Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen signal til skjermen

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger virkelig litt hjelp her.

Har kjøpt nytt hardware til pcen, men etter at jeg satte det sammen og slo på var skjermen svart. Den søkte etter signal, men fant ikke noe. Regnet med at det var noe gale med skjermkortet, men har stort sett prøvd det meste nå og sjekket alle kabler uendelig mange ganger. Har prøvde å koble ut alt uten om skjermkortet, uten resultat. Vifta på skjermkortet går rundt og det indikerer vel at den får strøm? Det er ikke noen strømtilkobling på selve skjermkortet, men da er det vel lagt opp til at det skal få det som trengs gjennom hk?

Her er ingrediensene:

- Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI

- AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2

- XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3 XXX

- OCZ DDR2 2048MB Gold Dual Channel

PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (5.5.5.10)

PSU er en Mist 500W.

Jeg ringte kundeservice til Asus i Usa og etter at jeg forklarte problemet ba han meg sjekke hva som stod under +12V1 på PSU. Der stod det 18A og han svarte fort at dette var for lite, at kortet trengte minst 32A (om jeg hørte riktig!). Nå har jeg sjekket litt rundt og jeg finner ikke noen PSU med så mye A på +12V1.

Leste en anbefaling på komplett.no av hoverkortet og han som skrev den brukte en Epsilon ATX-700W, som i følge hjemmesiden til selskapet har nøyaktig samme verdi på +12v1 som den jeg har.

Er det noen som vet om det kundebehandleren sa stemmer eller som har noen ideer på hva som kan være i veien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hører du noe pip når du starter opp, som forteller at selftest er ferdig?

Hvis ikke så kjører kanskje ikke CPU (du har vel husket P4 kontakt?)

32A må vel være totalt, ikke bare bare en rail. Et skjermkort trekker vel ikke mer enn 8 - 10A max.

Lenke til kommentar
Hører du noe pip når du starter opp, som forteller at selftest er ferdig?

Hvis ikke så kjører kanskje ikke CPU (du har vel husket P4 kontakt?)

32A må vel være totalt, ikke bare bare en rail. Et skjermkort trekker vel ikke mer enn 8 - 10A max.

6725639[/snapback]

Etterhvert prøvde jeg å sette i en og en rambrikke i forskjellige slots. Da pep det når jeg startet opp. To enkle pip og en dobbel om jeg husker rett. Prøvde også uten ram og da sjedde det samme. Men når jeg setter i alt der jeg mener og tror det skal være piper det ikke.

Hva er P4 kontakt? Tenker du på ATX 12V kontakten? Den har jeg i så fall plugget i.

Lenke til kommentar

Fikk det til å fungere ved å bytte ut rammen med et 1 gb 4200 sett. Står fast i setup nå da. Hver gang filene loader ferdig kommer det en blå skjerm hvor jeg får en acpi error melding og en bad_pool_header, avhengig av hvilken type harddisk jeg kobler til (s-ata/p-ata). Rimelig sikker på at boot cden funker. Noen forslag?

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem, så jeg tar det i denne tråden. Har kjøpt og montert maskinen min selv, og når jeg slår den på starter den, og alt høres normalt ut, men på skjermen kommer det opp: please check signal cable, før skjermen går tilbake til standby. Jeg har nullstilt CMOS, sjekket alle tilkoblinger (fant etterhvert ut at det var hele 3 strømkontakter på HK...) og koblet fra så mye som mulig og startet opp. Jeg lurer på om det kan være for svak strømforsyning, men jeg synes det virker litt merkelig om jeg ikke skulle få bilde på grunn av det. Jeg bruker en CRT-skjerm, så jeg må bruke en overgang mellom grafikkortet og skjermen, men tviler på at den er problemet.

HW:

Corsair Twin2X2048-6400, 2x1024MB

Abit KN9 SLI, nForce570 SLI, AM2

Maxtor DM10 300GB, 7200RPM, 16MB SATA

MSI NX7900GT-VT2D256E, 7900GT, PCI-E

AMD Athlon64 X2 4200+, AM2, EE, BOX

NorthQ NQ4001AL PSU (400w)

Lenke til kommentar

Da kan det kanskje være lurt å prøve å fa tak i 4200 ram bare for å avkrefte eller bekrefte at det er det som er problemet. Om du ikke får tak i det, så foreslo en på OCZ-forumet å bare sette i ei rambrikke, for å se om du klarer å boote, for deretter å oppgradere bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...