nappy11 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 hei alle sammen. fersking her. Vet ikke helt hvilket forum som passer best for dette, så jeg prøver her. har en fil server hjemme i skapet, har koblet enn tynnklient opp mot denne, spørsmålet mitt nå er om det finnes noen mulighet å kobble tynnklient opp mot tv'en ? Tynnklienten er en Wyse WT1200LE og eneste utgangen på den er en svga utgang. og såvidt jeg har finni ut, finnes det ikke noe som heter svga - scart konverter. hele poenget er å ha tynnklienten i stua (som er koblet opp mot stereo og TV) og bruke trådløst tastatur slik at jeg kan surfe, se på film, og høre på musikk som er lagret på filservern min. noen som har noen løsning til problemet mitt? all hjelp mottaes med takk. hilsen kenneth Lenke til kommentar
nappy11 Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 ingen som har erfaring med dette ? kenneth hei alle sammen. fersking her.Vet ikke helt hvilket forum som passer best for dette, så jeg prøver her. har en fil server hjemme i skapet, har koblet enn tynnklient opp mot denne, spørsmålet mitt nå er om det finnes noen mulighet å kobble tynnklient opp mot tv'en ? Tynnklienten er en Wyse WT1200LE og eneste utgangen på den er en svga utgang. og såvidt jeg har finni ut, finnes det ikke noe som heter svga - scart konverter. hele poenget er å ha tynnklienten i stua (som er koblet opp mot stereo og TV) og bruke trådløst tastatur slik at jeg kan surfe, se på film, og høre på musikk som er lagret på filservern min. noen som har noen løsning til problemet mitt? all hjelp mottaes med takk. hilsen kenneth 6724551[/snapback] Lenke til kommentar
nappy11 Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 okay. har finni ut at det finnes 3 muligheter vga-s-video kabel. (finni ett par plasser på nett i usa, ikke i norge) vga - kompositt (finni i norge) vga - s-video/scart konverter (liten boks som konverterer. selges i norge for ca 300) er det noen som har erfaring med noen av disse 3? er i utgangspunktet litt skeptisk til vga-s-video kabelen som selges i statene. kenneth ingen som har erfaring med dette ? kenneth hei alle sammen. fersking her.Vet ikke helt hvilket forum som passer best for dette, så jeg prøver her. har en fil server hjemme i skapet, har koblet enn tynnklient opp mot denne, spørsmålet mitt nå er om det finnes noen mulighet å kobble tynnklient opp mot tv'en ? Tynnklienten er en Wyse WT1200LE og eneste utgangen på den er en svga utgang. og såvidt jeg har finni ut, finnes det ikke noe som heter svga - scart konverter. hele poenget er å ha tynnklienten i stua (som er koblet opp mot stereo og TV) og bruke trådløst tastatur slik at jeg kan surfe, se på film, og høre på musikk som er lagret på filservern min. noen som har noen løsning til problemet mitt? all hjelp mottaes med takk. hilsen kenneth 6724551[/snapback] 6725556[/snapback] Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 okay. har finni ut at det finnes 3 mulighetervga-s-video kabel. (finni ett par plasser på nett i usa, ikke i norge) vga - kompositt (finni i norge) vga - s-video/scart konverter (liten boks som konverterer. selges i norge for ca 300) er det noen som har erfaring med noen av disse 3? er i utgangspunktet litt skeptisk til vga-s-video kabelen som selges i statene. 6727894[/snapback] Jeg hadde en PC med Matrox-grafikkort der jeg brukte en overgangskabel fra en 15-pins VGA-kontakt til kompositt video + S-video. (TV'en støttet ikke S-video, så det ble å bruke kompositt.) Det fungerte greit, det, men jeg vet ikke om jeg kunne ha brukt den overgangskabelen på et hvilket som helst grafikkort, eller om den var spesiallagd for det Matrox-kortet. Det var antageligvis en sånn overgang jeg brukte. Ønsker du å bruke TV-skjermen i tillegg til tynnklient-skjermen, eller ser du for deg å bare bruke TV-skjermen? Avhengig av hva slags TV du har, så bør du være forberedt på å måtte kjøre med relativt lav oppløsning for å kunne lese tekst, for eksempel. Du vurderer ikke å sette sammen en enkel, liten PC som du kan bruke som "tynnklient" istedet, da? Da har du jo mange flere valgmuligheter når det gjelder hardware, bl.a. (Bruke både Wyse-skjermen og TV-skjermen samtidig, f.eks.) Lenke til kommentar
nappy11 Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Jeg hadde i utgangspunktet bare tenkt å ha tynnklienten i hylla, kun koblet til tv (ikke noe pc skjerm) . Hele poenget var å slippe å ha en pc/shuttle box i stua...ser jo at det her kan bli ett problem... hmmmmmm. en, ikke helt optimal, løsning kan være å sette inn et ok skjermkort på fil servern med tv ut, og strekke ledninga helt til tv'en i stua.. hmmmm vet ikke helt.. kenneth okay. har finni ut at det finnes 3 mulighetervga-s-video kabel. (finni ett par plasser på nett i usa, ikke i norge) vga - kompositt (finni i norge) vga - s-video/scart konverter (liten boks som konverterer. selges i norge for ca 300) er det noen som har erfaring med noen av disse 3? er i utgangspunktet litt skeptisk til vga-s-video kabelen som selges i statene. 6727894[/snapback] Jeg hadde en PC med Matrox-grafikkort der jeg brukte en overgangskabel fra en 15-pins VGA-kontakt til kompositt video + S-video. (TV'en støttet ikke S-video, så det ble å bruke kompositt.) Det fungerte greit, det, men jeg vet ikke om jeg kunne ha brukt den overgangskabelen på et hvilket som helst grafikkort, eller om den var spesiallagd for det Matrox-kortet. Det var antageligvis en sånn overgang jeg brukte. Ønsker du å bruke TV-skjermen i tillegg til tynnklient-skjermen, eller ser du for deg å bare bruke TV-skjermen? Avhengig av hva slags TV du har, så bør du være forberedt på å måtte kjøre med relativt lav oppløsning for å kunne lese tekst, for eksempel. Du vurderer ikke å sette sammen en enkel, liten PC som du kan bruke som "tynnklient" istedet, da? Da har du jo mange flere valgmuligheter når det gjelder hardware, bl.a. (Bruke både Wyse-skjermen og TV-skjermen samtidig, f.eks.) 6727941[/snapback] Lenke til kommentar
vigi83 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Prøvde du å sette opp et tynnklient og terminal server (eller lignende) oppsett og sett på video/film? Er det noen andre som har prøvd det? Mitt egentlige spørsmål: Hvordan er det å se video/film på et tynnklient og terminal server oppsett (100mbit nettverk)? Vil det hakke/lagge eller bli dårlige farger etc? Jeg hadde i utgangspunktet bare tenkt å ha tynnklienten i hylla, kun koblet tiltv (ikke noe pc skjerm) . Hele poenget var å slippe å ha en pc/shuttle box i stua...ser jo at det her kan bli ett problem... hmmmmmm. en, ikke helt optimal, løsning kan være å sette inn et ok skjermkort på fil servern med tv ut, og strekke ledninga helt til tv'en i stua.. hmmmm vet ikke helt.. kenneth Endret 6. mai 2007 av vigi83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå