Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fra ADSL til ADSL2+

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere linja mi fra Telenor, fra 4Mbit til 16Mbit. Da må jeg over på ADSL2+ modem. Det har jeg nå mottatt i posten.

Spørsmålet er : Kan jeg bare bytte ut routen min nå? Oppkobling skjer den 30 denne månden. Jeg har et Thompson Speedtouch 510i fra før av og har nå et Speedtouch 546T2. Dette burde etter min mening ikke gjøre noe da jeg tror den nye modemen støtter både ADSL og ADSL2+.

Har jeg rett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, du kan det! 546T2 støtter også ADSL.

Husk at du må bytte ut ALT utstyr. Du kan "leke" deg så mye med dette modemet om du vil, siden det er din eiendom.

Du trenger ingen "ekstra" konfiguering, bare logg inn på 10.0.0.138 å legg inn brukernavn og passord. (Evt. bruk CD-en (fyfy!))

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

Normalt så bør det gå greit å bytte modemet allerede nå. Det nye modemet støtter nok begge standardene.

Du kan jo bare teste og se hva som skjer. Er jo bare å koble tilbake til det gamle modemet om det ikke funker.

NB! Husk å bytte strømforsyningen også da det er mulig disse er forskjellige. Bruk alltid den strømforsyningen som følger med.

Lenke til kommentar
Skal oppgradere linja mi fra Telenor, fra 4Mbit til 16Mbit. Da må jeg over på ADSL2+ modem. Det har jeg nå mottatt i posten.

Spørsmålet er : Kan jeg bare bytte ut routen min nå? Oppkobling skjer den 30 denne månden. Jeg har et Thompson Speedtouch 510i fra før av og har nå et Speedtouch 546T2. Dette burde etter min mening ikke gjøre noe da jeg tror den nye modemen støtter både ADSL og ADSL2+.

Har jeg rett?

6724485[/snapback]

Høyst sansynlig vil den nye ruteren fungere fint på den gamle posisjonene din. Det eneste unntaket vil ære om din gamle posisjon er på utstyr som bruker en oppkoblingstype som ikek den nye ruteren støtter, men ettersom nyere rutermodeller som regel støtter alle typer oppkoblinger, så er sjansene meget store for at det skal gå uten problemer.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...