Twinflower Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Hvordan klarer du da å nesten doble lønna på grunn av reising og overtid? Over 1100 timer overtid Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Oppdaterer på denne Yrke: Regnskapfører A-Å Utdanning: Bachlor regnskap/revisjon Alder: 28 Årslønn: 500 000 årslønn, bonus bortfall Skatt: 37% Goder: betalt etterutdanning Timelønn: ca. 256 Erfaring : ca. 5 år + svar på de som lurte på hva ansvaret gikk ut på, så inkluderer det som står for Regnskap A-Å, Årsregnskap/ månerapportering, all økonomi ansvar, bokføring, MVA oppgaver, Lønnkjøringer etc. samt overordnet andre ansvar. se på dette da. tre innlegg og to av dem omhandler hvor mye personen har i inntekt. merkelige greier! Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Over 1100 timer overtid Savner du å jobbe rotasjon? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Savner du å jobbe rotasjon? Ja, men jeg vil ikke tilbake. Jobben jeg har nå er mye mer interessant og lærerik. Årsaken til det er mye overtid nå er mye utvikling av nye typer systemer. Skal forhåpentlig høste fruktene av det i løpet av de kommende årene i form av avanserte og fleksible systemer som er lette å konfigurere fra båt til båt og billigere å idriftsette. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 (endret) Hva du jobber som: Serviceingeniør / Automasjonsingeniør i byggebransje. Hvor gammel du er: snart 25 Hva du tjener du i timen/månedslønn: Har 540.000 årslønn med litt over 2 års ansinitet. Hvor mye betaler du i skatt? 34% Utdanning: Ingeniør, elektronikk Er i grunn ganske fornøyd. Ble oppsagt i oljen, og steg i lønn ved bransjebytte. Her er en update: Hva du jobber som: Prosjektleder, samme firma Hvor gammel du er: 28 Hva du tjener du i timen/månedslønn: Har 605.000 kr årslønn + 50 000 billtillegg + 40 000 ledertillegg og bompenger, trening, internett, mobil. ca 40.000 kr i bonus. Hvor mye betaler du i skatt? 40% Utdanning: Ingeniør, elektronikk Ansvar: Økonomi og lede bemanning i prosjekter, resultatansvar. Salg. Ansvar for ca 10.000.000 kr til enhver tid i prosjekter. Har jobbet i selskapet i 4 år hvorav 2 år som prosjektleder. De tidligere 2 år delvis leder, men uoffisielt. Føler jeg har en OK lønn ift stilling og arbeidsoppgaver, men jeg mener at jeg har så mye ansvar samt leverer gode resultater, fakturerer 99% av timene mine - at lønnen burde vært høyere. Har en del åpne invitasjoner til intervjuer andre steder og kan øke mye i lønn. Men har valgt å bli pga videre muligheter for å stige internt på lengre sikt - god kjennskap til selskapet og markedet, samt jeg kommer og går når jeg vil uten at noen bryr seg - så lenge jobben blir gjort. Endret 8. januar 2019 av baBuShKa Lenke til kommentar
Odin_83 Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Hva du jobber som: DesigningeniørHvor gammel du er: 35årHva du tjener du i timen/månedslønn: 570k i året. + 20k-40k i bonus kanskje. 4% pensjon. Hvor mye betaler du i skatt? 38%Utdanning: Ingeniør, maskin. og Prosjektledelse Ansvar: Produksjon og design Over 10 års arbeidserfaring. Føler at jeg tjener så mye dårligere enn alle andre her! hm.... Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Hvor bor du? Om du bor utenfor en større by er ikke en effektiv årslønn på 600 000,- noe å kimse av for en ingeniør jobb. 1 Lenke til kommentar
Odin_83 Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Hvor bor du? Om du bor utenfor en større by er ikke en effektiv årslønn på 600 000,- noe å kimse av for en ingeniør jobb. Bor i stor by! Mer ønsker jeg ikke å si :-) De fleste tjener ganske mye i denne byen... men ikke meg. Lenke til kommentar
claymore80 Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 se på dette da. tre innlegg og to av dem omhandler hvor mye personen har i inntekt. merkelige greier! Hva er så merkelig? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Hva du jobber som: Designingeniør Hvor gammel du er: 35år Hva du tjener du i timen/månedslønn: 570k i året. + 20k-40k i bonus kanskje. 4% pensjon. Hvor mye betaler du i skatt? 38% Utdanning: Ingeniør, maskin. og Prosjektledelse Ansvar: Produksjon og design Over 10 års arbeidserfaring. Føler at jeg tjener så mye dårligere enn alle andre her! hm.... Du ligger langt bak snittet til NITO? I tillegg har du en kjempedårlig pensjonsavtale? 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Hva du jobber som: Serviceingeniør på rotasjon i Afrika Hvor gammel du er: 33år Hva du tjener du: ca 1 300 000,- avhengig av reising/bonus det året, men det er +/- 100k ca. Antall timer per år ligger på ca 2200 alt ettersom når første rotasjon starter det året. Reiser da halve året, så antall timer vekk i fra hjemme kan da ganges med to Hvor mye betaler du i skatt? ca. 400k, avhengig av lån og betaling Utdanning: Industrimekaniker med fagbrev Lenke til kommentar
Odin_83 Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Du ligger langt bak snittet til NITO? I tillegg har du en kjempedårlig pensjonsavtale? Jepp, føler det samme. :-( Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Du ligger langt bak snittet til NITO? I tillegg har du en kjempedårlig pensjonsavtale? Hva er en god pensjonsavtale? :S Jeg har 5% og flere har sagt at det er en god deal, ikke at det er noe jeg har brydd meg nevneverdig om men vil jo ikke ha en dårlig en heller. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Hva er en god pensjonsavtale? :S Jeg har 5% og flere har sagt at det er en god deal, ikke at det er noe jeg har brydd meg nevneverdig om men vil jo ikke ha en dårlig en heller. Der tror jeg det er store variasjoner mellom bransjene. I IT-bransjen ligger de fleste på 7% fra 1G. Noen har litt høyere prosent over 7,1G men mange ikke. Man kan også få fra første krone og ikke fra 1G, men det tror jeg ikke er vanlig. Hva som er vanlig i andre bransjer vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Der tror jeg det er store variasjoner mellom bransjene. I IT-bransjen ligger de fleste på 7% fra 1G. Noen har litt høyere prosent over 7,1G men mange ikke. Man kan også få fra første krone og ikke fra 1G, men det tror jeg ikke er vanlig. Hva som er vanlig i andre bransjer vet jeg ikke. Jeg jobber i IT bransjen, vet noen av de eldre ansatte her ligger på 7% da det var sånn fra deres tid Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Alle ansatte skal vel ha samme prosent? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Jepp, føler det samme. :-(Påtide å børste støvet av CVen? Lenke til kommentar
Gang244 Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Hva du jobber som: Kundeveileder i NSB Hvor gammel du er: Hva du tjener du i timen/månedslønn: 139,28 kroner/timen Hvor mye betaler du i skatt? 10% Utdanning: Vg2 studiespesialisering Kunne du fortelle meg hvordan det er å jobbe som kundeveileder for nsb? Jeg skal på intervju Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Hva du jobber som: OverstyrmannHvor gammel du er: 29årHva du tjener du i timen/månedslønn: 349 kroner i timenHvor mye betaler du i skatt? Tabell (rundt 15000kr mnd)Utdanning: Ferdig med Fagskolen. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Hva er en god pensjonsavtale? :S Jeg har 5% og flere har sagt at det er en god deal, ikke at det er noe jeg har brydd meg nevneverdig om men vil jo ikke ha en dårlig en heller. Når det meste man kan ha er 7 + 18,1 fra 0-12 G, så mener jeg at alt under 5 er en dårlig pensjon. Ofte henger prosentsats og innslagspunkt (1G) sammen. Har man lav prosent (under 5 %) er gjerne innslaget på 1 G. Forskjellen i innbetalt innskudd per år mellom 7 % fra 0 G og 4 % fra 1 G for en årslønn på 687500 (ca. 7,1G): 7 % fra 0G: 48.151,- 4 % fra 1G: 23.625,- Beløpet i seg selv er ikke allverdens forskjell, forskjellen når du blir pensjonist blir latterlig stor. Særlig når man har hatt lik lønn og like god råd mens man var i arbeidslivet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå