VegardStr Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Error! Port 32645 does not appear to be open. Den meldingen kommer opp når eg tester porten med uTorrent!.. har fulgt forwarding anvisningen fra http://www.portforward.com til punkt og prikke. Men alikavel vil ikkje portne bli åpnet. Slik ser det ut i ruteren min no. Har ikkje åpnet noen porter i telehor sitt ADSL modem. hvordan evt. komme meg inn i den for å åpne porter? Lenke til kommentar
wiley Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 hvordan evt. komme meg inn i den for å åpne porter? 6724852[/snapback] Du trenger ikke å åpne porter i modemet, det er routeren som tar seg av slikt . Slå av alle brannmurer som kjører på dataen din, både den integrerte i windows og eventuelle andre, og prøv igjen. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 hvordan evt. komme meg inn i den for å åpne porter? 6724852[/snapback] Du trenger ikke å åpne porter i modemet, det er routeren som tar seg av slikt . Slå av alle brannmurer som kjører på dataen din, både den integrerte i windows og eventuelle andre, og prøv igjen. 6728133[/snapback] been there, done that.. uten reslutat. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Du oppgir IPen 192.168.1.1 - Det pleier som regel å være en "standard" router/gatewayIP.. Kan det hende at denne istedet skulle vært IPen til PCen din? Slik at ikke routeren din forwarder til seg selv? IPen til PCen din finner du fort ved å gå i kommandolinje (start->kjør->"cmd") og skrive ipconfig (winipcfg på win9X/ME). Dersom du ikke har vært borti dette tidligere, bør du være OBS på at de fleste routere kommer med DHCP (samt. dynamisk IP), slik at hvis IPen din en dag er 192.168.1.30, kan den være 192.168.1.31 neste da. Endret 23. august 2006 av Melkekartong Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Du oppgir IPen 192.168.1.1 - Det pleier som regel å være en "standard" router/gatewayIP.. Kan det hende at denne istedet skulle vært IPen til PCen din?Slik at ikke routeren din forwarder til seg selv? IPen til PCen din finner du fort ved å gå i kommandolinje (start->kjør->"cmd") og skrive ipconfig (winipcfg på win9X/ME). Dersom du ikke har vært borti dette tidligere, bør du være OBS på at de fleste routere kommer med DHCP (samt. dynamisk IP), slik at hvis IPen din en dag er 192.168.1.30, kan den være 192.168.1.31 neste da. 6729233[/snapback] okay. har 192.168.1.101 dag ut og dag inn det vil vel si at eg har static IP? Welcome to the µTorrent Port Checker.A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened. Checking port 32645 on**.***.***.***... Error! Port 32645 does not appear to be open. Please see www.portforward.com for more information about how to map a port. Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (72.20.34.145) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5). kommer samme error uansett. alt av brannmurer er slått av, og porten er forwarda etter punkt og prikke... Endret 23. august 2006 av vegis Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 "Checking port 32645 on**.***.***.***..." Står det da LAN-IPen din (192.168.1.101) der? Kjører du Windows XP? I så fall, kan du se om det er den innebygde brannmuren som lager problemer. her finner du en liten "gjennomgang" av brannmuren generelt, og jeg regner med at du også finner ut hvordan du skrur den av :-) Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 (endret) "Checking port 32645 on**.***.***.***..."Står det da LAN-IPen din (192.168.1.101) der? Kjører du Windows XP? I så fall, kan du se om det er den innebygde brannmuren som lager problemer. her finner du en liten "gjennomgang" av brannmuren generelt, og jeg regner med at du også finner ut hvordan du skrur den av :-) 6730622[/snapback] Checking port 52958 on 85.167.36.139... Error! Port 52958 does not appear to be open. altså internet IPen min... bruker WinXP ja, og windows brannmuren er deaktivert, og ellers har eg INGEN andre brannmurer. kjøærer kun AVG antivirus (free) har prøvd med ny port, uten hjelp har husket å skiftet begge plasser. både i uTorrent og i router. BTW, lagde en UDP del i routeren også. Bilder: uTor1 TCP utor2 UDP status linje i uTorrent: (statusen blir snart rød) Endret 23. august 2006 av vegis Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hmm.. Men du har derimot ikke åpnet noen porter i Telenor sitt modem, har jeg forstått deg riktig? Dersom modemeet er satt i BRIDGE-modus, er det intet problem (Dette kan du f.eks. sjekke ved at det er ROUTEREN som logger seg på med brukernavn og passord). Dersom Telenor er satt til ROUTER-modus, og routeren din kun virker som en DHCP/switch, gir det hele mye mer mening.. Da må du OGSÅ forwarde porter i modemet, til routeren, som vil forwarde portene til PCen din. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Hmm.. Men du har derimot ikke åpnet noen porter i Telenor sitt modem, har jeg forstått deg riktig? Dersom modemeet er satt i BRIDGE-modus, er det intet problem (Dette kan du f.eks. sjekke ved at det er ROUTEREN som logger seg på med brukernavn og passord). Dersom Telenor er satt til ROUTER-modus, og routeren din kun virker som en DHCP/switch, gir det hele mye mer mening.. Da må du OGSÅ forwarde porter i modemet, til routeren, som vil forwarde portene til PCen din. 6731969[/snapback] blæææææh... kan du forklare det på norsk, og litt step by step Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) ok Jeg ville satt ADSL-modemet til bridge, og latt routeren ta seg av innloggingen. Koble ADSL-modemet direkte til en datamaskin. Deretter følger du instruksjonene på online.no om hvordan man setter modemet i bridgemodus. http://www.online.no/kundeservice/veiledni...odem-index.html Dersom modemet ditt allerede er i bridgemodus, må det være noe galt med routeren. Hvis ikke, sett modemet i bridgemodus. Deretter må du mest sannsynlig konfigurere routeren din for å logge på med PPPoE. (Gjør deg sikker med hvordan du gjør dette før du setter modemet i bridgemodus. Etter at modemet er satt i bridgemodus, har du ikke internettforbindelse før routeren er konfigurert ordentlig ) Lykke til. Endret 26. august 2006 av Melkekartong Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 JAAAAAAA!! endelig fikk jeg det til, holdt på i hele går kveld. Det funket når jeg satte modemet i bridge, fy faen så jeg har holdt på . takk Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Slikt hører hjemme under "Nettverk". Flyttes fra programvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå