Gå til innhold

PCen skrur seg ikke rett av, må trykke på knapp

Anbefalte innlegg

Hvordan i alle dager skal jeg få fjernet dette fra jobbpcen min. Pcen bruker Windows XP , men benytter seg av den gammeldagse metoden med at du velger avslutt, så begynner den å jobbe med å lukke alle programmer, men i steden for å slå seg helt av kommer skjermbildet "Nå kan du skru av pcen" opp. Dette er irriterendes fordi jeg må skru av pcen hver dag og når den bruker 1 min på å avslutte alle programmer må jeg altså sitte å vente på at driten skal gjøre seg ferdig før jeg kan stikke.

PCen er jo forholdsvis ny og greier, kan ikke skjønne at den ikke klarer å skru seg rett av .

Noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er irriterendes fordi jeg må skru av pcen hver dag og når den bruker 1 min på å avslutte alle programmer må jeg altså sitte å vente på at driten skal gjøre seg ferdig før jeg kan stikke.

PCen er jo forholdsvis ny og greier, kan ikke skjønne at den ikke klarer å skru seg rett av .

6723792[/snapback]

Og dette er ditt problem?!?, høres mere ut som om IT ansvarlig på jobben din har et problem :evil:

Men hvis du absolutt vil være snill og spare noen for grå hår(skader ikke å prøve)

Endret av b21a
Lenke til kommentar

Fast Shutdown and/or Restart From Quick Launch Buttons

This tip will enable you to create buttons in your quick launch toolbar to quickly and easily shut down and/or restart your computer.

Right click on your desktop, scroll to new..... shortcut

In the location line, for shutdown type; shutdown -s -t 0 ie: shutdown(space)-s(space)-t(space)number zero

Name the shortcut "Shut Down PC" or whatever u want

The new shortcut is now sitting on your desktop, right click on it and go to properties, then click on "change icon". Click OK, then pick a suitable icon, there is a red "off button" icon available, then click apply and ok.

Now drag the icon from your desktop into the quick launch toolbar, resize the toolbar so all the buttons are visible, then delete the shortcut from your desktop.

To create a restart button the location line should read shutdown -r -t 0 name it restart pc and give it a suitable icon for restart.

Now you can shut down or restart your pc in 1 mouse click without having to go through the startup menu.

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...