Salvesen. Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Hvis man skal kunne sammenligne to like yrker, burde man minst spesifisere årslønn uten tillegg. Og ta med tillegg som eget pkt. Ja det hadde vært en god endring, men nå begynner jo tråden å dra på årene så spørs om det ikke forsvinner etter ett par sider 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 (endret) Ja det hadde vært en god endring, men nå begynner jo tråden å dra på årene så spørs om det ikke forsvinner etter ett par sider Er lov å lage en V.2 med "vesentlige" forbedringer og be om at denne stenges. Endret 14. januar 2019 av Rudde 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Er lov å lage en V.2 med "vesentlige" forbedringer og be om at denne stenges.Absolutt:) Lenke til kommentar
Ecstacy Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Hva du jobber som: Salgskonsulent / MarkedsførerHvor gammel du er: 18Hva du tjener du i året: Muntlig tilbud på 450k i året fast.Utdanning: 2 år Media og kommunikasjon Goder: Bil, Internett, Telefonabo, Telefon, Laptop 2 Lenke til kommentar
Minus Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Er lov å lage en V.2 med "vesentlige" forbedringer og be om at denne stenges. Godt forslag. Jeg avventer å poste min lønn til etter du har opprettet tråden. Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 (endret) Hva du jobber som: "Primært" Regnskapsmedarbeider A-Å Hva du tjener du i året: 600k + 20-150k bonusUtdanning: Utdannet elektriker, men ang regnskap er alt selvlært -Erfaring: 2 år innen regnskap Goder: -Spesiell arbeidsavtale som tilsier at jeg kan tjene kr 600/T for alle kunder jeg selv skaffer firmaet. -Fleksitid ( Jobber når jeg vil så lenge det er 37.5T i uka ) -Telefon - Betalte fridager( Typisk inneklemte dager osv ) -Mulighet for hjemmekontor Endret 19. mars 2019 av LD93 1 Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 24. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2019 Se her ja. Tråden lever enda etter 13år. Helt enig at denne tråden burde oppdateres. Hvilke forbedring tenke dere? Jobbtittel: Utdanning: Erfaring: Alder: Brutto årslønn uten tillegg: Tillegg: Andre goder: Skatt: Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Se her ja. Tråden lever enda etter 13år. Helt enig at denne tråden burde oppdateres. Hvilke forbedring tenke dere? Skatt: Hvorfor oppgi skatt? Det følger av skattesatsene og brutto lønn. Det kan påvirkes av renter på lån og andre fradrag, men det er ikke noe man kan forhandle om. 4 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 Hvorfor oppgi skatt? Det følger av skattesatsene og brutto lønn. Det kan påvirkes av renter på lån og andre fradrag, men det er ikke noe man kan forhandle om.Det er flere som har postet her som jobber utenfor Norge. Da er det interessant. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 Kanskje den burde kombinere denne å? Eller den er kanskje nisje nok i seg selv. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 Det er flere som har postet her som jobber utenfor Norge. Da er det interessant. Da kan de som har spesielle ting skrive det, i stedet for at alle poster skatt. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 Da kan de som har spesielle ting skrive det, i stedet for at alle poster skatt. Jeg syns det er interessant. Også lettere å få et inntrykk av faktisk lønn. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 Folk skriver jo bare skattetrekket og ikke hva de faktisk betaler i skatt, så det er lite poeng i å poste det. Da får de heller poste fjorårets lønn og skatt, slik at de vet hva de faktisk har betalt. 1 Lenke til kommentar
Minus Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Jeg syns det er interessant. Også lettere å få et inntrykk av faktisk lønn. Hvorfor det? Skattetrekket er jo avhengig av mange faktorer, og vil heller villede før det gir indikasjon på "faktisk lønn" som du kaller det. Jo mer man betaler i lånerenter, jo mindre betaler man i reell skatt. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Hvorfor det? Skattetrekket er jo avhengig av mange faktorer, og vil heller villede før det gir indikasjon på "faktisk lønn" som du kaller det. Jo mer man betaler i lånerenter, jo mindre betaler man i reell skatt. Det var derfor jeg også skrev "inntrykk" og ikke nøyaktig lønn. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 (endret) Nøyaktig lønn er jo bruttolønn og ikke det hver og en har av individuell skattelette/fradrag osv? Endret 27. mars 2019 av NoTrace Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Har følgt denne tråden over lengre tid og tenkte det var på tide at jeg kunne bidra med min historikk Hva du jobber som: Mekanisk ingeniør i oljeservice, deltid, vestlandet Hva du tjener du i året: 200 kr timen. Utdanning: B.Sc. Maskiningeniør Erfaring: 0 år (2010) Alder: 22 år Goder: Så mange eller så få timer jeg måtte ønske Annet: Deltidsstilling i parallell med mastergrad. Hva du jobber som: Ingeniør, prosjektkontroll og prosjektstyring i operatør, fast ansatt, sør-vestlandet Hva du tjener du i året: 470k + 50k årlig bonus. Utdanning: M.Sc. Maskiningeniør Erfaring: 2 år (2012) Alder: 24 år Goder: Telefon, trening, gunstige bankbetingelser Annet: Ferdigstilte studier og flyttet Hva du jobber som: Ingeniør, prosjektkontroll og prosjektstyring i operatør, fast ansatt, sør-vestlandet Hva du tjener du i året: 870k + 100k årlig bonus. Utdanning: M.Sc. Maskiningeniør Erfaring: 8 år (2019) Alder: 30 år Goder: Telefon, trening, bilgodtgjørelse Annet: Samme selskap bare økt ansvar Hva du jobber som: Leder, prosjektkontroll og prosjektstyring i operatør, innleid, sør-vestlandet Hva du tjener du i året: 1 500k. Utdanning: M.Sc. Maskiningeniør Erfaring: 8 år (2019) Alder: 30 år Goder: Noen firmahytter og OK forsikringsordninger Annet: Nytt selskap. Gått over som innleid kontraktør. Går på timerater med mulighet for mye merarbeid. 2 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 (endret) Hva jobber du som: Automatiker med ansvar for prosjektering av maskinstyrniger hos en maskinbygger. Noe service og montasje av nevnte maskiner. Hva tjener du: 556 000 + overtid og evt. bonus. Utdanning: Fagbrev som automatikkmekaniker, elektriker og teknisk fagskole innen elkraft. Erfaring: 10 år + læretid. Alder: 30 Goder: Reiseforsikring på fritiden og fri telefon. Dekning av tapt arbeidsinntekt under utdanning. Annet: Nei. Endret 30. mars 2019 av Nedward Lenke til kommentar
bayerische Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 Har nå fått meg ny jobb. Jobbtittel: Dekkskadett Utdanning: Bachelorgrad Alder: 22 Brutto årslønn uten tillegg: 41000 kr. 225kr pr dag i arbeid, 1/1 rotasjon. Dvs. 3421kr pr. mnd, hvis en drar det utover. Tillegg: 0 kr Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 (endret) Moderatormelding Noen innlegg er fjernet for OT. Modereringen skal ikke diskuteres i tråden. Eventuelle tilbakemeldinger på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien. Endret 3. april 2019 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå