lasse91 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hei har for ikke så lenge fått meg en ny pc og denne bygde netshop for meg... etter å ha glemt å bestille windows fikk jeg endelig start på maskinen idag... men det er slik at i blant starter selve pcen opp, men det vises ingenting på skjermen og jeg må prøve å vente litt da men så funker det om sider..?? Noen som vet hva dette skyldes?? så når jeg endelig fikk start på pcen tenkte jeg at jeg skulle innstallere driverne til mitt 7900gt som fulgte med på en cd.. når jeg er ca halvveis i innstalleringen klikker hele dataen og det kommer opp en blå skjerm med hvit skrift og melding om at den starter dumping av fysisk minne eller noe i den duren... noen sm kan hjelpe meg med dette også?? På forhånd takk for svar! Mvh en meget fortvilet dataeier Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 hmm,kan det være at ram brikkene ikke står riktig?prøv og ta ut en og prøv da.. Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 mener du dette i forbindelse med oppstart av pcen?? det kan godt hende det men den virker jo i blandt det er jo ikke slik at den ikke virker i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Send skrotet i retur! Slike feil skal ikke forekomme på en nybygd maskin, uansett. Om man derimot overklokker og herjer med ting etterhvert, så er det slett ikke uvanlig at slike feil (bluescreens) forekommer. Men så langt har du vel ikke kommet ennå? Du kan jo evnt resette BIOS før du sender maskinen i retur, for sikkerhets skyld. Btw; Brukte du en orginal-cd for installering av os´et? Kopier kan jo av og til inneholde bugs av forskjellige slag. Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 bestile jo cd fra samme selskapet så det skal ikke være prob Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 ringte netshop og de mente det var at jeg ikke hadde riktige innstillinger i bios så han skulle sende over innstillinger... tror dere dette er løsningen?? Lenke til kommentar
stompy Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Ja, det kan fint være det. Hvis problemet fortsetter, tar du kontakt på ny og sender maskinen i retur. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 ringte netshop og de mente det var at jeg ikke hadde riktige innstillinger i bios så han skulle sende over innstillinger... tror dere dette er løsningen?? 6728966[/snapback] Har DU endret noen av innstillingene i BIOS da? Om ikke, så er det jo personen hos Netshop som kanskje ikke har vært våken nok..... Får håpe det endrer seg med nye innstillinger da, som du forhåpentligvis får en grundig forklaring på. Det er jo ikke alle gitt å tukle rundt der, uten en viss erfaring. Og uten å mene å fornærme deg, så kan det virke som om du er relativt fersk i gamet? Derfor den lille "advarselen". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå