Gissan Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hei! Er ganske ny på VB, og lurte på om noen kunne være så grei å sette sammen en kode som gjør at en spesifikk fil blir slettet fra systemet, og aller helst fra papirkurven også. Er dette mulig, isåfall, kunne noen lagd en kode til meg som gjorde en slik ting? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Har du googlet etter emnet? Jeg har ikke peiling på emnet, men jeg ville overskrevet alle bitene i programmet med tilfeldige 1 og 0 tall flere ganger før jeg slettet fila. Hvis det bare er å slette den enkelt fra pcen kan det gjøres slik: My.Computer.Filesystem.Deletefile(banentilfila) EDIT: For mer info; http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/tdx72k4b.aspx Husk! Google og Msdn er de beste vennene dine ang. VB! Endret 22. august 2006 av ze5400 Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Har du .NET Framework 2.0 installert kan jeg lage et program til deg? Hvor kommer dette programmet inn? Altså litt mer info? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Tillater meg å påpeke at det ville vært fint om du kunne inkludere versjonnummer av Visual Basic-kompilatoren du benytter, ettersom metodikken kan være meget forskjellig i ulike utgaver. Blant annet sletter man en fil således i VB 6.0.: Kill "C:\Mappe\Testfil.txt" ' Sletter en fil Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Tillater meg å påpeke at det ville vært fint om du kunne inkludere versjonnummer av Visual Basic-kompilatoren du benytter, ettersom metodikken kan være meget forskjellig i ulike utgaver. Blant annet sletter man en fil således i VB 6.0.: Kill "C:\Mappe\Testfil.txt" ' Sletter en fil 6729105[/snapback] Bruker 6.0 til vanlig, men har 2005 installert også. Whatever you want. Prøver koden nå! Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Du skriver du er relativt fersk i VB tissedam, da burde du kansje strengt tatt vurdere å forte deg over på 2005 før det er "for sent" ?? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Du skriver du er relativt fersk i VB tissedam, da burde du kansje strengt tatt vurdere å forte deg over på 2005 før det er "for sent" ?? 6730128[/snapback] Finn en god guide til meg på norsk, så skal du se at 2005 går som hakka møkk her! Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hvorfor skal du ha på norsk? Spør du meg er det mye bedre på engelsk! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hvis du ikke er interessert i å lese engelsk så ikke forvent deg selv noen stor "karriere" innen programmering. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 If System.IO.File.Exists(path) Then System.IO.File.Delete(path) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå