petterpann Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Har fått en amerikansk verson av Dreamcast. Den benytter seg av ledning som går ut fra konsollen og inn i antenne-inngangen på TVen, men når jeg søker inn kanalen blir det sort/hvitt. Hvorfor? Noen tips om hvordan jeg kan få dette fjernet? Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Kan være fordi den sannsynligvis er NTSC. I Norge bruker vi PAL. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 stemmer det ja. på enkelte 50hers tver vises 60hz som sort/hvitt Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Er det noe å måte å fikse dette på? Kan man kjøpe scart-kabel til denne type Dreamcast og fikse problemet på den måten? Er det ingen Norske TVer som gir meg mulighet til å spille i farger? Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Nesten alle nyere tver støtter 60hz ntsc på en av inngangene. Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Er det noe å måte å fikse dette på? Kan man kjøpe scart-kabel til denne type Dreamcast og fikse problemet på den måten? Er det ingen Norske TVer som gir meg mulighet til å spille i farger? 6727073[/snapback] Jeg spiller NTSC spill på min PS2, og PAL-tv mitt gav meg svart/hvitt bilde. Derfor kjøpte jeg en RGB-kabel og bilde ble i farger og vesentlig skarpere. Det burde vel finnes en slik RGB kabel til Dreamcast også skulle jeg tro. Lenke til kommentar
Staal Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Ja, skaff deg RGB scart til Dreamcast. Det har jeg. Kanskje lettere sagt enn gjort å finne det nå men. Lenke til kommentar
mago Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) En moderne TV vil nok fikse farge, men best bilde blir det med scart tilknytning her er en god butikk for konsoll hardware http://www.goldenshop.com.hk/AI-trad/Dream.../d_hardsoft.htm eg fikk/kjøpte nylig en Gamecube component kabel fra dei tollfri, da dei oppførte den som gave den var 10 dollar billegare en lik sang sitt tilbud og betalte med kredittkort selv har eg en orginal vga boks til Dreamcast, og det gir knall bildet på pc monitoren kan ikke se at dei har denne vga boksen inne på lager nå, men dei skaffer den muligens. lik sang har den muligens og Endret 24. august 2006 av mago Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå