Gå til innhold

Nokia Software Update (FOTA) - Endelig!


Anbefalte innlegg

Jepp, funket fint det! Endelig!

 

FOTA er mulig fra telefonen, Adobe Acrobat kommer ferdig installert, sammen med antivirus og en ny søkeside.

 

 

 

Jeg har nå oppdatert min N80, og fått versjon 4.0623.0.41

 

Du skriver at FOTA er mulig fra telefonen. Betyr det at man kan laste ned nyere versjoner rett på telefonen uten å måtte gå via pc'en? I så fall hvordan gjør man det? Finner ikke den muligheten noe sted på telefonen etter oppgradering :hmm:

 

På forhånd takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå oppdatert min N80, og fått versjon 4.0623.0.41

 

Du skriver at FOTA er mulig fra telefonen. Betyr det at man kan laste ned nyere versjoner rett på telefonen uten å måtte gå via pc'en? I så fall hvordan gjør man det? Finner ikke den muligheten noe sted på telefonen etter oppgradering :hmm:

 

På forhånd takk for hjelpa :)

 

Tilkobling -> Enhetsbeh. -> Valg -> Se etter oppdateringer

 

Akkurat testet dette selv, funket fint. Kjører nå V 4.0623.0.42, var litt over en megabyte å laste ned. Regner med nedlastingen kommer på telefonregningen som vanlig gprs-trafikk.

 

Interessant nok så fikk jeg ikke tilbud om denne oppdateringen via Nokia Software Updater.

Endret av bønnien
Lenke til kommentar
Jeg har nå oppdatert min N80, og fått versjon 4.0623.0.41

 

Du skriver at FOTA er mulig fra telefonen. Betyr det at man kan laste ned nyere versjoner rett på telefonen uten å måtte gå via pc'en? I så fall hvordan gjør man det? Finner ikke den muligheten noe sted på telefonen etter oppgradering :hmm:

 

På forhånd takk for hjelpa :)

 

Tilkobling -> Enhetsbeh. -> Valg -> Se etter oppdateringer

 

Akkurat testet dette selv, funket fint. Kjører nå V 4.0623.0.42, var litt over en megabyte å laste ned. Regner med nedlastingen kommer på telefonregningen som vanlig gprs-trafikk.

 

Interessant nok så fikk jeg ikke tilbud om denne oppdateringen via Nokia Software Updater.

7234904[/snapback]

 

 

Ser ut som telefonen finner en ny oppdatering, men så kommer det en melding om at tilkobling er avbrutt under nedlastning. Man må vel ikke ha 3G forhold? Er vel noe annet som går feil.

Lenke til kommentar
Jeg har nå oppdatert min N80, og fått versjon 4.0623.0.41

 

Du skriver at FOTA er mulig fra telefonen. Betyr det at man kan laste ned nyere versjoner rett på telefonen uten å måtte gå via pc'en? I så fall hvordan gjør man det? Finner ikke den muligheten noe sted på telefonen etter oppgradering :hmm:

 

På forhånd takk for hjelpa :)

 

Tilkobling -> Enhetsbeh. -> Valg -> Se etter oppdateringer

 

Akkurat testet dette selv, funket fint. Kjører nå V 4.0623.0.42, var litt over en megabyte å laste ned. Regner med nedlastingen kommer på telefonregningen som vanlig gprs-trafikk.

 

Interessant nok så fikk jeg ikke tilbud om denne oppdateringen via Nokia Software Updater.

7234904[/snapback]

 

 

Jeg tenkte å prøve FOTA slik som det er beskrevet her, og ikke gjennom NSU og USB-cabel. MEn så må jeg opprette en profil på Tilkobling -> Enhetsbeh... Hva skal jeg velge på den listen som kommer opp der da? Har N93. vet det er kommet en v20. av FW til N93....men NSU finner den ikke, og har lest at folk har brukt FOTA som beskrevet her, da funker det!

 

:) takker for svar;)

Lenke til kommentar
Jeg har nå oppdatert min N80, og fått versjon 4.0623.0.41

 

Du skriver at FOTA er mulig fra telefonen. Betyr det at man kan laste ned nyere versjoner rett på telefonen uten å måtte gå via pc'en? I så fall hvordan gjør man det? Finner ikke den muligheten noe sted på telefonen etter oppgradering :hmm:

 

På forhånd takk for hjelpa :)

 

Tilkobling -> Enhetsbeh. -> Valg -> Se etter oppdateringer

 

Akkurat testet dette selv, funket fint. Kjører nå V 4.0623.0.42, var litt over en megabyte å laste ned. Regner med nedlastingen kommer på telefonregningen som vanlig gprs-trafikk.

 

Interessant nok så fikk jeg ikke tilbud om denne oppdateringen via Nokia Software Updater.

7234904[/snapback]

 

 

Hva skal man velge når man må opprette en profil under

Tilkobling -> Enhetsbeh. ? Har N93 :)

Lenke til kommentar

Ser på noen nokia sider at N73 er kompatibel med Nokia Software Update

http://www.europe.nokia.com/softwareupdate. Har prøvd men får følgende beskjed: There is no software update available for your phone. Har også vært innom et Nokia Service Punkt for å få oppdatert telefonen min, men fikk bare beskjed om at det ikke var noe firmware update til Nokia N73 ennå. (Dette var i går den 09.11.2006). Noen som har noen tips??

Lenke til kommentar
Ser på noen nokia sider at N73 er kompatibel med Nokia Software Update

http://www.europe.nokia.com/softwareupdate. Har prøvd men får følgende beskjed: There is no software update available for your phone. Har også vært innom et Nokia Service Punkt for å få oppdatert telefonen min, men fikk bare beskjed om at det ikke var noe firmware update til Nokia N73 ennå. (Dette var i går den 09.11.2006). Noen som har noen tips??

7259107[/snapback]

 

Eeh, tips? Vente til at det kommer en update kanskje?

 

Det er tydeligvis ingen updater til telefonen din enda, derfor får du heller ikke "oppdatert" den :p:whistle:

Lenke til kommentar

Greit nok. Dårlig formulert. Men updaten har jo kommet til Nokia N73. Var jo det jeg prøvde å få frem. Det jeg lurer på er om det er forskjellig firmware til de forskjellige språkene. Går det ann å gjøre noe "lurt" får å få den oppdatert uten å bruke ulovlige program slik at garantien ryker. Noen service punkt sier at den er klar, bare å komme med telefonen, men det service punktet jeg var innom hadde sa det motsatte. Bor ikke akkurat i verdens navle, så har ikke så mange service punkt å velge mellom. Gidder ikke å sende inn telefonen for å vente i 2 uker før jeg får den i retur.

Lenke til kommentar
Greit nok. Dårlig formulert. Men updaten har jo kommet til Nokia N73. Var jo det jeg prøvde å få frem. Det jeg lurer på er om det er forskjellig firmware til de forskjellige språkene. Går det ann å gjøre noe "lurt" får å få den oppdatert uten å bruke ulovlige program slik at garantien ryker. Noen service punkt sier at den er klar, bare  å komme med telefonen, men det service punktet jeg var innom hadde sa det motsatte. Bor ikke akkurat i verdens navle, så har ikke så mange service punkt å velge mellom. Gidder ikke å sende inn telefonen for å vente i 2 uker før jeg får den i retur.

7260304[/snapback]

 

Ta deg en kikk i den store N73 tråden, der er det flere som sliter med akkurat det samme som deg, prøv noe av det de prøvde ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...