Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC er treg!

Anbefalte innlegg

Halo!

Kjøpte meg nettopp nytt pc utstyr, men sliter med at ting går tregt i windows. Opplever en "rar" hakking/lag når jeg f.eks skal åpne ei mappe. Tar gjerne 2-3sek før mappa åpnes :( Høres også ut som HD tenker noe jæ*** når jeg skal gjøre sånne småting.

Lurer på om dette har noe med at bare 2 av dem 3 hd mine detectes i BIOS(de detectes i windows). Oppstarten er generelt veldi treg og det henger også endel sekunder i "detecting array" :(

Er 90% sikker på at master/slave settings på IDE1 og 2 står riktig. Har ikke SATA disker.

Har også prøvd å installere XP pånytt og i tillegg kjørt flere virus og cleaner program.

Specs: AMD Athlon64 3200, DFI LP UT NF4 Ultra-D, nForce4 Ult(lanparty), ThermalTake 460Watt Blue Light, ATX2.0, 341257 Asus EN7900GT/2DHT/256M, PCI-E, og 2gig pc3200 twinmos dual channel RAM..

Tips mottas med STOR takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ganske så sikker på at jeg har installert de rette driverne ja. Har tenkt tanken på at d dreier deg om et diskproblem jeg å, men har tross alt formatert c: flere ganger og installert XP pånytt.

Er 90% sikker på at dette er eit driverproblem...

Har du installert alt av skjermkort drivere ? Alt av Hovedkort drivere ?

Kan også vere eit diskproblem, prøv å kjør scandisk.

6724945[/snapback]

Prøv denne! Hørtes ut som driver problem.. -.-

6725309[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...