phun-ky Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Fikk broderns gamle maskin som fungerte. Uten GFX kort, uten disk. Bare hovedkort, cpu, minne. Gikk til anskaffelse av nytt kabinett, GFX KORT, og vifteløs kjøler til cpuen. jeg flyttet over disker og dvdrom fra min gamle maskin og over til den nye. hovedkortet er et med intel chipset AI serie, cpuen er en costa rica 2,8ghz pentium 478. temperaturen ligger på 36 grader idle (med vifteløs kjøler). jeg får POST, BIOS, GRUB, men den vil ikke laste Windows lengre enn til rett før "windows logoen og status baren som beveger seg". I Linux stopper den etter "configuring/updating kernel .....). Prøver jeg igjen å laste windows får jeg valg om sikkerhetsmodus, alle valg prøvd, ikke sjangs. Feilsøking: byttet GFX kort, samme feil, tok ut alt unødvendig periferi utstyr, samme feil. Jeg mistenker det enten er PSU eller Minnefeil (dog begge fungerte før jeg fikk maskinen). Noen tips? På forhånd takk! Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Har du installert Windows/Linux på nytt, etter at du flytta over de forskjellige delene? Endret 22. august 2006 av DuffyKey Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Nei, har ikke det. Tror det er det som også kan være problemet. Skal teste når jeg får tak i et nytt OS eller finner den gamle cden Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hvis man bytter ut alt for mye, kan det skje det som du sier. Har opplevd det selv. Men behøver ikke å være det som er problemet, da. Jeg er ikke noen ekspert på området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå