allyse Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Jeg har prøvd på alt de siste årene. Mange partisjoner, få partisjoner osv. Det ender alltid med det enten blir rot eller mer rot :razz: Anyway: Det jeg tenkte på var å sette av en winHDD på 2GB. Dermed ha BARE windows på denne. Hvordan endrer jeg slik at f.eks "Program Files" legger seg på en annen partisjon automatiskt. Helst ved installasjon eller rett etter. Kan kanskje lage en unatteded som fikser dette? Med hvilke kommandoer? OG- Jeg har prøvd Windows 2000 og Windows XP en stund nå og er rett og slett ikke sikker på hvem jeg syntes er best. Hvordan virkelig skal jeg finne ut hvem som passer meg best? Mvh A. lyse Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Hva med å teste noe annet en windows ? :smile: Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Forstår ikke helt hvorfor du ønsker å legge 'Program Files' på en annen partisjon? Om du installerer win på nytt må du jo allikevel installere programmene på nytt? En løsning som har alltid funket helt ok for meg er 3 partisjoner, C: på ca. 10GB og resten fordelt etter behov på D:Data og E:Orginalprogrammer & Drivere... På D: Legger jeg alle data, for eks. Mine dokumenter (Høyreklikk på mine dokumenter og velg å flytte mappen med innhold til D:). På samme partisjon har jeg også f.eks. Outlook backup osv. På E: har jeg laget undermapper for programmer (Installasjonprogrammer etc.), Drivere til alt utstyr på maskinen osv. Kjempegreit når du formaterer C:, reinstallerer Win2k fra CD og installerer drivere og all øvrig SW fra E: Deretter er det bare å endre mappe for Mine dokumenter og laste Outlook info tilbake fra D: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå