Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2

Anbefalte innlegg

Starter i ny jobb 10. januar, 2012.

Hva du jobber som: Forlagsredaktør (Motebransjen).

Hvor gammel du er: 21 år.

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 7421,875 kr/t ($1583,33/t)

Hvor mye betaler du i skatt? 35% av $237.500 i mnd.

Utdanning: Økonomi- og forretningsjus

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber som: Standselger.

Alder: 19

Lønn: Vanskelig å si, da det varierer litt utifra sesong og egen motivasjon. Drøyt 45k i mnd tenker jeg.

Skatt: Utifra hva jeg vet skatter jeg 36%, men ved dårlige lønninger skatter jeg mindre, og ved gode betydelig mer. Tipper jeg har en eller annen rar tabell.

Utdannelse? Fullført studiespess på vidergående, starter å studere markedsføring og salgsledelse til høsten.

Lenke til kommentar

Lønn: Vanskelig å si, da det varierer litt utifra sesong og egen motivasjon. Drøyt 45k i mnd tenker jeg.

Skatt: Utifra hva jeg vet skatter jeg 36%, men ved dårlige lønninger skatter jeg mindre, og ved gode betydelig mer. Tipper jeg har en eller annen rar tabell.

Utdannelse? Fullført studiespess på vidergående, starter å studere markedsføring og salgsledelse til høsten.

Du må virkelig ha funnet en gulloppskrift hvis du tjener så mye som standselger .. ;)

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Serviceingeniør innen elektro og automasjon

Hvor gammel du er: 27

Hva du tjener du i timen: Har ikke oversikt

Årslønn: Mellom 750 og 950, alt ettersom. Pluss ca 100 000 netto i diettpenger etc fra reising.

Hvor mye betaler du i skatt? Ca 1/3

Utdanning: Elektriker gr L, 2,5 års erfaring som ferdig utlært. (Jeg har "kastet bort" noen år på diverse skolegang, så ligger litt etter)

Dette er vel offshore?

Lenke til kommentar

Årslønn: Mellom 750 og 950, alt ettersom. Pluss ca 100 000 netto i diettpenger etc fra reising.

Utdanning: Elektriker gr L, 2,5 års erfaring som ferdig utlært. (Jeg har "kastet bort" noen år på diverse skolegang, så ligger litt etter)

Dette er vel offshore?

Nei.

Jeg reiser rundt til skip som er nesten ferdigbygget for å foreta tester og oppstart, igangkjøring og enda mer testing på de anleggene firmaet mitt leverer (hovedtavler, generatorer, automasjonssystemer etc etc). Jeg reiser også rundt på båter som er i drift, men som opplever problemer eller ønsker oppgraderinger.

Noen anlegg er riktignok på offshore rigger, men jobben handler mest om reising rundt omkring i verden til skip for å enten finne feil eller teste utstyr.

Forresten skal jeg offshore til en rigg i morgen når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar

Dette er vel offshore?

Nei.

Jeg reiser rundt til skip som er nesten ferdigbygget for å foreta tester og oppstart, igangkjøring og enda mer testing på de anleggene firmaet mitt leverer (hovedtavler, generatorer, automasjonssystemer etc etc). Jeg reiser også rundt på båter som er i drift, men som opplever problemer eller ønsker oppgraderinger.

Noen anlegg er riktignok på offshore rigger, men jobben handler mest om reising rundt omkring i verden til skip for å enten finne feil eller teste utstyr.

Forresten skal jeg offshore til en rigg i morgen når jeg tenker meg om.

Det ante meg at det var en slik type jobb ja. Man får liksom ikke slike lønninger når man går fast onshore som elektriker. Jeg hadde velvillig brukt gr.L utdanningen min om lønnen så slik ut :)

Lenke til kommentar

Du må virkelig ha funnet en gulloppskrift hvis du tjener så mye som standselger .. ;)

Njæ. Jeg har aldri vært noen typisk selgerperson, men jeg er så heldig å ha en seriøs arbeidsplass med et kjent produkt, så for meg har det bare vært å jobbe hardt og ha bra humør på jobb :)

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Bank

Hva du tjener du i timen:

Årslønn: 510 000kr

Hvor mye betaler du i skatt? 36%

Utdanning: Bachelor øk, BI. Master org.øk, NTNU + div.

Virker som medlemmene av diskusjon.no ligger rimelig godt over gjennomsnittslønna.

Fin kombinasjon av unge mennesker og helt ville lønninger, hvor søker jeg?

Endret av PanserJohan
Lenke til kommentar

Den modellen kan sikkert brukes i en bransje, men de kriterien gjelder ikke nødvendigvis om du skal sammenligne lønn bransjer seg imellom.

F.eks 300 tusen i året er en god lønn som butikkmedarbeider, men ikke om du jobber som ingeniør i vegvesnet f.eks.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hva du jobber som: Netcom Shop (Tidl. Telebutikken)

Hvor gammel du er: 18. år

Hva du tjener du i året: Jobber deltid, så det varierer. Tipper jeg ender på rundt 90.000

Timelønn: 132,6,-

Goder: Innkjøpspris på telefoner. Og diverse rabatter på treningssenter, på Peppes etc..

Hvor mye betaler du i skatt? 36%

Utdanning: Allmenn fag Videregående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...