt for mer en en måned da det er over en måned siden jeg startet La oss du begynte mandag 5. februar som er litt over en måned siden og at du fikk lønn den 5. mars. Da har du nok KUN fått utbetalt for februar og ikke noen timer for dem du arbeidet i mars. Endret 10. mars 2012 av Nasciboy Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Mandag 5. mars er 5 dager siden, søndag 5. februar er over en mnd siden Men ja, det er nok normalt å få lønn kun for arbeidstimene i forrige måned. Dette bør også stå på lønnsslippen (altså hvilket intervall lønningen gjelder). Om jeg hadde begynt i min nåværende jobb si 15. januar ville jeg mot slutten av februar måned (ca. 25.) fått utbetalt lønn for 15. - 31. januar. Februartimene kommer ikke før på neste lønning mot slutten av mars. Slik var det også i min forrige stilling, begge deltidsstillinger basert på timelønn. Jeg jobber typisk ekstra i ferier da jeg er student, særlig sommer- og juleferie. Når jeg da jobber nærmere fulltid ca. halve desember gir ikke dette utslag på lønnen før i januar. Endret 10. mars 2012 av srbz Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Mandag 5. mars er 5 dager siden, søndag 5. februar er over en mnd siden Jepp... fint du sier det opplagte. Edit: Ops, så ikke feiln... rettet nå Endret 10. mars 2012 av Nasciboy Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Hehehe, 5. februar var fremdeles en søndag Uansett, sitter og kikker på min aller første lønnsslipp fra denne jobben, som jeg fikk 24. september 2010. Jeg begynte i stillingen 12. august samme år, og den 24. sept. fikk jeg utbetaling for dagene jeg jobbet i intervallet 12.08. - 30.08. På neste lønnsslipp (oktober) står det 03.09. - 23.09. Jeg jobber som sagt deltid, og har trolig hatt ferie elns ut mnd. etter den 23. Altså, alle timene jeg jobbet i september måned innen første utbetaling kom, ble beregnet først på neste slipp. Dj_Evelen, du bør se om ikke det står spesifisert et slikt intervall på din egen lønnsslipp, det forklarer nok isåfall en hel del Lenke til kommentar
Djn Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Hva du jobber som: Vitenskapelig assistent (blant genetikere og andre biologer) Hvor gammel er du: 28 Hva du tjener du i timen/månedslønn: 400k i året, så ... 33.3k i måneden? Hvor mye betaler du i skatt? Si det? Rundt 30-35% et sted, tror jeg. Utdanning: Mastergrad i informatikk (ved avdeling for bioinformatikk). Det står "ingeniør" på adgangskortet mitt, men jeg skylder på den sløve fyren som utsteder kortene for det. (Jeg tror et par av de som er ansatte som ingeniører har vit.ass. på sine kort...) Jeg er teknisk sett ansatt i OUS, som er under helse sør-øst, så jeg får 20% rabatt på toget, og mulighet til å ta opp huslån i statens lånekasse med lav rente (ikke at jeg hadde tenkt å benytte meg av det med helt enda). Ulempen er at jeg jobber på en serie korte kontrakter, siden jeg er ansatt i/for/av diverse prosjekter vi gjør. Forskning er et felt med utrygge stillinger og for lite penger i omløp. Lenke til kommentar
drivedeep9 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Hva du jobber som: Plastsveiser (sveiser vann og kloakkrør i plast) Hvor gammel er du: 29 Hva du tjener du i timen/månedslønn: 185kr timen (begynnerlønn) vanskelig å gi noe månedsoversikt/årsoversikt enda.. Hvor mye betaler du i skatt? Si det? 32% Utdanning: utdanna yrkesdykker og plastsveiser Lenke til kommentar
Ptah Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Hvor gammel du er: 22 år Hva du tjener du i månedslønn: > 60k (brutto) Hvor mye betaler du i skatt? 40% Utdanning: Proesess operatør (2år kjemi-prosessfag, 2år lærling) Endret 12. mars 2012 av Ptah Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hvor gammel du er: 22 år Hva du tjener du i månedslønn: > 60k (brutto) Hvor mye betaler du i skatt? 40% Utdanning: Proesess operatør (2år kjemi-prosessfag, 2år lærling) statoil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå