Herr Brun Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Mener sikkert inntekt Tja, hvis du jobber som ingeniør i petroleumsindustrien med diverse sokkeltillegg og500 overtidstimer kan du fort ende opp over 1,2 millioner, som er det du må opp i for å skatte rundt 470 000. Under 500 000 i bruttoinntekt med de tallene er veldig lite, men selvfølgelig mulig han mener nettoinntekt. Det tilsier en bruttoinntekt på mellom 700 og 750. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Han skriver jo timelønn og antall timer. Han tjener over en million i året. Så over 400k i skatt er nok riktig Lenke til kommentar
PatrickMLGStar Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Hva jobber du som: Camgirl((det telles som en jobb right)) Hvor gammel er du: 18 Hva tjener du: Spørs helt på hva jeg gjør, hvilke folk som er der og hvilken tid på døgnet. Men gjennomsnittlig er det kanskje minst 250 kr timen. Kan gjerne tjene 1000 på få timer, om folk er i rett humør Hvor mye betaler du i skatt: Ingenting foreløpig. Goder: Diverse gaver Hva slags utdanning? Vurderer å bli en camboy 4 Lenke til kommentar
comadore Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Har skrevet her før, men oppdaterer nå som året er "over" inntekstmessig for min del, så dette er endelige tall for 2014. Hva du jobber som: Serviceingeniør Hvor gammel du er: 28 Hva tjener du i timen: Variabelt grunnet tillegg. Bruttolønn/timer på jobb = over 400 kr/timen Hvor mye betaler du i skatt? 470875kr Utdanning: Bachelor elektronikk fra høyskole Goder: Gratis telefon og telefonbruk Noen andre tall Timer på jobb: 2651,5 Reisedager: 163 (dager borte fra hjemmet) Reisetid: 215 (timer brukt på selve reisen til og fra jobb) Avspasering tjent: 584 timer (73 arbeidsdager) Avspasering brukt: 400 timer (53 arbeidsdager) Etter nyttår begynner jeg på fast turnus i mexicogulfen, der jeg skal gå 4/4. Spørsmål: Hvor mange års erfaring? Gikk du rett fra vgs/førstegangstjeneste evt og på bachelor i elektronikk? Hva synes du om studiet? Mye matte? Anbefales det å studere dette? ...: Drøy arbeidsmengde! Bra jobbet! Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Først: Ja, det er 470.000 kr i skatt ja Nok til å brødfø en liten familie i verdens dyreste land. Jeg gikk ut fra høyskolen i 2009, jobbet så tre år som prosjektingeniør på et kontor. Der programmerte jeg PLS'er og utviklet HMI for styring av vanntette dører. Hadde vel ansvaret for dette. Reiste også litt rundt på verft for å fikse. Jobbet som service ingeniør i nåværende firma i 2 år. Jeg gikk fra allmenn VGS, til en jobb i en mekanisk bedrift ett år (siden jeg ikke kom inn i millitæret). Derfra på høyskole. Studie var forsåvidt greit det. Fikk ikke så bra karakterer, og gjorde ikke noe hjemme, så er fornøyd med at jeg kom meg gjennom egentlig. Jobbet også 50% deltid hos Kongsberg Maritime samtidig som jeg gikk tredje året på høyskolen. Tja, det er vel litt matte, men har jo ikke gått på noe annet, eller noe annet sted, så kan ikke sammenligne det med noe. Matte er det vanskeligste, men hvis man følger med, gjør innleveringene selv ( ) og jobber hjemme, så er det ikke noe problem. Selv gikk jeg på høyskolen i vestfold. Nå vurderer jeg å ta å lese til en ny bachelor på eget initiativ. Da blir det ledelse. Kan jo ikke drive å reise sånn resten av livet. Endret 3. desember 2014 av mongojarle Lenke til kommentar
MineralWhite Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Hva du jobber som: Lærling Hvor gammel du er: 18 år Hva tjener du i timen: 105kr, 150kr/timen medregnet tillegg. 20k Utbetalt+bonus 3-10k. Lønnsøkning fra 30 til 40% i mars Hvor mye betaler du i skatt? 10% Utdanning: 2 år vgs Goder: Gratis tilgang til treningsstudio, basseng etc. Gratis leie av hytte. Sponsede turer. Gavekort Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Hva du jobber som?: Innen brønnboring offshore Hvor gammel du er?: 24 år Hva tjener du i måneden?: Fast 44 500kr, tillegg og overtid kommer i tillegg. Hvor mye betaler du i skatt? 260 000kr i fjor Utdanning: 2 år vgs Goder: Gratis treningsstudio, gratis leie av hytter og feriehus, sponsede turer etter fritt ønske, diverse gode forsikringsordninger, gratis kiropraktor og fysioterapeut. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Hva du jobber som: Industrimontør Hvor gammel du er: 26 Hva du tjener du i timen/månedslønn: ca 428000 + bunus (maks oppnåelse er ca 70000) Hvor mye betaler du i skatt? 36% Utdanning: vgs 428000 i måneden ? Lenke til kommentar
Dataslasken Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Nå vurderer jeg å ta å lese til en ny bachelor på eget initiativ. Da blir det ledelse. Kan jo ikke drive å reise sånn resten av livet. Har du vurdert en MBA i stedet? Når du allerede har en bachelor, mener jeg. Her er det mye å velge blant. Selv har jeg en MBA fra UiN (passet meg best geografisk). Uansett, en av "MBA-fordelene" er at du studerer sammen med folk fra mange ulike bransjer. Så erfaringsutveksling og nettverksbygging "følger med". 1 Lenke til kommentar
kthjorpthjopøri Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Hva du jobber som: Industrimontør Hvor gammel du er: 26 Hva du tjener du i timen/månedslønn: ca 428000 + bunus (maks oppnåelse er ca 70000) Hvor mye betaler du i skatt? 36% Utdanning: vgs 428000 i måneden ? Haha nei. året. coppy/paste slurv Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Nå vurderer jeg å ta å lese til en ny bachelor på eget initiativ. Da blir det ledelse. Kan jo ikke drive å reise sånn resten av livet.Har du vurdert en MBA i stedet? Når du allerede har en bachelor, mener jeg.Her er det mye å velge blant. Selv har jeg en MBA fra UiN (passet meg best geografisk). Uansett, en av "MBA-fordelene" er at du studerer sammen med folk fra mange ulike bransjer. Så erfaringsutveksling og nettverksbygging "følger med". Skulle til å foreslå dette. Lenke til kommentar
Darunia Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Jobber som: vekter Alder: 21Lønn: 450,000 i året. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Nå vurderer jeg å ta å lese til en ny bachelor på eget initiativ. Da blir det ledelse. Kan jo ikke drive å reise sånn resten av livet.Har du vurdert en MBA i stedet? Når du allerede har en bachelor, mener jeg.Her er det mye å velge blant. Selv har jeg en MBA fra UiN (passet meg best geografisk). Uansett, en av "MBA-fordelene" er at du studerer sammen med folk fra mange ulike bransjer. Så erfaringsutveksling og nettverksbygging "følger med". Skulle til å foreslå dette. Så dere mener jeg kan ta en MBA uten noen erfaring fra økonomi og ledelse fra før, bare en bachelor i elektronikk? Trodde MBA var en master videre fra bachelor i økonomiske fag jeg. Så min plan var egentlig å ta en bachelor i ledelse, så muligens en master videre senere. Akkurat som om en med bachelor i regnskap ikke bare kan ta en master i kjemi uten videre... Merker jeg ikke har kål på hva en MBA er, og må undersøke. For det høres absolutt veldig intressangt ut. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Siviløkonomer tar utdanningen Master of Science in Business, som bygger videre på en bachelorgrad. MBA er videreutdanning som ikke setter krav til en bestemt bachelorgrad, og er i mange tilfeller i Norge lagt opp til å tas samtidig som man jobber. Forøvrig enig med de øvrige talerene. Sjekk ut NHH og BI sine tilbud også, de har også gode MBA-program. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) Ja, da er jo det fristende. Er MBA en god tittel da? Er det marked for ingeniører med MBA? Har sett på NKS, men skal sjekke ut de andre der også. Det må være noe nettstudier. Endret 5. desember 2014 av mongojarle Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 På tide med egen tråd om MBA? Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Voksenlærling som rørlegger (Ett år på skole). Alder: 24. Lønn: 270 000,- Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Jobber deltid på elektrobutikk og er lærervikar alder: 23 lønn: variabelt men 160kr timen på elektrobutikken og 210kr timen som lærervikar utdanning: Ikt-servicefag fagbrev Endret 7. desember 2014 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Jobber deltid på elektrobutikk og er lærervikar alder 23 lønn: variabelt Hva er da poenget med å skrive i tråden? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Jobber deltid på elektrobutikk og er lærervikar alder 23 lønn: variabelt Hva er da poenget med å skrive i tråden? Han ville si hva han jobbet som? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå