Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

merkelig oppstart på ny pc..?

Anbefalte innlegg

Hei har for ikke så lenge fått meg en ny pc og denne bygde netshop for meg... etter å ha glemt å bestille windows fikk jeg endelig start på maskinen idag... men det er slik at i blant starter selve pcen opp, men det vises ingenting på skjermen og jeg må prøve å vente litt da men så funker det om sider..?? Noen som vet hva dette skyldes??

så når jeg endelig fikk start på pcen tenkte jeg at jeg skulle innstallere driverne til mitt 7900gt som fulgte med på en cd.. når jeg er ca halvveis i innstalleringen klikker hele dataen og det kommer opp en blå skjerm med hvit skrift og melding om at den starter dumping av fysisk minne eller noe i den duren... noen sm kan hjelpe meg med dette også??

På forhånd takk for svar!

Mvh

en meget fortvilet dataeier

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send skrotet i retur!

Slike feil skal ikke forekomme på en nybygd maskin, uansett. Om man derimot overklokker og herjer med ting etterhvert, så er det slett ikke uvanlig at slike feil (bluescreens) forekommer. Men så langt har du vel ikke kommet ennå?

Du kan jo evnt resette BIOS før du sender maskinen i retur, for sikkerhets skyld.

Btw; Brukte du en orginal-cd for installering av os´et?

Kopier kan jo av og til inneholde bugs av forskjellige slag. ;)

Lenke til kommentar
ringte netshop og de mente det var at jeg ikke hadde riktige innstillinger i bios så han skulle sende over innstillinger... tror dere dette er løsningen??

6728966[/snapback]

Har DU endret noen av innstillingene i BIOS da?

Om ikke, så er det jo personen hos Netshop som kanskje ikke har vært våken nok.....

Får håpe det endrer seg med nye innstillinger da, som du forhåpentligvis får en grundig forklaring på.

Det er jo ikke alle gitt å tukle rundt der, uten en viss erfaring.

Og uten å mene å fornærme deg, så kan det virke som om du er relativt fersk i gamet?

Derfor den lille "advarselen". ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...