Gå til innhold

Bygge Egen Pc! hjelp!

Anbefalte innlegg

-Msi Mainboard S-AM2 nForce 590 SLI ATX 2xPCI-E Audio 2xGbLAN 1394 SATA Raid, K9N DIAMOND

-AMD CPU Athlon 64 X2 5000+ Socket AM2 2.6GHz 2x512kB Boxed, ADA5000CUBOX

-Geil 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail, GX22GB6400UDC

-Msi VGA-Card nVidia 7950GX2 1.0GB PCI-E 2xDVI TV-Out HDTV, NX7950GX2-T2D1GE

-WD Harddisk 200.0GB 7200RPM SATA II 3.5" 8MB, WD2000JS

-Thermaltake Kandalf Super Tower Black ATX 10x5.25" / 2x3.5" External Bays, VA9000BWS

-Thermaltake 750W ToughPower ATX 12V 2.2 & EPS 12V Active PFC, W0117RED

-Thermaltake Mini Typhoon CPU Cooler For S-775 / S-939 / AM2 18dB, CL-P0268

MVH kenneth.. håper på svar =) tengte og kjøpe dette.. så håper på særiøst svar fra noen om det lønner seg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det virker som et bra oppsett, men jeg ville heller ha gått for en western digital caviar 250gb de er kjempegode og har verken høy varmeutvikling eller høy pris. de gir også den beste prisen per GB

og om du har planer om noen LAN turer bør du se på de nye coolermaster ammo kabinettene de er skikkelig gode har jeg hørt

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Tja, eg har ein Western Digital Caviar SE16 250 GB sjølv, og den er temmeleg god og varm (temperatur rundt 46°C ved null belastning og i verste fall opp mot 57°C ved full belastning). Disken står fritt i ein 5,25"-brønn med støydempande/varmeavleiande skinner montert på - men inga aktiv kjøling (med unntak av den vanlege luftstraumen i kabinettet, som skal vere brukbart god). Så det er visst forskjell på Western Digital og... :)

Men, for all del, bortsett frå det er disken fin-fin: Stillegåande og rask, så eg har ingenting å klage på. Viss han likar å jobbe under høge temperaturar, så for all del! :p

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
det virker som et bra oppsett, men jeg ville heller ha gått for en western digital caviar 250gb de er kjempegode og har verken høy varmeutvikling eller høy pris. de gir også den beste prisen per GB

og om du har planer om noen LAN turer bør du se på de nye coolermaster ammo kabinettene de er skikkelig gode har jeg hørt

6725895[/snapback]

takk til alle svar :) men det jeg lurer på om er at alle komponentene passer sammen? men har vell ikke noe og si om jeg har dette kabinettet på lan? og hvorfor har det noe og si? :) tempraturer?

Lenke til kommentar
Høge temperaturar kan redusere levetida på komponentar som harddiskar, prosessorar og liknande. Dessutan vil ei maskin som plagast av for høg prosessortemperatur kunne verte ustabil.

6726009[/snapback]

aha... takk :) men jeg skal kjøpe kjøling til prossesor og kabinett =) det blir litt senere når det kommer mere penger;)

Lenke til kommentar
Velg en MIST 500W, eller Seagate 500W. De er stillegående og gode. Du har overhodet ikke behov for en så stor PSU, samt at de støyer endel, også ville jeg byttet fra WD disk til en Samsung 250GB, de er stillegående, lave temperatrer og kjappe.

~ Medion

6726061[/snapback]

Beeb wrong ...

De er knusk stille iallefall den thermaltake 750W da den har 140mm vifte på lavt turtall ....

Den er STILLE Mwuhahaha

Lenke til kommentar
Velg en MIST 500W, eller Seagate 500W. De er stillegående og gode. Du har overhodet ikke behov for en så stor PSU, samt at de støyer endel, også ville jeg byttet fra WD disk til en Samsung 250GB, de er stillegående, lave temperatrer og kjappe.

~ Medion

6726061[/snapback]

takker =) så jeg trenger ikke så stor psu, så jeg trenger ikke større en 500W? :p jeg tror jeg går for 2 samsung 250GB, rimelig pris =)

Lenke til kommentar
Kommer ann på merke ....

Holder ikke med en q-tec 650W til en råbillig penge ...

6726112[/snapback]

men passer for eks, -Thermaltake 460W PurePower ATX2.0 PSU Black With Blue Light And Active PFC, til Thermaltake Kandalf kabinett? tengte kansje denne psu er grei nokk?:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...