Knugo Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Hadde no gamle pc deler som jeg slengte sammen til en pc her i kveld. Problemet er at den ene hd`n er på 300GB. Finner disken i windows, men når jeg prøver å gå innpå den får jeg beskjed om at jeg må formatere hdn. Tror hket er så gammelt at det ikke støtter så store disker. Finnes det noen fix/patch for dette? Jeg har siste bios version. ver 3.7 HK:K7T266 Pro2 HD: Maxtor 300GB Endret 23. august 2006 av kent-hugo Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Husk at du trenger Windows XP med enten "Service Pak 1", eller "Service Pak 2" installert for å få utnyttet disker på over 128gb. Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Har SP2 lagt inn. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Sikker på at det er disken som faktisk trenger å formateres? Har faktisk akkurat samme HK som deg, og har ikke hatt dette problemet før. Kjørte 5 disker på over 200 Gb på en gang her, uten trøbbel (inntil to uker siden, da jeg tk dem ut for å plugge dem inn i den "nye" maskina). Ikke var det noe stress å installere dem heller (på den gamle PCen). Riktignok har jeg en s-atakontroller i tillegg, men det burde ikke være relevant med tanke på ditt problem. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hadde no gamle pc deler som jeg slengte sammen til en pc her i kveld. Problemet er at den ene hd`n er på 300GB. Finner disken i windows, men når jeg prøver å gå innpå den får jeg beskjed om at jeg må formatere hdn. Tror hket er så gammelt at det ikke støtter så store disker. Finnes det noen fix/patch for dette?Jeg har siste bios version. ver 3.7 HK:K7T266 Pro2 HD: Maxtor 300GB 6726853[/snapback] Hmmmmm. Tenkte på en sak. Har du tatt denne disken fra en annen maskina, eller ahr du bare plukket den ut av en rotete skuff og plugget den inn? Mulig den er defekt, evt at den ikke var formatert i utgangspunktet. La oss får høre livshistorien til din kjære Maxtordisk Lettere å finne svar da tror jeg. Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Livshistorien? Ok. Here it goes. Det startet i det herrens året...... Den er tatt ut i fra min gammle pc. Den pcn den står i nå er bare en pc jeg bygde for morros skyld av noen gamle pc deler jeg hadde ligende, i påvente av min E6600 (som jeg forøvrig har lagt min elsk på allerede etter 2 dager ) I bios står det at disken er 3336000 GB , i windows står det at den er 33,3 GB. Men jeg får som nevnt ikke tilgang til den. Jeg prøvde og flashe bios på nytt, men får opp en mld om at dette må gjøres via diskett (har ikke diskettstasjon) siden bios er låst eller noe i den duren. Jeg skal ta ut disken i morgen å se om den kommer opp i min nye pc. Jeg er for øyeblikket lei av å sitte med hodet inn i et kabinett, da jeg har rippet og solgt en pc og bygd sammen 2 stk i denne uken. God helg folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå