Gå til innhold

Går det ann å innstalere programmer på usb minne?

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det vil ikke gå ann og spille f.eks Cs fra minnepinnen? Det krever jo ikke så mye, hva med enkle 2dbaserte spill som uplink?

Edit: Hva vil være best egnet til dette formålet? Ekstern harddisk eller minnepinne? Det er jo samme grensesnittet (usb 2.0)?

Endret av paroa
Lenke til kommentar

Grunnen er enkel, jeg går på skole og har ikke lov til å innstalere cs og andre unødvendige programmer/spill.

Jeg tenkte en minnepinne kanskje ville være løsningen visst den var litt rask.

Dette er selvfølgelig kun ment som underholdning i friminutt! Det går kun skolebusser til og fra skolen så når jeg slutter tidlig må jeg gjerne vente en time eller to.

Lenke til kommentar

Du kan installere programmer på en minnepinne, men du kan ikke ta de med deg til en annen PC. Installering legger ting i registeret og Windows systemfiler, disse tingene blir jo igjen på den PC'en der du gjør installasjonen.

Det finnes selvsagt unntak, det er noen programmer som ikke installeres på den måten.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sjekk ut denne siden http://www.u3.com/.

Med denne løsningen kan du installere programmer på USB disken din og kjøre dem fra (nesten) hvilken som helst PC. Løsningen fungerer nesten som et nytt skrivebord hvor du kan ha med alle programmene, dokumentene og filene du vanlig vis bruker. Om det går å installere CS med dette systemet vet jeg ikke, men som sagt er det jo bare å prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...