The Ghost Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Lurer på hva det jeg skal selge er verdt for sånne som handler hos dell med "HT teknologi" Følgene spec: -NorthQ 4001AT (400W) -AMD Sempron 2600+ socket A (klokket til ca. 2Ghz) -Enten 2GB eller 2,5GB value ram PC3200 CL2,5 (Er ikke sikker ennå)(Enten 2x1GB eller 2x1GB + 512MB) -ATI Radeon 9800XT (Tror merke er MSI da det er OEM kort men er ikke helt sikker) -Abit At7-MAX2 -Chieftec LBX-03 -Samsung SpinPoint P80 80Gb 8Mb -Nec CD-brenner -En bra 18,3 CRT skjerm med 1600x1200 som maks oppløsning -Optisk mus på 800DPI og et vanlig tastatur .. -Selges også med et kopi av MS Windows XP Pro Er det noe jeg har glemt nå ? Skal være en komplett pc ... Så da lurer jeg på hva en Dell/Elkjøp person ville betalt for denne og hva en Pc "Nerd" ville gitt for denne ? Hva er sånn venne pris da jeg kanskje selger den til en kompiss av meg ? Takker og husk si fra hvis det er noe jeg har glemt (Det skal være en komplett maskin ...) *Edit: forandret litt på Topic **Edit: Vennen min som kanskje skal kjøpen er en typisk Elkjøp fyr. Kan ikke en dritt om data og sitter nå på en 2-3år gammel elkjøp pc som da kostet ca. 7000 Endret 23. august 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Følger det med orginal cd og cd-key på den win xp pro som er lag inn på maskina? Maskina kan vel til nød gå for 2500-3500 (da er du heldig) da den er noen år gammel. Dette for en elkjøp kunde. For en kompis så la det går for 1500. En nerd ville ikke tatt den for under 1500 Endret 22. august 2006 av teknikeren Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg vil tro den er verdt 1300 - 1700 kr, men noen gir nok det dobbelte. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Det følger med en bra skjerm og det er hele 2 eller 2,5GB ram ... ikke mer enn 1500 ... Nå blei jeg skuffet 9800xt er da ikke så ille ... Følger det med orginal cd og cd-key på den win xp pro som er lagt inn på maskina? Det følger med om de vil ha det (regner med det) men de er ikke orginale ... Gud som vi elsker thepiratebay Endret 22. august 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 **Edit: Vennen min som kanskje skal kjøpen er en typisk Elkjøp fyr. Kan ikke en dritt om data og sitter nå på en 2-3år gammel elkjøp pc som da kostet ca. 7000 6724804[/snapback] Hvis du prøver å lure en venn som ikke kan noe om data er du en idiot, sånn er det bare. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hvilken hardware er det som sitter i maskinen hans. Det er ikke sikkert at din er noe særlig bedre enn hans maskin. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Prøver jo ikke og lure han sier bare at han blir fornøyd så lenge den er nokså bedre enn det han har nå og dety er ille ... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Hvilken hardware er det som sitter i maskinen hans. Det er ikke sikkert at din er noe særlig bedre enn hans maskin. 6725124[/snapback] Tro meg det gjør han .... 40gb harddisk som er full av dritt og virus ol. Et hp hk socket a athlon xp 2000+ 512mb ram hadde gf4 mx440 men skaffet ham et fx5600 Det er familie pc der han har en søster som bare sitter på 123spill ol de laster ned masse dritt på bearshare og har nesten ikke plass til noe mer på harddisken dems. som sagt det er en familie pc så han har den 1-2timer dagen og de har ikke formater i løpet av 2-3år med masse dritt ... Den er ikke noe bedre enn min og sjekk spec ... (Ikke den jeg skal selge ...) En 15" crt på 1280x1024 har de også ... Så jeg tror han vil merke forskjell på både ytelse og mer fritt bruk av pc ... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Den Sempron din kjører ikke akkurat ræva av XP2000. Jeg snakket om den maskinen du prøver å selge til kompisen din, ikke den maskinen du til daglig bruker. Tipper at forskjellen ikke blir særlig stor hvis du formaterer og legger inn Windows på nytt, så han blir kvitt virusene. Skjermkortet og skjermen vil naturlig nok gjøre opplevelsen bedre ja. Og hvis det er for at han skal få en egen maskin, blir saken annerledes. Men det er forsåvidt offtopic, så jeg skal la det ligge. Men omkring 1500 er vel greit. Ørjan... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 ok Og ja da for han en helt egen pc og jeg rører ikke noe software greier på maskina demws da jeg er litt redd for å gjøre noe feil og jeg ikke har så mye kunnskap software messig ... tor forskjell fra 2x256mb --> 2x1024mb og han for en egen maskin ... Han spiller en del det er om trent det eneste han gjør på pc'n men som dere sikkert har skjønt så er han ikke så kresen ... For lissom ikke løst til og selge den da jeg for så lite for den Da kan jeg like godt beholde den selv ... han vennen min nekter også å bruke penger på pc selv om han har 9000,- og prute med ... Er jeg heldig så gider han å bruke 1500,- på en pc ... Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Å lure venner til å kjøpe krappy pcer fordi at de ikke vet en dritt om dem er ikke så vannvittig hyggelig gjort. Ville maks ha betalt 1500 for den og da strekker jeg meg. Hvis du absolutt vil ha mer for den så selg den i deler. Men for å være helt så er ikke 2-4 års gamle deler noe å rope hurra for. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Er jeg heldig så gider han å bruke 1500,- på en pc ... 6726318[/snapback] 2500~3000,- en plass ville jeg sagt. Er jo en komplett maskin. Spørs jo så klart litt på hvordan de har blitt behandlet. Om du legger ved piratkopiert windows xp så kan du ikke ta noe extra for maskinen, er ulovligt å selge slikt. Om han har hele 9000kr så trenger det ikke være en selvfølge at han bruker allt på en datamaskin. Folk prioriterer forskjellig. Kanskje han er fornuftig (i motsetning til slike som meg) og sparer penger til viktigere ting som f.eks BSU*. Bestillte meg nettopp en oppgradering til overkant av 14000,- og selger det gamle utstyret mitt til storebroren min for en 3500,-. Han blir fornøyd og jeg blir fornøyd (hans gamle utstyr får sikkert muttern og/eller lillebruttern). :!: Slik har vi alltid gjort det. *Boligsparing for ungdom. Endret 23. august 2006 av PantZman Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Om han har hele 9000kr så trenger det ikke være en selvfølge at han bruker allt på en datamaskin. Folk prioriterer forskjellig. Kanskje han er fornuftig (i motsetning til slike som meg) og sparer penger til viktigere ting som f.eks BSU*. Nope han sier han skal bruke det på en Xbox360 og spil til den og spare litt av det antar jeg.. Var godt å høre noen si 2500-3000 =) Kan jo uansett alltids prøve på QXL hvis han vennen min ikke skal ha den ... Endret 23. august 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Fant nå ut at jeg ikke kommer til å få alle de delene jeg trenger så jeg kommer uansett ikke til å selge noe ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå