eiD Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hei folkens! Håper noen kan hjelpe meg... Trenger å tilpasse siden min for så mange browsere som mulig.. Er det mulig å bruke et script som identifiserer besøkerens browser og så tildeler den den CSS-en som passer? I så fall hvor kan jeg finne? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det letteste for eget stilsett i IE er å bruke conditional comments.. For Opera og Firefox må du nok inn med noen browser detection skript.. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det du kan gjøre er å skrive !important etter visse koder i CSS For eks: Hvis teksten på en side kommer i riktig posisjon i Firefox og Opera med padding-left: 20px; men kommer f.eks 10px for langt til høyre i IE, da skriver du: Padding-left: 20px !important; Padding-left: 10px; Opera of Firefox vil bruke den som det står !important bak mens IE vil bruke den andre Kan hende at de kodene ble skrevet feil, en stund siden jeg har holdt på med CSS nå lol, er ikke sikekr på hvordan man skriver paddingkoden rett en gang Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Du kan lage, eventuelt få tak i et script i f.eks PHP som finner ut hvordan browser en bruker har.. Men hvorfor ikke bruke en CSS fil ? Har du problemer med at siden ikke vises likt i alle browsere så får man som regel ornda det til slutt Lenke til kommentar
joffar Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Det er mulig du kan finne litt hjelp i denne artikkelen, her finnes browseren ved hjelp av javascript...i tillegg kan det vel lønne seg å lese denne artikkelen om problemene som kan oppstå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå