Prusk Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Oppdatering, starter i ny jobb snart. Hva du jobber som: Sivilingeniør - vann- og miljøteknikk Hvor gammel du er: 27 Hva du tjener du i timen/månedslønn: 573000 kr i årslønn Hvor mye betaler du i skatt? Tipper det blir på ~34% Utdanning: Sivilingeniør Annet: God overtidsordning, forsikring, mobil + abonnement, ++ Er ganske fornøyd. Etter årets lønnsoppgjør er vel dette helt i nærheten av statistikken. Om du er Tekna-medlem kan du sjekke detaljert statistikk på sidene deres. Antar du skal over til et privat firma. Lenke til kommentar
ExcuseMyMandarin Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Hva du jobber som: IT-Konsulent Hvor gammel du er: 24Hva du tjener du i timen/månedslønn: 550 000 i årslønn, litt varierende ut ifra fakturering av kunder og oppdrag, men rundt 550K pr.år.Hvor mye betaler du i skatt? Tipper det er på ~33% - Har mye lån som slår godt ut Utdanning: IKT-Servicefag, og diverse kurs og smått av sertifisering Annet: God bonusordning, fastlønn på 440K og god % andel av fakturerte timer etter x antall timer per måned, fri mobil, abonnement og annet it utstyr, betaler hele internettet regningen min, helseordning for prioritert helsekø (forsikring garanterer at jeg aldri venter lenger enn 2 uker på en operasjon og behandling). Og annet ymse. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Hva du jobber som: IT-Konsulent Hvor gammel du er: 24 Hva du tjener du i timen/månedslønn: 550 000 i årslønn, litt varierende ut ifra fakturering av kunder og oppdrag, men rundt 550K pr.år. Hvor mye betaler du i skatt? Tipper det er på ~33% - Har mye lån som slår godt ut Utdanning: IKT-Servicefag, og diverse kurs og smått av sertifisering Annet: God bonusordning, fastlønn på 440K og god % andel av fakturerte timer etter x antall timer per måned, fri mobil, abonnement og annet it utstyr, betaler hele internettet regningen min, helseordning for prioritert helsekø (forsikring garanterer at jeg aldri venter lenger enn 2 uker på en operasjon og behandling). Og annet ymse. Hva går jobben som IT-konsulent ut på? 1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Hvor langt er et tau? Lenke til kommentar
Populært innlegg KoKo_ Skrevet 8. september 2017 Populært innlegg Del Skrevet 8. september 2017 Hvor langt er et tau? Han som fikk spørsmålet kan vel svare hva hans jobb som IT-konsulent innebærer? 18 Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Hva du jobber som: Aksje- og derivatmegler.Hvor gammel du er: 25.Hva du tjener du i timen/månedslønn: Begynte rett før sommeren, så det er vanskelig å si. Jeg har garantilønn + provisjon + bonus. Bonus kan være flere ganger garantilønn i gode år, og har ingen øvre tak. Dette gjelder også provisjon. I dårlige år får jeg nesten ingenting. Utdanning: Master i finans. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Hva ligger denne garantilønnen på? 1 Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Hva du jobber som: Aksje- og derivatmegler. Hvor gammel du er: 25. Hva du tjener du i timen/månedslønn: Begynte rett før sommeren, så det er vanskelig å si. Jeg har garantilønn + provisjon + bonus. Bonus kan være flere ganger garantilønn i gode år, og har ingen øvre tak. Dette gjelder også provisjon. I dårlige år får jeg nesten ingenting. Utdanning: Master i finans. Hadde, som posteren over sier, vært interessant å høre om denne garantilønnen. Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 (endret) Hva ligger denne garantilønnen på? Hadde, som posteren over sier, vært interessant å høre om denne garantilønnen. Garantilønnen er 450k i mitt tilfelle. Dette varierer veldig mellom meglerhusene. Noen av de andre fra studietiden min i lignende stillinger har fått garantilønn rundt 300k. Jeg tror 500k er det øvre sjiktet for graduates. Når du er ferdig som graduate vil garantilønn avhenge av AUM (Assets Under Management, størrelse på kundeportefølje på godt norsk). Endret 10. september 2017 av kreppsen 1 Lenke til kommentar
ExcuseMyMandarin Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Hva du jobber som: IT-Konsulent Hvor gammel du er: 24 Hva du tjener du i timen/månedslønn: 550 000 i årslønn, litt varierende ut ifra fakturering av kunder og oppdrag, men rundt 550K pr.år. Hvor mye betaler du i skatt? Tipper det er på ~33% - Har mye lån som slår godt ut Utdanning: IKT-Servicefag, og diverse kurs og smått av sertifisering Annet: God bonusordning, fastlønn på 440K og god % andel av fakturerte timer etter x antall timer per måned, fri mobil, abonnement og annet it utstyr, betaler hele internettet regningen min, helseordning for prioritert helsekø (forsikring garanterer at jeg aldri venter lenger enn 2 uker på en operasjon og behandling). Og annet ymse. Hva går jobben som IT-konsulent ut på? Hva går den ikke ut på? Alt kunder egentlig har behov for, noen er vi rene konsulenter for, og bistår i mindre og større feil, prosjekter, tjenester.. Andre er vi intern IT for, da de ønsker å outsource brukerstøtte og lignende. Men kort svar er alt IT relatert kunder har behov for. Personlig så går det fra å hjelpe med brukerstøtte, til drift av servere og backup løsninger. Konsulent er en vag tittel, hjelpende hånd og it-fyr er titler kunder gjerne kunne gitt oss. Lenke til kommentar
ukon Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Hva du jobber som: IT-Konsulent Hvor gammel du er: 24 Hva du tjener du i timen/månedslønn: 550 000 i årslønn, litt varierende ut ifra fakturering av kunder og oppdrag, men rundt 550K pr.år. Hvor mye betaler du i skatt? Tipper det er på ~33% - Har mye lån som slår godt ut Utdanning: IKT-Servicefag, og diverse kurs og smått av sertifisering Annet: God bonusordning, fastlønn på 440K og god % andel av fakturerte timer etter x antall timer per måned, fri mobil, abonnement og annet it utstyr, betaler hele internettet regningen min, helseordning for prioritert helsekø (forsikring garanterer at jeg aldri venter lenger enn 2 uker på en operasjon og behandling). Og annet ymse. Hva går jobben som IT-konsulent ut på? Hva går den ikke ut på? Alt kunder egentlig har behov for, noen er vi rene konsulenter for, og bistår i mindre og større feil, prosjekter, tjenester.. Andre er vi intern IT for, da de ønsker å outsource brukerstøtte og lignende. Men kort svar er alt IT relatert kunder har behov for. Personlig så går det fra å hjelpe med brukerstøtte, til drift av servere og backup løsninger. Konsulent er en vag tittel, hjelpende hånd og it-fyr er titler kunder gjerne kunne gitt oss. Alt IT relatert, som i utvikling av deres IT systemer også? (Front- og backend etc). Lenke til kommentar
ExcuseMyMandarin Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Hva du jobber som: IT-Konsulent Hvor gammel du er: 24 Hva du tjener du i timen/månedslønn: 550 000 i årslønn, litt varierende ut ifra fakturering av kunder og oppdrag, men rundt 550K pr.år. Hvor mye betaler du i skatt? Tipper det er på ~33% - Har mye lån som slår godt ut Utdanning: IKT-Servicefag, og diverse kurs og smått av sertifisering Annet: God bonusordning, fastlønn på 440K og god % andel av fakturerte timer etter x antall timer per måned, fri mobil, abonnement og annet it utstyr, betaler hele internettet regningen min, helseordning for prioritert helsekø (forsikring garanterer at jeg aldri venter lenger enn 2 uker på en operasjon og behandling). Og annet ymse. Hva går jobben som IT-konsulent ut på? Hva går den ikke ut på? Alt kunder egentlig har behov for, noen er vi rene konsulenter for, og bistår i mindre og større feil, prosjekter, tjenester.. Andre er vi intern IT for, da de ønsker å outsource brukerstøtte og lignende. Men kort svar er alt IT relatert kunder har behov for. Personlig så går det fra å hjelpe med brukerstøtte, til drift av servere og backup løsninger. Konsulent er en vag tittel, hjelpende hånd og it-fyr er titler kunder gjerne kunne gitt oss. Alt IT relatert, som i utvikling av deres IT systemer også? (Front- og backend etc). Det er ikke mitt bord, men firmaet tar på seg slike oppdrag og ja Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Hva du jobber som: TannlegeHvor gammel du er: 25Hva du tjener du i timen/månedslønn: Fastlønn på 580 000 + bonus som offentlig ansatt tannlege. Har nå sagt opp denne stillingen for å begynne i privat sektor, med lønning basert utelukkende på provisjon.Utdanning: Master i odontologi 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 (endret) . Endret 15. september 2018 av TMB Lenke til kommentar
Mato Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 fikk også 70% bonus på første bilforsikring fordi jeg kjørte arbeidsbil skadefritt i jobb, hvor lenge har du kjørt skadefritt og hvilket selskap ? husker når eg var Yrkessjåfør måtte eg ha 3 år med skadefri kjøring og dokumentasjon fra arbeidsgiver . Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 fikk også 70% bonus på første bilforsikring fordi jeg kjørte arbeidsbil skadefritt i jobb, hvor lenge har du kjørt skadefritt og hvilket selskap ? husker når eg var Yrkessjåfør måtte eg ha 3 år med skadefri kjøring og dokumentasjon fra arbeidsgiver . 3 år sånn cirkus ja. Var IF som anbefalte at jeg gjorde det faktisk. Så etter måter å få ned forsikringen litt på, hvor karen jeg snakket med hos IF nevnte dette med skadefri kjøring i jobb. Lenke til kommentar
amundobrah Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 Hva jobber du som: Vekter Hvor gammel er du: 21 Hva tjener du i timen/månedslønn: 176,17kr i timen (uten tillegg), 20,000-28,000 utbetalt i måneden. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Oppdatering, starter i ny jobb snart. Hva du jobber som: Sivilingeniør - vann- og miljøteknikk Hvor gammel du er: 27 Hva du tjener du i timen/månedslønn: 573000 kr i årslønn Hvor mye betaler du i skatt? Tipper det blir på ~34% Utdanning: Sivilingeniør Annet: God overtidsordning, forsikring, mobil + abonnement, ++ Er ganske fornøyd. Etter årets lønnsoppgjør er vel dette helt i nærheten av statistikken. Om du er Tekna-medlem kan du sjekke detaljert statistikk på sidene deres. Antar du skal over til et privat firma. Har sjekket tekna sin lønnsstatistikk og jeg er i øvre kvartil. Dessverre så fikk jeg ikke være med på lønnsjustering i år pga. jeg startet i mai. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Fikk endelig tilbudt fast jobb hos oppdragsgiver etter å ha jobbet nesten 2 år for dem via bemanningsbyrå. Hva du jobber som: SystemutviklerHvor gammel du er: 26Hva du tjener du i timen/månedslønn: 500 000 krHvor mye betaler du i skatt? 33 ish%Utdanning: Videregående dropout, 2-årig musikkutdanningAnnet: Mobil og internett hjemme dekkes av jobben Trodde ikke jeg skulle klare noe tilsvarende uten utdanning. Har hatt sykt flaks. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå