luft Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Hva du jobber med: Begynner å arbeide på elektroseksjonen på OSL 21. juli (Reperasjon av banelys etc, rengjøring etc...) Jobber litt her på gården hvor jeg bor (gressklipping, jordbærsalg, traktorkjøring etc...) Hvor gammel du er: Blir 16 i August Hva tjener du i timen: OSL: 105 kr Hjemme: 75 kr (?) Arbeidstid OSL: 08:00 - 16:30 Hjemme: Når det trengs Hvor mye betaler du i skatt? 0% 0% Utdanning: Nettop ferdig med 10. klasse.. Endret 1. juli 2008 av Even92LN Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hva du jobber som: Elektriker, bas Hvor gammel du er: 25år Hva du tjener du i timen/månedslønn: 185,- i timen Hvor mye betaler du i skatt? Tabellkort, aner ikke, sikkert i underkant 36%. Utdanning: VGS, VK1 Elektronikk, VK1 Elektro. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hva du jobber som: Elektrikerlærling, siste halvår... Hvor gammel du er: 20år Hva du tjener du i timen/månedslønn: 158 kr timen Hvor mye betaler du i skatt? Ikke helt sikker, men er vel 25-30% eller noe Utdanning: GK Elektro, VK1 Elektro. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hva jeg jobber som: Lagermedarbeider (sommerjobb) Hvor gammel jeg er: 16 år Hva jeg tjener i timen: 94,49 Hvor mye jeg betaler i skatt: Har skattekort, så ingenting Utdanning: Gikk nylig ut av 10. klasse Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hva du jobber som: Konsulentstilling i konsernstaben i norsk finanskonsern Hvor gammel du er: 25år Hva du tjener du i timen/månedslønn: Grunnlønn etter finansforbundets (selv om jeg ikke er medlem) lønnstrinn 4X pluss overtid, bonus og en del tillegg og frynsegoder. Hvor mye betaler du i skatt? 30%-40% tipper jeg Utdanning: Nyutdannet siviløkonom Lenke til kommentar
Minus Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hva du jobber som: Jobber i "alt mulig"-butikk. Selger maling, verktøy, elektro-saker, pyntegjenstander, kjøkkensaker osv. Når jeg er på jobb, sitter jeg i kassa eller fyller opp med varer fra lageret. Får av og til andre oppgaver som å selge/blande maling og å rydde på lageret. Hvor gammel er du: Er 17 år. Hva du tjener du i timen/månedslønn: 101,50kr/t. Hvor mye betaler du i skatt? Har hatt frikort så langt, men skal ordne meg et skattekort med 10% i trekk. Utdanning: Barneskole Ungdomskole VG1 Medier og kommunikasjon VG2 Medier og kommunikasjon Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Jeg jobber som: Sommervikar ved miljøsteinfabrikk Jeg er: 17år Hva du tjener du i timen/månedslønn: 140kr timen Arbeidstid: 07.00 - 16.00 i fem/seks uker i sommer Hvor mye betaler du i skatt: Frikort Utdanning: Vidregående Medier og kommunikasjon VG1/VG2. Endret 2. juli 2008 av Snobjorn Lenke til kommentar
brg Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg jobber som: Driver kiosk i Reitan Servicehandel (Narvesen) Jeg er: 41 Hva du tjener du i timen/månedslønn: ca 700 tusen i året. Mine ansatte har fra 126-150 kr i timen Arbeidstid: Alltid, men butikken er åpen 0900-2300. Hvor mye betaler du i skatt: ca 45% Utdanning: Startet som ekstrahjelp. Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg jobber som: Driver kiosk i Reitan Servicehandel (Narvesen)Jeg er: 41 Hva du tjener du i timen/månedslønn: ca 700 tusen i året. Mine ansatte har fra 126-150 kr i timen Arbeidstid: Alltid, men butikken er åpen 0900-2300. Hvor mye betaler du i skatt: ca 45% Utdanning: Startet som ekstrahjelp. Når startet du som ekstrahjelp? Må si at du har vært flink til å klatre deg oppover i gradene.. Lenke til kommentar
brg Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Startet i 1991, overtok min første butikk i 1994. Så jeg har holdt på en stund. Jobbet en periode administrativt i kjeden, men valgte å gå tilbake til butikk da jeg ble lei av å reise + at inntektspotensialet er en del bedre som franchisetaker. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Høres ikke så rart ut. Samboeren min startet som ringehjelp for to år siden, nå er hun butikksjef. Lenke til kommentar
the_eagle Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hva Jobber du som: Resepsjonist ved RicaHvor gammel er du: 22 Lønn: 118,87 i henhold til HRAF Tariff, ca 120 til neste år Edit: Tjener litt over standard fagarbeiderlønn i komunen her for nyutdannet fabarbeider.. som blir 240k i året.. har ikke giddi å regne på timelønna.. noen som vet hvor mange timer det er i ett årsverk? Det blir 20k i månden, som blir om du jobber standard heltid (37,5 t) og da 150 timer månden en timeslønn på 133.33... Vanlig antall timer hvis man jobber standard mnd er 162,5, ikke 150.. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Hva du jobber som: Eg jobber som ferievikar på eit alluminiumsverk. Jobben min går ut på å passe på at omnane i hallane har det fint. Eg jobber på skift Hvor gammel er du: Er 19 år. Hva du tjener du i timen/månedslønn: Eg har 153 kr/timen i grunnlønn. Samstundes får eg tillegg for diverse, som å jobbe ettermiddag, delta på møte, jobbe natt osv. Arbeidstid: Sidan eg jobber skift kan den variere frå heile døgnet. Det er ofte 12timar * 3 dagar i helgene. Hvor mye betaler du i skatt? Trur eg har 33% i skatt eller noko, vart litt usikker no. Utdanning: Vidaregåande skule med godkjent generell studiekompetanse. Edit: det kan vere lønna har gått opp 14,2 kr/time etter nye forhandlingar, men sidan eg er usikker på dette, tar eg det ut av reknestykket Endret 2. juli 2008 av aspic Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Startet i 1991, overtok min første butikk i 1994. Så jeg har holdt på en stund. Jobbet en periode administrativt i kjeden, men valgte å gå tilbake til butikk da jeg ble lei av å reise + at inntektspotensialet er en del bedre som franchisetaker. Ikke for å spore helt av, men var på god vei inn i dette selv for ei stund sia. Må du som franchisetaker ''kjøpe'' kiosken når man evt får mulighet til å ta over eller fungerer det som ''vanlig'' butikk at butikksjefen kan få sparken om resten av kjeden tar en rutinekontroll og ikke er fornøyd med resultatet? Slitsom bransje dette her, fort å bli helt utbrent om man ikke passer på å få litt fritid. Lenge har du holdt på i den kiosken? Hvor mange ansatte? Skal sies at det var ren matvarebransje jeg holdt på med, men vis man pr dags dato sammenligner vareutvalget mellom en Narvesen kiosk og en matvarebutikk vil man finne forbløffende mye likt.. Lenke til kommentar
katrinepine Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hva du jobber som: Prosess Teknikk Hvor gammel du er: 15 år Hva du tjener du i timen: 105 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hva du jobber som:Eg jobber som ferievikar på eit alluminiumsverk. Jobben min går ut på å passe på at omnane i hallane har det fint. Eg jobber på skift Hvor gammel er du: Er 19 år. Hva du tjener du i timen/månedslønn: Eg har 153 kr/timen i grunnlønn. Samstundes får eg tillegg for diverse, som å jobbe ettermiddag, delta på møte, jobbe natt osv. Arbeidstid: Sidan eg jobber skift kan den variere frå heile døgnet. Det er ofte 12timar * 3 dagar i helgene. Hvor mye betaler du i skatt? Trur eg har 33% i skatt eller noko, vart litt usikker no. Utdanning: Vidaregåande skule med godkjent generell studiekompetanse. Edit: det kan vere lønna har gått opp 14,2 kr/time etter nye forhandlingar, men sidan eg er usikker på dette, tar eg det ut av reknestykket Hvilket aluminiumsverk jobber du på? Har selv jobbet på aluminiumsverk forrige sommer, var godt og varmt inni hallen på godværsdager for å s i det slik. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hva du jobber som: Vaskekjerring på Siemens Trondheim, sommerjobb Hvor gammel du er: 19 Hva du tjener du i timen/månedslønn: 137kr/t Hvor mye betaler du i skatt? 2%, rota vekk frikortet Utdanning: Generell studiekompetanse Lenke til kommentar
aspic Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hva du jobber som:Eg jobber som ferievikar på eit alluminiumsverk. Jobben min går ut på å passe på at omnane i hallane har det fint. Eg jobber på skift Hvor gammel er du: Er 19 år. Hva du tjener du i timen/månedslønn: Eg har 153 kr/timen i grunnlønn. Samstundes får eg tillegg for diverse, som å jobbe ettermiddag, delta på møte, jobbe natt osv. Arbeidstid: Sidan eg jobber skift kan den variere frå heile døgnet. Det er ofte 12timar * 3 dagar i helgene. Hvor mye betaler du i skatt? Trur eg har 33% i skatt eller noko, vart litt usikker no. Utdanning: Vidaregåande skule med godkjent generell studiekompetanse. Edit: det kan vere lønna har gått opp 14,2 kr/time etter nye forhandlingar, men sidan eg er usikker på dette, tar eg det ut av reknestykket Hvilket aluminiumsverk jobber du på? Har selv jobbet på aluminiumsverk forrige sommer, var godt og varmt inni hallen på godværsdager for å s i det slik. Eg jobbar på Sør-Norge Aluminium Eg har enno ikkje jobba ettermiddag når sola har steikt heile formiddagen, men gleder meg til første gong det skjer. Eg kvir meg kan du sei, det er varmt nok som det er no Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Tjener 157 kr i timen som 17-år gammel renholder ved Asko Nord. Tariff + tillegg. Jobben går ut på å kjøre vaskemaskin og sørge for at varehuset er rent. Lenke til kommentar
brg Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) [ikke for å spore helt av, men var på god vei inn i dette selv for ei stund sia. Må du som franchisetaker ''kjøpe'' kiosken når man evt får mulighet til å ta over eller fungerer det som ''vanlig'' butikk at butikksjefen kan få sparken om resten av kjeden tar en rutinekontroll og ikke er fornøyd med resultatet? Slitsom bransje dette her, fort å bli helt utbrent om man ikke passer på å få litt fritid. Lenge har du holdt på i den kiosken? Hvor mange ansatte? Skal sies at det var ren matvarebransje jeg holdt på med, men vis man pr dags dato sammenligner vareutvalget mellom en Narvesen kiosk og en matvarebutikk vil man finne forbløffende mye likt.. Nei, en må ikke kjøpe butikken i Narvesen. En stiller en bankgaranti ovenfor Franchisegiver og tegner en 5 års kontrakt. Franchisegiver eier lokalene og innredning/data, mens F.taker betaler alle variable kostnader som lønn til ansatte, strøm o.l. Og, nei du kan ikke få sparken med mindre du misligholder kontrakten grovt. Gjør man en generelt dårlig jobb kan det hende at man ikke får fornyet kontrakten etter 5 år, men det er sjeldent. Jeg har nettop fornyet kontrakten etter 5 års drift i nåværende butikk. Dagligvare er mye, mye mere krevende enn kiosk og derfor er normal franchise inntekt i f.eks. Rema 1000 på over en mill. Jeg har 7 ansatte og en medium stor butikk. Det krever sitt men inntekten er ok. Kan alltis velge å burke flere lønns timer, og dermed tjene litt mindre. Dette er jo smule OT i forhold til denne tråden, så vil du vite mere kan du sende meg en PM. Endret 3. juli 2008 av brg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå