Gå til innhold

Siemens M75 garanti? Oppdatert: fikk den reparert!

Anbefalte innlegg

Kjøpte en siemens M75 hos KOMPLETT 08.08.2005. Har oppplevd at alle beskyttelsesdeksler og gummi har blitt slitt av, selv ved normal bruk. I senere tid har telefonen uoppfordret slått seg av, og nå er den altså død. Dette skulle liksom være en solid arbeidstelefon, men faktisk den telefonen av dårligst kvalitet jeg har hatt.

Har jeg noen som helst reklamasjonsrett?

Endret av Ivan Drago
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snodig.. har den versionen som er samme telefon, bare ubeskyttet..

Har hatt i over ett år, såvidt en ripe i den :huh:

Du har vel kansje reklamasjonsrett, En telefon skal da tåle mere..

edit: glemte å nevne at min har gått i bakken flere hundre ganger, og også kastet i veggen..

Endret av complexity
Lenke til kommentar
Kjøpte en siemens M75 hos MPX (tror jeg, må finne kvitteringa) for ca 1 år siden. Har oppplevd at alle beskyttelsesdeksler og gummi har blitt slitt av, selv ved normal bruk. I senere tid har telefonen uoppfordret slått seg av, og nå er den altså død. Dette skulle liksom være en solid arbeidstelefon, men faktisk den telefonen av dårligst kvalitet jeg har hatt.

Har jeg noen som helst reklamasjonsrett?

6725271[/snapback]

du har minst to år, men for å ungå problemer så poengter at du ønsker reklamasjon :)

Lenke til kommentar

Ivan Drago: Eg har nøyaktig same problem som deg med min M75. Gummilistane fell av, og telefonen slår seg av i tide og utide. Når det gjeld sistnemnde problem så har eg oppdatert firmware til siste versjon, utan at det hjalp. Eg kjem nok og til å reklamere på denne i næraste framtid. Eg kjøpte han tidleg i vår, så eg tykte det var noko tidleg for han å begynne å gå i oppløysing...

Det er godt å høyre at eg ikkje er åleine, i alle fall! :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på M75 og ME75?

Skulle tro ME75 var en videreutvikling av M75, men den er jo faktisk billigere.

6784821[/snapback]

Me75 e ein helt enkelt mobil, med farge skjerm og 0.6Mp kamera, som samtidlig er robust..

M75 e mere ein "topp" model i sin tid, med 1.3Mp kamera, minnekort, mp3 muligheter, blåtan, osv, osv.. som også samtidlig er rovust..

Sjekk www.amobil.no for mere info..

Lenke til kommentar

Morsomt... har akkurat samme problem med gummilistene. Har nå fjernet begge to som går over batterilokket. Prøvde å lime dem fast, prøvde med mange forskjellige limtyper, men ingen av dem klarte å feste disse listene. Telefonen fikk seg en kraftig tur i bakken også, og da spratt batterilokket av og bristet dette festet til lokket. Det er jo bare en liten plastdings som holder lokket på plass, dårlig patent synes jeg... Tror nok det blir reklamasjon her også, evt forsikringssak på lokket, jeg kjøpte heldigvis forsikring på telefonen...

Fortell oss hvordan din sak går, Ivan Drago!

Lenke til kommentar

Hmmm.. Samme problemet her også, angående gummiliistene, altså. Den fungerer forsatt som jern, men er det snakk om en tendens når det kommer til slitasje på gummien? Har en kompis som også har samme problemet, noe som selvfølgelig hjelper til å støtte opp under mine mistanker. Telefonen er jo bygd for folk som er mye aktive (det var derfor jeg kjøpte den, ihvertfall).

Lenke til kommentar

Har mobilen og gummien falt av/sleit bort, sendte inn for reklamasjon, var uten mobil i 1 uke, fikk en formatert m75 tilbake med nytt deksel(likt). nå sjer episoden omigjen og kommer snart til og sende mobilen inn igjen for og få nytt deksel;) meget dårlig... men har ellers ikke hatt noe problemer med mobilen, kun det med gummien

Lenke til kommentar
Du har ikke reklamasjon og garanti på kosmetiske feil.

Derimot har du det om telefonen ikke fungerer som den skal.

Ta kontakt med de du kjøpte den av, du får nok det beste svaret fra de.

6788346[/snapback]

det blir feil. Dette er ikke kosmetisk, men funksjonell feil da gummien er en vesentlig del av produktet ettersom det er hardfør telefon.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt noe enda, men håper at de ringer meg og tilbyr meg å velge andre modeller, evnt legge mellom noen kroner, hvis jeg får gjennomslag.

Måtte uansett kjøpe ny tlf og valgte Nokia 6233. Godt fornøyd med den så langt, får håpe den varer mer enn 1 år...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg leverte inn min M75 for reparasjon på Elkjøp i dag grunna lause gummilistar, at telefonen slår seg av i tide og utide, at skjermen av og til berre vert "blank" slik at du må slå telefonen av og på att, samt at vekkjarklokka har ein tendens til ikkje å gidde å fungere enkelte dagar...

Eg var i alle fall godt innanfor garantitida (telefonen vart kjøpt i april i år). Så får me sjå kva som skjer! :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Då var du heldigare enn meg, Ivan Drago... Eg fekk att min M75 her om dagen og. Dei hadde rett nok oppdatert programvaren, men dei avslitne gummilistane var det ikkje gjort noko som helst med. Eg påpeika dette, då eg trass alt hadde gjort merksam på dette då eg leverte telefonen. Då fekk eg til svar at bakdeksel ikkje var dekte av garantien(!), noko som kundebehandlaren påstod at gjaldt alle mobiltelefonar... :hmm:

Kan ikkje finne noko om dette i garantiføresegnene... Er det nokon andre som har liknande erfaringar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...