JohndoeMAKT Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Jeg trenger en kabel som går mellom commandore64'en og tv'en. Er det noen som vil selge meg en slik, eller er det noen som vet hvor jeg eventuelt kan kjøpe en slik. På forhånd takk. Lenke til kommentar
lakris Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Se på QXL. Det hender at det er noen c64-auksjoner der. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Så vidt jeg husker er det vel ikke noe problem å lage slik kabel selv? kabel med antenneplugg i den ene enden og phono i den andre, er det ikke det da? - Judaz - Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Nei det er nok ikke så lett. Mener å huske kabelen het RF-modulator, og hadde en boks som gikk inn i maskinen for å omforme signalet til tv-signal. Ikke bare en vanlig 2-tråds kabel. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 18:39, skrev Bitex:Nei det er nok ikke så lett. Mener å huske kabelen het RF-modulator, og hadde en boks som gikk inn i maskinen for å omforme signalet til tv-signal. Ikke bare en vanlig 2-tråds kabel. Du tenker på Amiga du. Der var det en egen boks som man brukte hvis man ikke hadde monitor - boksen heter RF modulator som du sier. På C-64 så er det ikke behov for denne boksen. Kabelen til C-64 er lik den som følger/fulgte med flere andre konsoller tidligere og jeg tror ikke det skulle veære noe problem å få tak i en slik i en velassortert el-butikk. Kabelen har en vanlig antenneplugg i den ene enden og en Phono(rca)-plugg i den andre enden.... Lenke til kommentar
Protonic Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Jeg hadde samme problemet men brukte bare en kabel fra min gamle Nintendo. Funker helt fint Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Skjønner ikke hvorfor alle skriver "Commandore" nå for tiden? Har denne gode gamle maskinen skiftet navn i det siste? Det heter "Commodore". Og tror dere meg ikke, så søk etter Commodore på nettet (eller se i en gammel Amiga/Commodore 64 brukermanual). Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Afseth. Jeg er så utrolig enig. Helt sidne midten av 80-tallet har jeg kranglet med folk som hardnakket påstår at det heter Commandore 64. Det er så sinnsykt irriterende! :wink: Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Grunnen til at jeg ikke skrev kommodore er at jeg har aldri eid en slik, eller sett en på 5 år. Det er en kamerat av meg som trenger kabelen, og jeg skrev slik jeg tenkte det skrives. Dersom noen ble fornærmet at bokstavvalget mitt, så ber jeg så fint om unskylding. Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Commodore 64 hadde også video ut (i tillegg til det tv-modulerte signalet), som kunne hentes ut fra en 5 pinners DIN kontakt (lik en MIDI-kontakt). Hvis du får tak i en slik ledning (eller ikke har noe i mot å lodde litt selv) vil nok denne gi bedre bilde... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå