ostov Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Heisann! Det er sikkert en del som har fagbrev i et eller annet. Det jeg lurer på er om du har fått bruk for det. Kunne du tenkt deg å gjøre noe annet i den tiden? (annen utdannelse?) Så spørsmålet er om du har fått bruk for den utdannelsen eller ikke Takk for svar Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Ja, jeg har fått noe ut av fagbrevet. Jeg har en god jobb, en grei nok lønn, og har muligheten til videreutdanne meg innen elektrofaget. Jeg har fått bruk for utdanningen og er glad jeg tok den. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg har fagbrev som maskinarbeider. Har både fått bruk for det, og ikke bruk for det på samme tid. I fremtiden kommer jeg nok neppe til å få noe særlig bruk for det antar jeg.. Lenke til kommentar
ostov Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Hmm. Det som er problemet mitt er at jeg ikke vil jobbe i den bransjen jeg kommer til å få fagbrev i. Derfor er allmenn påbyggning fristende Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Da finner du på noe annet. Lenke til kommentar
ostov Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Å tenkte du på? Finn en ny lærling plass? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Noe sånt ja. Kjipt å utdanne seg noe til noe en ikke vil være, kan ikke tenke meg at trivselen er så stor på jobb da. Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Har fagbrev som serviceelektroniker men jobber som mekaniker på verksted innenfor oljebransjen nå (mye hydraulikk) så eneste jeg kan si at jeg har fått ut av fagbrevet mitt nå er en fast jobb, med gode framtidsmuligheter ^^ De er i litte granne manko på personell generelt i oljebransjen, så eneste en trenger er et fagbrev nesten Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Har to år på mekken, og gått allmenne påbygg, ergo har jeg generell studiekompetanse... Nå går jeg i læra på det yrket jeg i utgangspunktet ville... altså bilmekking. Jeg trives, men liker å ha muligheten til å enten videreutdanne meg i yrket jeg går i nå, eller gå på universitetet eller høyskole... Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Videregående er sløsing med tid jeg vil på høyskole/Universitet FORT, så jeg tok GK på Kjemi og prosess for å få litt daffing (utrolig sløvt fag) tok 2FY under GK (privatist), på VK1 skal jeg til USA drar nå den 26 aug, og skal kose meg i usa, når jeg kommer hjem blir det ingeniør forkurs på meg på Grimstad høy-skole alas ingen videregående Neste i hvertfall Lenke til kommentar
kimman Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Ja, har fagbrev som maskinarbeider og jobber nu fast som maskinarbeider med ganske god lønn. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Har fagbrev som Serviceelektroniker. Har ikke direkte talt fått bruk for selve papiret enda, bortsett fra å slippe 15 timer i uka når jeg nå skal ta påbygging. Men erfaringen, altså det jeg har lært, har jeg fått bruk for flere ganger. Skru litt her og litt der Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Har sjøl ikke noe fagbrev, gikk almenn vgs. Er ferdigutdannet elektronikk-ingeniør til sommeren 2007. Og eg ser at folk i klassen min med yrkesfaglig bakgrunn har en stor fordel når man utdanner seg til ingeniør. De (med fagbrev) har noen år i praksis hvor de har jobbet på markedet innen for samme bransje og har stort sett mer kunnskaper enn de som har almenn vgs bakgrunn. Eg angrer på at eg gjekk almenn vgs, men har klart meg bra på ingeniør studie. Men eg vil anbefale på det sterkeste å gå yrkesfaglig vgs om den personen er sikker på ka han/hun vil jobbe med! Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg har nettopp startet tiden min som lærling og får fagbrevet mitt etter 2 år. Er IKT-lærlig så egentlig tror jeg ikke at det fagbrevet er noe stort, derfor tenkter jeg allmennfagelig påbygning etterpå for så å gå videre på et universitet eller en høyskole. Vill aller helst gå skole i utlandet også, for å lære bedre språk og slikt Lenke til kommentar
noseh Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Startet på mandag med lærlingtid som telekommunikasjonsmontør, gått ett år på Høgskolen i Tromsø - Forkurs for ingeniørutdanning. Tar sikte på høyere utdannelse i senere tid, da gjerne innenfor bransjen. Jeg har da blitt rådet fra flere hold å ta fagbrev både med tanke på selve utdannelsen, samt for å kunne stille sterkere når man er ferdigutdannet og skal søke jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå