Gå til innhold

AMD XP2400+ eller P4 2,4GHz?


Flakkmeister

Anbefalte innlegg

Quote:


jevel skrev (2002-10-28 00:52):


Tja....


Det var ikke jeg som refererte til MadOnion.com Det kom fra en annen i tråden, og ble brukt som bevis for at AMD hadde større båndbredde enn Intel. Altså dykket jeg inn i materien for å sjekke.


Skjermkortet er uinteressant i denne testen. Det teller rett og slett ikke inn på minnebåndbredde i det heletatt.


Jeg deler din skepsis, men tok utgangspunkt i denne, da det er den høysete scoren som ikke er en soleklar juksescore. (Dette for å om mulig kunne unngå diskusjoner om falsk / reell på toppen av det vi egentlig diskuterte.)


Jeg kan ta for meg en hvilken som helst benchmark som finnes kommersielt i dag, og resultatet er det samme; P4 har større minnebåndbredde enn AMD. BASTA!


-KJ



 

Han henførte til at P4 systemet fikk en del mer poeng i 3D Mark. Ikke bare til at minnebåndbredden var bedre. Det var poenget mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Må også si meg enig med pgressum,en xp2400 er "tingen",og intel vil (på det nåværende tidspunkt)ikke på lanngt nær få den minne bånd bredden som et Amd system(sjekk Madonion.com for minne scores)Det nytter ikke med tusener på tusener av mhz når du ikke får *brukt* hele minne bånd bredda.På Overclockers forum er fortsatt xp1600 veldig "in",de låser den opp og kjører noen "sinnsyke" fsb'er,og får dermed en veldig god minne bånd-bredde,som igjen er veldig gunstig i spill og 3d.Mange på det nevnte forumet kjører xp1600 på ca.1750-2000MHZ.XP1600 begynner å få vanvittig bra stepping nå for over-klokking. (husker ikke nøyaktig navnet).


 

Hvor i denne posten hevder han at P4 scorer mer enn AMD? Her står da vitterlig svart på hvitt at AMD har en høyere minnebåndbredde enn Intel, og ikke noe mere enn det?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:


jevel skrev (2002-10-28 12:04):


Hvor i denne posten hevder han at P4 scorer mer enn AMD? Her står da vitterlig svart på hvitt at AMD har en høyere minnebåndbredde enn Intel, og ikke noe mere enn det?


 

Sorry, my bad. Leste det du skrev "Det er 3000 poeng i P4 sin favør." som at P4 hadde 3000 flere poeng ikke score i minnebåndbredden. Sjekket ikke tallene, men det var minnebåndbredde ikke poeng i PC Mark...

 

Når det er sagt så er fortsatt sammenlikningen din helt feil da det er snakk om en litt buss underklokket versjon av XP mot en buss overklokket P4.

 

XP med 333 FSB som kjører på 266 (og tallene er trolig fake)

P4 som er klokket fra 133 til 186 FSB (=756 MHz) og 249 MHz (= 498 MHz) på minnet.

 

Med andre ord så sammenlikner du en P4 med 756 FSB og 498 MHz på minnet mot en underklokket (på buss) XP med 266 MHz på minnet. Sier seg vel selv at P4 systemet har høyere minnescore da?

Lenke til kommentar

For det første så er ikke FSB målingene på PCMARk helt å stole på. Det kan faktisk hende at den CPUen har 200MHz FSB for alt vi vet.

 

Det som er sikkert er at den eneste grunnen til at jeg drar frem disse som et eksempel er at andre i tråden prøvde å bruke det som bevis på det motsatte.

 

Dette er egentlig bortkastet tid, da en sammenligning av systemer på standard hastigheter vil vise akkurat det samme som jeg har hevdet hele tiden; P4 systemer har større minnebåndbredde enn AMD systemer. (Kanskje da med unntak av SiS645DX baserte systemer....)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...