GOH Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hva du jobber som: Jobber med HR HR? HR er det tøffe navnet for personalavdelingen som regel. Human Relations. Tja det er vel større forskjeller enn bare et tøft navn på personalavdelingen, men du har jo ikke direkte feil heller. Jeg sier ofte personal selv for å slippe oppfølgingsspørsmål. Det som imidlertid er feil er at HR står for Human Relations, det står for Human Resource. Lenke til kommentar
sbj020 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hva du jobber som: kjeglegutt Hvor gammel du er: nettopp fylt 14år Hva du tjener du i timen/månedslønn: 100kroner i timen Hvor mye betaler du i skatt? 0 Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hva du jobber som: Jobber med HR HR? HR er det tøffe navnet for personalavdelingen som regel. Human Relations. Tja det er vel større forskjeller enn bare et tøft navn på personalavdelingen, men du har jo ikke direkte feil heller. Jeg sier ofte personal selv for å slippe oppfølgingsspørsmål. Det som imidlertid er feil er at HR står for Human Relations, det står for Human Resource. Ja, men hvorfor ikke kalle det det er? Like teit som "Key account manager", som betyr selger. Hva er det dere gjør forresten? Sjekking av reiseregninger og lønn? Se hvor mye ferie noen har igjen .osv...? Lenke til kommentar
Danielend Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 alder : 20 Jobb : deltid på saga fjord base (FTA) (er studen og så +2800 kr stipend i mnd) timelønn : 150 kr skatt : 40% Stilling : truck kjører og pakkar Lenke til kommentar
GOH Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hva du jobber som: Jobber med HR HR? HR er det tøffe navnet for personalavdelingen som regel. Human Relations. Tja det er vel større forskjeller enn bare et tøft navn på personalavdelingen, men du har jo ikke direkte feil heller. Jeg sier ofte personal selv for å slippe oppfølgingsspørsmål. Det som imidlertid er feil er at HR står for Human Relations, det står for Human Resource. Ja, men hvorfor ikke kalle det det er? Like teit som "Key account manager", som betyr selger. Hva er det dere gjør forresten? Sjekking av reiseregninger og lønn? Se hvor mye ferie noen har igjen .osv...? Hmm, dette kan bli lange innlegg. For å prøve å være kort så vil jeg si at HR er et mer strategisk enn personal. En bedrift trenger ofte teknikk, kapital og kompetanse for å skape resultater. HR tar hånd om kompetansedelen av de 3. Man må tiltrekke seg, utvikle og beholde kompetanse. Det er de 3 viktigste områdene innen HR, bak det ligger det selvsagt mye. Det å sjekke reiseregninger og lønn tilhører vel mer da man ansatte hender og ikke hoder. Vi ansetter hoder, da trenger vi tiltak for å...tiltrekke, utvikle og beholde hodene. For å distansere seg litt fra personal (sjekke reiseregninger etc) kaller man det HR. På samme måte som materialforvaltning har blitt til logistikk og til supply chain management. Tror jeg stopper der. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Det som imidlertid er feil er at HR står for Human Relations, det står for Human Resource. Bleh, det visste jeg jo, bare en midlertidig hjerneglipp Fancy lell. Lenke til kommentar
Daniela Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jobber på Lindex Er 23 år Tjener 117 kr timen Lenke til kommentar
Mr_Petter Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 vanlig jobb/sommerjobb Hva du jobber som: Coop prix(butikkansatt)/Kristiansand Dyrepark(sesongmedarbeider) Hvor gammel du er: 15år Hva du tjener du i timen: 84kr/75kr(dårlig betalt, men får serviceskole og kursbevis som er veldig bra å ha med seg videre + at jobben virker veldig gøy. Hvor mye betaler du i skatt? Har frikort. Utdanning: 10. klasse ungdomsskolen ? Lenke til kommentar
Xabi-Alonso Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Multimedia Designer (Mitt eget enkeltmannsforetak) 29 år 520 kr timen eks mva. (Årslønn er så mye jeg klarer å fakturere ut og skaffe meg av kunder) AKIRA Går det bra om dagen? Enkeltmannforetak høres utrolig deilig ut, egentlig. Men hvor lett er det egentlig å lykkes? Det kommer jo ann på f.eks etterspørsel og behov, men f.eks, i byggebransjen O.L. er vel etterspørselen stor om dagen? Er det mulig å snike seg godt over 500.000 liksom da? Med et enkeltmannsforetak, uten å jobbe seg i hjel? Hva du jobber som: Vervet i Sjøforsvaret. Hvor gammel du er: 27år Hva du tjener du i timen: Timelønnen er vel på ca 155-160 kroner i grunnlønn. Med seilingstilleg, vakter, overtid osv så blir det endel mer. Så langt hatt gjenomsnittlig 43.000 brutto i måneden. Hva og hvordan utdannet du deg? Langt tid? Hørtes da ut som en fin lønn det, er du sjef på en båt eller lignende? Eller kan alle oppnå det med samme utdannelse som deg og da såklart en lignende stilling? Hva er din stilling ? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Enkeltmannsforetak betyr jo at du ikke kan være syk for eksempel. Og at du gjerne må jobbe deg ihjel de første årene mens du får i gang bedriften. Og det innebærer en del risiko. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hva du jobber som: Vervet i Sjøforsvaret. Hvor gammel du er: 27år Hva du tjener du i timen: Timelønnen er vel på ca 155-160 kroner i grunnlønn. Med seilingstilleg, vakter, overtid osv så blir det endel mer. Så langt hatt gjenomsnittlig 43.000 brutto i måneden. Hva og hvordan utdannet du deg? Langt tid? Hørtes da ut som en fin lønn det, er du sjef på en båt eller lignende? Eller kan alle oppnå det med samme utdannelse som deg og da såklart en lignende stilling? Hva er din stilling ? Utdannelsen må man ta i forsvaret. En god del praksis og endel måneder kursing, veldig spredt. Den lengste sammenhengende var 5 måneder, hvor det var 18 eksamener. Langt mer intensivt enn hva jeg har opplevd på universitet. Men på den andre siden så var det jo lønnet utdanning (men da kun grunnlønn, som ikke var mye å skryte av). Man kan tjener over en halv million som matros i forsvaret, blir man befal så blir det enda mer. Det er selvfølgelig fristende for en 19-20 åring å verve seg i Sjøforsvaret til en slik lønn. Det spørs om man kommer gjennom nåløyet etter førstegangstjeneste eller ikke. Det blir en god del kursing underveis. Skal man bli offiser i den linjen jeg var i så medførte det samlet sett en opp til 3 års utdannelse i forsvaret, spredt innimellom arbeid. Nå er jeg ute i det sivile igjen og jobber deltid, samt studerer. Så lønnen fra forsvaret må jeg se langt etter. Men den er ikke verdt det når prisen er at man ser fint lite til egne barn. Men flott for de single og barnløse Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hva du jobber som: Vervet i Sjøforsvaret. Hvor gammel du er: 27år Hva du tjener du i timen: Timelønnen er vel på ca 155-160 kroner i grunnlønn. Med seilingstilleg, vakter, overtid osv så blir det endel mer. Så langt hatt gjenomsnittlig 43.000 brutto i måneden. Hva og hvordan utdannet du deg? Langt tid? Hørtes da ut som en fin lønn det, er du sjef på en båt eller lignende? Eller kan alle oppnå det med samme utdannelse som deg og da såklart en lignende stilling? Hva er din stilling ? Utdannelsen må man ta i forsvaret. En god del praksis og endel måneder kursing, veldig spredt. Den lengste sammenhengende var 5 måneder, hvor det var 18 eksamener. Langt mer intensivt enn hva jeg har opplevd på universitet. Men på den andre siden så var det jo lønnet utdanning (men da kun grunnlønn, som ikke var mye å skryte av). Man kan tjener over en halv million som matros i forsvaret, blir man befal så blir det enda mer. Det er selvfølgelig fristende for en 19-20 åring å verve seg i Sjøforsvaret til en slik lønn. Det spørs om man kommer gjennom nåløyet etter førstegangstjeneste eller ikke. Det blir en god del kursing underveis. Skal man bli offiser i den linjen jeg var i så medførte det samlet sett en opp til 3 års utdannelse i forsvaret, spredt innimellom arbeid. Nå er jeg ute i det sivile igjen og jobber deltid, samt studerer. Så lønnen fra forsvaret må jeg se langt etter. Men den er ikke verdt det når prisen er at man ser fint lite til egne barn. Men flott for de single og barnløse Men det er dårlig med fritid i Sjøforsvaret har jeg hørt! Siden man ikke har noe turnus slik som i Kystvakten og ellers i sjøfarten. M Lenke til kommentar
since91 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hva du jobber som: Melker kyr.. møøø! Hvor gammel du er: 17år Hva du tjener du i timen/månedslønn: 110kroner i timen Hvor mye betaler du i skatt? Har frikort. Utdanning: VG 1... Lenke til kommentar
enator Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hva du jobber som: customer support for IT firma (i Irland) Hvor gammel du er: 23år Hva du tjener du i timen/månedslønn: 12735kr i mnd Hvor mye betaler du i skatt? jobber deltid.. = 0% Utdanning: Videregående GK elektro men det er på irland så saker er LITT billigere her:P Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hva du jobber som: It-Lærling på vgs Hvor gammel du er: 20 Hva du tjener du i timen/månedslønn: 54/8100 Hvor mye betaler du i skatt? 34% Utdanning: VG2 IKT Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hva du jobber som: It konsulent Hvor gammel du er: 30 Hva du tjener du i timen/månedslønn: 155, men går opp til 215 i timen i juni. Hvor mye betaler du i skatt? 37-38% Utdanning: grunnkurs, vk1, vk2, 3 år på noroff, ellers selvlært innen data. Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hva jobber du som: Skytebas/Hjulaster fører. Hvor gammel du er: 17 Lønn: 168kr/t Skatt: 21% Utdanning: Vg1 Bygg og anlegg, Vg2 anleggsteknikk. div kurs for anleggsmaskiner og sprengning. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Alder: 18 Jobb: salgskonsulent lønn: gjennomsnitt 340 kr/t (provosjon basert lønn) Utdanning: ungdomskolen Grei jobb, men er veldig krevende jobb. Og veldig fleksibel jobb. Frynesgoder: gode arbeidskoleger og fleksibel arbeidstid Så veldig fint og ha mens man utdanner som pilot. Endret 25. mai 2008 av tja_ Lenke til kommentar
kterjesen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 stilling: Sjø-Forsvaret sambandstjeneste alder 20 lønn blr vel ca 8,5,- timen (130 dagen) skatt 0 utdaning (litt div) Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) 127,- pr. time Ekspeditør i en Felleskjøpet-butikk. 18 år. Betaler niks i skatt, har ikke overtrukket frikortet enda. Endret 29. juli 2008 av Erroneous Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå