Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med å få brukernavn og passord fra NGT


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har akkurat kjøpt meg trådløs ruter og skulle sette den opp her en dag. Ruteren krevde brukernavn og passord til ADSL abonementet. Jeg hadde ingen papirer på dette så jeg ringte derfor NGT (Next Gen Tel)

 

"Dette problemet kan vi ikke hjelpe deg med, ettersom dette ikke er en ruter som vi har levert. Det eneste jeg klan si er at vi bruker brukernavn:"bla.bla" og passord:"bla.bla" for å få kontakt med våre rutere. Den løsningen som vi anbefaler er å bruke din gamle router å så bruke din nye trådløse router som en switch koblet på nettverket"

 

Jeg prøvde brukernavnet og passordet, men det gikk som forventet, ikke riktig. Prøvde derfor løsningen hun fåreslo noe som forsåvidt funker bra, bare at det er kjipt å ha to rutere, når andre bare trenger en. Telenor gir disse brukernavnene og passordene til sine kunder, så hvorfor skal ikke NGT? :hmm:

 

Noen som hvet hvordan jeg får tak i dette brukernavnet og passordet, er det noen som har opplevd samme situasjon emd NGT?

 

Typisk NGT, norges dårligste på service! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken NGT router har du?

 

prøvd disse? l/p

 

ngt / Tshml55

 

admin / noway

 

ngt/ChkBid114

 

Men nyere rutere har indiviuelle passord. Disse er bygget opp på følgende måte: Brukernavn: P + (kundenummer - 10 000)

Passord: Samme som aktiveringspassordet.

Eks: Du har kundenummer 34512. Da blir brukernavnet P24512

 

 

funker det?

Lenke til kommentar
Hvilken NGT router har du?

 

prøvd disse? l/p

 

ngt / Tshml55

 

admin / noway

 

ngt/ChkBid114

 

Men nyere rutere har indiviuelle passord. Disse er bygget opp på følgende måte: Brukernavn: P + (kundenummer - 10 000)

Passord: Samme som aktiveringspassordet.

Eks: Du har kundenummer 34512. Da blir brukernavnet P24512

 

 

funker det?

6726444[/snapback]

 

Som sagt tidligere, Bukernavnet og passordet til ADSL abonementet jeg sliter med.... må jo ha det når du skal bruke den som ruter

Lenke til kommentar

Du trenger ikke noe brukernavn eller passord for å koble din trådløse router til NGT's routermodem.

 

Koble DLS- eller WAN-porten på din trådløse router til en av NGT's vanlige nettverksporter. Be nå din router om å motta IP-adresse automatisk i oppsettet for tilkobling, DHCP WAN Mode som det heter hos meg. Da bør det virke.

 

Hvilken trådløs router har du kjøpt (merke og modelnummer) og hva heter routermodemet fra NGT?

Lenke til kommentar

Skal du koble opp ruteren din bak NGT sin ruter så trenger du ikke brukernavn og passord. Dette er bare for at ruterne skal koble seg opp mot sentralen (DLAMen).

 

Dersom du skal bruke din ruter som erstatning for NGT ruteren, så trenger du dog dette, siden da vil ruteren måtte ta seg av oppkoblingen mot DSLAMen.

 

I så tilfelle er brukernavnet ditt = ditt kundenummer minis 10000 og en stor P forran. Eks kundenummer 55555 = P45555. Passordet ditt er samme som ruter aktiverings passordet. Det har du på papir fra når du fikk ruteren, eller evt. ringer du bare support og sier at du trenger det for å reaktivere ruteren din manuellt. Det skal være 8 siffer med bare tall om jeg husker riktig.

 

Dersom dette ikke funker for deg (anntar det var samme som du fikk opplyst), så gjør du noe feil. I så tilfelle så synes jeg ikke det er riktig å være sur på NGT support. Dersom du ikke klarer å sette opp den egenkjøpte ruterne din riktig, så er det jo noe du må ta opp med de de kjøpte ruteren din av og ikke NGT.

 

Merkelig fenomen det, at folk tror at ISPen skal drive å supportere alle slags merkelig problem som oppstår ustyr som de ikke en gang har kjøpt derfra. *riste på hodet*

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Jeg har akkurat kjøpt meg trådløs ruter og skulle sette den opp her en dag. Ruteren krevde brukernavn og passord til ADSL abonementet. Jeg hadde ingen papirer på dette så jeg ringte derfor NGT (Next Gen Tel)

 

Mener du PPoE/A (vet ikke om NGT bruker det)?

Hvis så kan de sende/e-maile det til deg, men siden du sier du ikke har mottatt noe slikt ,så bruker de kanskje ikke det.

Da må du muligens inn i ruteren du har kjøpt og endre oppsettet der til å motta IP via DHCP.

 

Siden du ikke oppgir hva slags ruter du har får du finne ut selv.

Hvis du går på websiden til produsenten så finner du som oftest brukermanual for ruteren din der.

Endret av CrazyD
Lenke til kommentar
(....)

Merkelig fenomen det, at folk tror at ISPen skal drive å supportere alle slags merkelig problem som oppstår ustyr som de ikke en gang har kjøpt derfra. *riste på hodet*

 

-Stigma

6726621[/snapback]

 

Det er vel om muligens det mest vanlige av alle "fenomener" relatert til kundesupport ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...