Gå til innhold

Nokia Software Update (FOTA) - Endelig!


Anbefalte innlegg

Endelig har Nokia lansert en tjeneste der du kan oppdatere firmwaren til telefonen din uten å sende den inn på verksted. Du kan oppdatere med en usb connectivity cable som følger med alle(?) nye nokia telefoner, eller med FOTA (firmware on the air?).

 

Her kan dere laste ned programvaren: www.nokia.co.uk

 

Foreløbig er det ikke alle de nyeste modellene som er støttet, men det kommer i senere versoner av programvaren.

 

En kompis har oppdatert sin N70, og det gjikk vist veldig bra. Ble fristet til å prøve med min Nokia N80 også, men fikk beskjed om at det ikke var noen tilgjengelige oppdateringer.

 

Om du skal oppdatere telefonen din er det viktig å følge intruksjonene og helst ta backup av bilder, meldinger og kontakter du har på telefonen. Les gjerne gjennom Nokias FAQ

 

-Skyt meg om noen allerede har lagt en post om dette.

post-30192-1156265084_thumb.jpg

Endret av ViPaZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor fungerer ikke dette på min Nokia 6680? :cry:

Firmwaren min er fucket... Sletter alle bildene mine :cry:  :cry:  :cry:

 

Off...

6725348[/snapback]

At den slettet alle bildene dine burde du vite om du leste FAQ, og tror det sto i instruksene også, i tillegg til at jeg skrev det i første posten. Hva mener du med at firmwaren er fucked? Er det bare problemet med bildene eller er telefonen "ubrukelig" ? Isåfall mister du ingen garanti med denne programvaren siden det er Nokia sin.

Endret av ViPaZz
Lenke til kommentar
finner ikke update til min n80?slik som vises på bildet ditt??!?!?!

6725905[/snapback]

Programmet kjenner ikke igjen min N80 en gang :cry: .... Hva er galt?

6726628[/snapback]

Den kjendte ikke igjen min N80 første gangen. Prøvde en gang til og da kom den med en gang. Når du setter i kabelen og får spørsmål om modus, må du sette på PC Suite.

Endret av ViPaZz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt
Nokia has launched a Phone Update Service which supports Over The Air (FOTA) and Via PC firmware updates at home. Currenty the service only supports Series 60 2.x smartphones (N70, N72, 6630, 6680, 6681/82) but support for S60 3rd Edition phones is coming soon.

Lenke til kommentar
Den kjendte ikke igjen min N80 første gangen. Prøvde en gang til og da kom den med en gang. Når du setter i kabelen og får spørsmål om modus, må du sette på PC Suite.

6726659[/snapback]

Har prøvd en million ganger. Det går bare ikke. Jeg kan åpne PC suite og navigere meg rundt på telefonen samtidig som Nokia Update Manager sier at den ikke er koblet til :hmm:

 

kyberbob, jeg er fullt klart over det, men programmer skal kunne gjennkjenne telefonen selv om man ikke kan oppdatere.

Lenke til kommentar
Dette var gode nyheter  :thumbup:

Men får man valgt Norsk firmware da?

6725118[/snapback]

 

Hvorfor fungerer ikke dette på min Nokia 6680? :cry:

Firmwaren min er fucket... Sletter alle bildene mine :cry::cry::cry:

 

Off...

6725348[/snapback]

 

 

Var ikke det jeg mente. De siste månedene mine har 6680en min begynt å plutselig slette alle bilder og videoer på telefonen min. Fordi garantien er løpt ut, måtte jeg levere telefonen på service, men det gidder jeg ikke å betale for. Derfor ville jeg oppdatere telefonen, men den sier bare at det ikke er noen oppdateringer tilgjengelig. Noen med 6680 som får samme beskjed :thumbdown:

Lenke til kommentar

jeg testa dette på min N80 nå.. måtte restarte pc'n siden det ble noe tull.. men programmet fant mobilen.. og sier at det ikke finnes nyere firmware.. noe jeg VET at finnes.. for jeg har v 3.0617.0.6

 

 

ps. valgte nokia n70 på lista for å kunne laste ned programmet.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
jeg testa dette på min N80 nå.. måtte restarte pc'n siden det ble noe tull.. men programmet fant mobilen.. og sier at det ikke finnes nyere firmware.. noe jeg VET at finnes.. for jeg har v 3.0617.0.6

 

 

ps. valgte nokia n70 på lista for å kunne laste ned programmet.

6779442[/snapback]

Sikker på at den nye firwaren er på norsk enda? Uansett så støtter ikke proframmet N80 enda så da får du ikke oppdatert.

 

Spiller vel ingen rolle hvilken mobil du velger, du laster nok ned det samme programmet på alle.

Lenke til kommentar
jeg testa dette på min N80 nå.. måtte restarte pc'n siden det ble noe tull.. men programmet fant mobilen.. og sier at det ikke finnes nyere firmware.. noe jeg VET at finnes.. for jeg har v 3.0617.0.6

 

 

ps. valgte nokia n70 på lista for å kunne laste ned programmet.

6779442[/snapback]

 

Er vel kanskje en grunn til at ikke N80 var på supported lista :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...