Glenn Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Heisann! Jeg har nå et 546T-modem liggende fra Telenor. Jeg lurer på om noen har noen tips får å få dette modemet til et vanlig SpeedTouch 546i-modem? Det er jo egentlig 546i, men det er modda med Telenor's programvare, noe som gjør at dette KUN kan benyttes på Telenors linjer. Jeg ønsker å få det til et "rent" 546i-modem. Det er ikke noen mulighet å oppgradere firmware på denne i webinterface, så det må nok gjøres på en annen måte. Dette er jo min eiendom, så regner med det ikke er noe problem. Regner med dette er lov, men er det ikke det, så gjerne steng denne tråden. Tips mottas med takk! Endret 23. august 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516 Dette er orginalfirmwaren. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 (endret) http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516 Dette er orginalfirmwaren. 6724573[/snapback] Er ikke noe mulighet å oppgradere firmware i webben. Får vel prøve med dette programmet da. Noen som vet at dette FUNKER etter jeg har gjort dette etter jeg har gjort dette, eller om de faktisk sperrer linja mi? Endret 22. august 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Er ikke noe mulighet å oppgradere firmware i webben. Får vel prøve med dette programmet da. 6724578[/snapback] Nei, du må kjøre det. Skru gjerne av paranoide brannmurer lokalt på maskinen når du kjører det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Du må nok kjøre wizzarden i modemet og sette opp det igjen men det er jo en smal sak. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Okei, prøver etterpå Noen som vet noe om det andre svaret? De kan vel ikke sperre linja mi, ettersom det modemet er mitt? Regner med at de ikke krever at jeg sender det tilbake når jeg evt. sier opp linja. (De sendte med returlapp i pakka). Regner med de 529,- kronene var for modemet. agvg: Ja, det er jo en smal sak Endret 22. august 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Du eier modemet så det blir ikke hentet inn igjen. I og med Telenor tilater at kundene kjøper eget utstyr utenfor deres kontroll så er det ingen fare for at de sperrer deg ute. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Du eier modemet så det blir ikke hentet inn igjen.I og med Telenor tilater at kundene kjøper eget utstyr utenfor deres kontroll så er det ingen fare for at de sperrer deg ute. 6724656[/snapback] Ok, takker for svar. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Da var det gjort Det var relativt enkelt, men måtte ta en restart pga. at jeg fikk feil passord først. Takker nok en gang agvg for god hjelp! Endret 22. august 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Hmm, nå tar det veldig lang tid før modemet får sync i sentralen.. Modemet prøver hvertfall 4 ganger før det lykkes. Noen som vet hva det kan skyldes? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Firmwaren er ikke i samme grad skreddersydd til Telenor, men dette er da ett minimalt problem hvis du har en stabil linje. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Firmwaren er ikke i samme grad skreddersydd til Telenor, men dette er da ett minimalt problem hvis du har en stabil linje. 6724972[/snapback] Ok. Nei, jeg ser ikke på dette som et problem, men det var litt å irritere seg over. Skjønner ikke hvorfor dette bruker lengre tid for å få sync i sentralen, men. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hvis det er aktivert så kan du prøve å låse søking på ADSL mode, type etc. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Hvis det er aktivert så kan du prøve å låse søking på ADSL mode, type etc. 6725191[/snapback] Skal sjekke dette i morgen. Takker alle for svar! Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Det var ikke noe som dette i modemet nei. Noen som vet eller har Telenor sin firmware til 546T2? Har sendt mail til Telenor om dette, håper på svar i løpet av morgendagen. (Siden teknisk stenger 16). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå