Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva du jobber som:vekter (skift)

 

Hvor gammel du er: 27år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: ca 27-32k brutto i mnd spør alt hvor jeg gidder å jobber.

 

Hvor mye betaler du i skatt? 26%

 

Utdanning: Videregående + forkurs

Endret av smy
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Lærling industrimekaniker.

 

Hvor gammel du er: 18

 

Hva tjener du i timen?: (dette er sånn ca, husker ikke helt nøyaktig) Vanlig: 96kr/t. Overtid: 240kr/t. Overtid fredag/helg: 320kr/t.

 

Hvor mye betaler du i skatt?: Ca 25%

 

Utdanning: 1TAF, 2TAFME (har 2 år til).

 

Arbeidstimer/mnd: 60 (+ alle skoleferier, så blir mere da)

Endret av stizzen
Lenke til kommentar

Jobber som selvstendig næringsdrivende innenfor grafisk design, og har en timessats på 680 NOK. Jeg er 18 år gammel.

 

Har også en vikarstilling på en trelasthandel for å støtte opp økonomien når jeg ikke har oppdrag.

 

Har i gjennomsnitt hatt mellom 15000-30000 i mnd. Etter skatt.

Endret av Zeriz
Lenke til kommentar

Jobber som selvstendig næringsdrivende innenfor grafisk design, og har en timessats på 680 NOK. Jeg er 18 år gammel.

 

Har også en vikarstilling på en trelasthandel for å støtte opp økonomien når jeg ikke har oppdrag.

 

Har i gjennomsnitt hatt mellom 15000-30000 i mnd. Etter skatt.

 

 

Har du timelønn på 680kr timen eller er de 680kr timen du fakturerer kunden for ?

Lenke til kommentar

Alder: 31 år

Jobb: Drosjeeier 2 løyver, selv.næringsdrivende/ salgskonsulent eget firma.

Timelønn: Her variere det veldig. Alt fra 0 til 1000 kroner timen. Normalt timelønn sjåfør: 250 kroner +-.

Helg/kveld: ca.300 kroner.

Skolegang: BI Markedsføring 3 år /Vgs.

: Er ikke ansatt i et selskap slik som de fleste av dere er, er selv.næringsdrivende med ansatte. Fast tim/månedslønn altså ikke.

 

 

Å ha en timelønn på 1000 kroner forutsetter at man kjører inn 2300 på en time, hvilket jeg anser som helt umulig. Det er såklart mulig å kjøre inn 1000 kroner på en time dersom man er dyktig. De fleste skift i mitt selskap pleier å ligge på drøye 3-4 000 innkjørt pr skift i snitt.

 

Og dersom du er drosjeeier så har du ikke lønn. Din "lønn" er til enhver tid overskuddet i bedriften.

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Alder: 31 år

Jobb: Drosjeeier 2 løyver, selv.næringsdrivende/ salgskonsulent eget firma.

Timelønn: Her variere det veldig. Alt fra 0 til 1000 kroner timen. Normalt timelønn sjåfør: 250 kroner +-.

Helg/kveld: ca.300 kroner.

Skolegang: BI Markedsføring 3 år /Vgs.

: Er ikke ansatt i et selskap slik som de fleste av dere er, er selv.næringsdrivende med ansatte. Fast tim/månedslønn altså ikke.

 

 

Å ha en timelønn på 1000 kroner forutsetter at man kjører inn 2300 på en time, hvilket jeg anser som helt umulig. Det er såklart mulig å kjøre inn 1000 kroner på en time dersom man er dyktig. De fleste skift i mitt selskap pleier å ligge på drøye 3-4 000 innkjørt pr skift i snitt.

 

Og dersom du er drosjeeier så har du ikke lønn. Din "lønn" er til enhver tid overskuddet i bedriften.

Han har jo to løyver, så da antar jeg at han også har to bilder som kjører for han?

har ikke så veldig mye peil på drosjenæring, men er ikke 10000 kr i times realistisk da?

Lenke til kommentar

Det som forbauser meg etter å ha lest her inne en del er at det er mange med høgere utdanning som tjener relativt lite, særlig om man sammenligner med enkelte yrker som automatikere, offshore arbeidere og enkelte folk som jobber i kommunen.

Det du ikke må glemme da er at en som jobber 7,5 timer om dagen "kun" jobber 1750 timer i året, og kanskje bruker 1900 timer med reising, mens en som jobber offshore med 1:1 turnus jobber 2200 timer i året og gjerne bruker 4700 timer på jobben medregnet reise. Automatikere er det vel stor etterspørsel etter vil jeg tro, mens jeg ikke har noen logisk forklaring på hvorfor kommunearbiedere tjener mye. Kanskje derfor alle kommuner er så fattige :p

Lenke til kommentar

Text goes here

Text goes here

Han har jo to løyver, så da antar jeg at han også har to bilder som kjører for han?

har ikke så veldig mye peil på drosjenæring, men er ikke 10000 kr i times realistisk da?

 

Gå å legg deg, så tar vi den diskusjonen om bilder og 10.000kr i timen i morgen :) /mobbepå

 

 

Men jeg har 320000 kr året i fastlønn, jobber som kundebehandler på et callcenter. og er 23 år. Trives :)

Lenke til kommentar

Alder: 31 år

Jobb: Drosjeeier 2 løyver, selv.næringsdrivende/ salgskonsulent eget firma.

Timelønn: Her variere det veldig. Alt fra 0 til 1000 kroner timen. Normalt timelønn sjåfør: 250 kroner +-.

Helg/kveld: ca.300 kroner.

Skolegang: BI Markedsføring 3 år /Vgs.

: Er ikke ansatt i et selskap slik som de fleste av dere er, er selv.næringsdrivende med ansatte. Fast tim/månedslønn altså ikke.

 

 

Å ha en timelønn på 1000 kroner forutsetter at man kjører inn 2300 på en time, hvilket jeg anser som helt umulig. Det er såklart mulig å kjøre inn 1000 kroner på en time dersom man er dyktig. De fleste skift i mitt selskap pleier å ligge på drøye 3-4 000 innkjørt pr skift i snitt.

 

Og dersom du er drosjeeier så har du ikke lønn. Din "lønn" er til enhver tid overskuddet i bedriften.

Han har jo to løyver, så da antar jeg at han også har to bilder som kjører for han?

har ikke så veldig mye peil på drosjenæring, men er ikke 10000 kr i times realistisk da?

 

Da gjelder det nederste jeg skrev. At eiers "lønn" til enhver tid er overskuddet i bedriften. hvilket vil si innkjørt beløp minus alle utgifter som vedlikehold, bensin, bompenger og lønn. Mao er det veldig lite trolig. Som jeg skrev så er det mulig å kjøre inn 1000 kroner (selvfølgelig mer enn det dersom man har to løyver), men det kan ikke kalles for timelønn. Det er det samme som at en butikkeier sier at han har 10 000 kroner i timelønn fordi kundene kjøpte varer for 10 000 mellom klokken 16:00 og 17:00.

 

Som jeg nevnte så er det, etter konferering med kolleger, relativt vanlig å ha et snitt på 3000 kroner innkjørt pr skift i taxiselskapet jeg kjører for. Med tarifflønn, hvilket vil si 42% av lønnsgrunnlag, vil dette iløpet av 22 arbeidsdager gi en lønn på 25 502,50 kroner brutto. Helt kurrant lønn med andre ord. Jeg pleier sjeldent gi meg før jeg har en god del over 3000 kr innkjørt, slik at jeg alltid snitter en del over.

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Det som forbauser meg etter å ha lest her inne en del er at det er mange med høgere utdanning som tjener relativt lite, særlig om man sammenligner med enkelte yrker som automatikere, offshore arbeidere og enkelte folk som jobber i kommunen.

Det du ikke må glemme da er at en som jobber 7,5 timer om dagen "kun" jobber 1750 timer i året, og kanskje bruker 1900 timer med reising, mens en som jobber offshore med 1:1 turnus jobber 2200 timer i året og gjerne bruker 4700 timer på jobben medregnet reise. Automatikere er det vel stor etterspørsel etter vil jeg tro, mens jeg ikke har noen logisk forklaring på hvorfor kommunearbiedere tjener mye. Kanskje derfor alle kommuner er så fattige :p

 

Mange som jobber i kommunen, slik som jeg, jobber i helsevesenet og der er det MYE overtid... det gjenspeiler seg i lønnen når året er omme :whistle:

Lenke til kommentar
Hva du jobber som: Finmekaniker (deltid i veksted ved siden av studier)

 

Hvor gammel du er: 19år

 

Hva du tjener du i timen: 107,- timen (6000-9000 brutto mnd, vanligvis)

 

Jobber i verkstedet for et finmekanisk firma i Horten, har 100% fleksibel arbeidstid, som betyr at jeg kan jobbe akuratt når jeg vil. Går inn døra, stempler meg inn og finner noe å gjøre :p Veldig greit ved siden av inginiørstudiene.

6914462[/snapback]

 

Hihi!

 

Her er en kar som visstnok utdanner seg til ingeniør som ikke vet hvordan man staver det en gang!

Litt enig med deg Rikkely!

 

Faktisk gått nesten 4 år siden jeg skrev i denne tråden :)

Morro å se at man har gått opp ca 102,- timen på 4 år, skulle gjerne fortsatt sånn :D

Jeg er nå forlengst ferdig med ingeniørstudiene og har også lært meg å stave INGENIØR (noe man lærer siste året på ingeniørstudiene) ;)

 

Hva du jobber som: Systemutvikler

 

Hvor gammel du er: 23 år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 33 000,-/mnd + årlig bonus (i snitt 50 000,-/år siste 3 årene)

 

Hvor mye betaler du i skatt? Full skatt fra tabell 7120 (ca 11 0000,-/mnd), noe som gir en god del ekstra i juni ;)

 

Utdanning: Bachelor Ingeniør Datateknikk

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...