oXygEn Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Jeg har tenkt å kjøpe meg en switch for hjemmenettverk og linking på spill.. Tenkte 8 porter er ok, men hva skal jeg kjøpe.. ser at det er fra 400 kroner (Unex på psdata.no ) og oppover.. Er det dumt å gå for den billigste jeg finner ?? hva er isåfall svakhetene på de billige ? mvh Håvard [ Denne Melding var redigert av: oxygen på 2002-10-24 19:39 ] Lenke til kommentar
steinih Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Har selv en billig 8 posrts svitsj fra CNet og den fugerer utmerket. Koster vel ca 450,- på komplett. Unex svitsjen på ps fungerer sikkert bra den oxo. Plug 'n Pray /steinih :smile: [ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-10-24 19:40 ] Lenke til kommentar
kamikazi Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 For å svare på spørsmålet ang. forskjeller på billige og dyrere modeller. Forskjellene er at dyrere modeller har en masse tilleggsfunksjonalitet, som de billige selvfølgelig mangler. Dette er funskjoner som f.eks. VLAN støtte, moduloppbygging, bundling, Spanning tree ... o.s.v. For ditt hjemmenettverk trenger du neppe disse funskjonene og kan derfor trygt kjøpe en billig svitch. NB : Pass på hvilke type hastigheter portene på svitchen har. Har du 100 Mb nettverkskort trenger du seff. 100 Mb på svitch-porten. Personlig liker jeg 10/100 Mb autosense porter, fordi jeg da kan koble til litt eldre PC'er med 10 Mb nettverskort i tillegg til mine nyere PC'er med 100 Mb. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Bare pass på en ting med de Unex switchene, ikke bruk de over 24 timer i strekk... De blir sabla varme... No cooling, ja jeg har en selv, 16 porter versjonen... Bah! Skal byttes! Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 til hjemmebruk er det samma f... hva du kjøper altså. Alt vil fungere så lenge ikke du har spesielle behov. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 10:33, skrev ZkedaR:Bare pass på en ting med de Unex switchene, ikke bruk de over 24 timer i strekk... De blir sabla varme... No cooling, ja jeg har en selv, 16 porter versjonen... Bah! Skal byttes! w00t? Jeg har akkurat samme og den har ikke vært skrudd av siden juni... og før det hadde den stått på siden januar eller.no (med andre ord, jeg skrur den ikke av) Ikke no problem her hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå