Gå til innhold

VGA eller S-video?

Ivo85

Anbefalte innlegg

Heisann..

jeg har koblet opp laptoppen min med TVen via S-Video for når jeg ser filmer, skal kjøpe meg monsterkabel nå for bedre bilde men fikk høre jeg heller burde kjøpe monster VGA da dette skulle gi bedre bilde på TVen enn S-Video.. Stemmer dette eller burde jeg bare fortsette med S-video? Vil jeg merke en forskjell??

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lang avstand er det fra laptop til TV? Har TVet VGA inngang? I så fall, hvilken som helst VGA kabel duger. Du trenger ingen superkabel, bruker en helt grei 10m kabel til projektøren min på rundt om 4-500kr. Som sagt, man har brukt standard VGA kabler på monitorer opp i 2048x1536 i mange Herrens år uten problemer, selv 1280x720 på 10m+ går veldig fint :)

Hvis du framdeles må bruke SVideo over kort avstand (under 3m), spørs det faktisk om du vil merke forskjell på Monster og en noname/Biltema/tilfeldig valgt kabel. Ikke for å rakke ned på Monster, har selv en Monster SCART RGB kabel med gull og glitter som fortsatt gjør jobben etter mye hardt bruk. Men det spørs faktisk om du vil merke noen forskjell i det hele tatt, ettersom kvaliteten også avhenger av SVideo utgangen på laptoppen din. Kvaliteten kan variere -voldsomt- fra skjermkort til skjermkort, helst bør det gå på komponent, VGA eller DVI. SVideo har fine farger, men oppløsningen er lav.

Lenke til kommentar
skal kjøpe meg monsterkabel nå for bedre bilde

6723736[/snapback]

En VGA-kabel fra Monster vil gi deg bedre bilde fordi det er VGA, ikke fordi det er Monster. Som sagt så klarer du deg med en rimeligere kabel, men kjøp VGA, det er en stor oppgradering fra s-video.

Lenke til kommentar

VGA er alltid mye mye bedre enn S-video dersom skjermen din støtter det. uten tvil...

Ellers er jeg enig med de andre. Ved mindre du har spesielle forhold, eller betydelig mer enn 10 meter fra inntak til uttak, så er det liten forskjell på en monster kabel over en "generisk" type.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...