Gå til innhold

Resistance currently takes up 22 Gigabytes. PS3

Straffa

Anbefalte innlegg

Schneider offered some distinguishing stats. Thanks to high-res graphics and orchestral music, the game, he said, currently takes up 22 Gigabytes of memory on a Blu-Ray disc

More numbers: 40-player online matches at launch; 60 levels of player progression while playing online; two-player offline co-op. Phillips promised better, deeper support than any Xbox Live title.

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres jo flott ut dette da - det er jo virkelig generøst av dem å gratis drifte tusenvis av 40-player-servere. Det kan ikke være billig - selv de 'store' titlene innen PC-multiplayer har jo bare (i beste fall) noen titalls offisielle servere som utvikleren dekker kostnadene for. Resten driftes jo av privatpersoner på dugnad som stiller egen hardware og linje til disposisjon eller leies av klaner o.l.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
22 GB er ganske mye for et spill  :cool:

6723694[/snapback]

Jeg tror det har med det å gjøre at de streamliner innholdet på BD disken slik at eks. teksturer, struktur og audio for et område i spillet ligger på ett sted slik at BD spilleren ikke kaster bort tid på å hente ting og tang forskjellige steder på BD disken.

Det er vel det som er teorien for at Oblivion er mye større på 360 enn på PC etter så jeg forstår.

Men på dette viset fyller man fort opp en BD disk også ser det ut som.. :dontgetit:

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

22GB høres mye ut ja, men mye av det kan jo kanskje skyldes filmsekvenser i HD komprimert i mpeg-2 f.eks. Eller så kan det jo hende at teksturer og musikk/lyd er ukomprimert.

Dette er en av titlene jeg har på blokka som et mulig kjøp ved siden av Heavenly Sword. Jeg misliker sterkt settingen i spillet, men det spiller ikke så stor rolle hvis gameplayet og det audiovisuelle innfrir.

Lenke til kommentar
...two-player offline co-op...

Link

6723332[/snapback]

JAA! dette liker jeg! :dribble:

6724043[/snapback]

Enig

Co-op er alt for sjeldent i dagens spill.

6724090[/snapback]

Må slenge meg på "enig-bølgen" der, co-op støtte i spill er seriøst undervurdert! Har hatt mye morro med co-op'en i TimeSplitters 2 & 3 og i gamle 2D klassikere som Streets of Rage f.eks.

Lenke til kommentar

Det var nå ekstremt til størrelse det spillet skulle være da. Da bør det ha et forferdelig til innhold med ukomprimert musikk/teksturer osv. Godt gjort å bruke halvparten av et nytt format på det første spillet, men har de plass så bruker de jo det :)

Lenke til kommentar

WOW......Det var ganske stort ja. Tipper det vil se ganske bra ut. Med tanke på at de ikke trenger å tenke så mye på komprimering med tanke på plass. Får bare se om det kjører det bra.

Selv liker jeg settingen veldig bra. Krig mot aliens på 50 tallet. Historien virker spennende og det skal bli gøy med "the battle of britan....again"

Viss det blir bra så er nok kanskje det et spill jeg vil ha til konsollen når jeg kjøper den en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
WOW......Det var ganske stort ja. Tipper det vil se ganske bra ut. Med tanke på at de ikke trenger å tenke så mye på komprimering med tanke på plass. Får bare se om det kjører det bra.

For video kan dem ha brukt en ganske lav komprimerings rate, men komprimering mtp på teksturer gir som oftes ganske lite kvalitetstap og det er en stor fordel mtp båndbredde og minne bruk. Teksture komprimering gir da i helhet ikke dårligere grafikk, men snarere tvertimot.

Det vil også lønne seg med å holde ting komprimert på mediet mtp loade tider.

Lenke til kommentar

Personlig så syntest jeg det ikke såg så bra ut men. Håper det der var en veldig gammel build. Mulig det var den dårlige kvaliteten men animasjonene var ganske dårlige, samt AI-en var laber. Syns spillet er litt mer imponerende utendørs med de store edderkoppene. Har de fjernet de eller? Har ikke sett noe av de siden E3 2005...

Lenke til kommentar
Jeg tipper de fyller opp disken fordi de kan, ikke fordi de må.

6723974[/snapback]

22GB høres mye ut ja, men mye av det kan jo kanskje skyldes filmsekvenser i HD komprimert i mpeg-2 f.eks. Eller så kan det jo hende at teksturer og musikk/lyd er ukomprimert.

6723998[/snapback]

Hvis ikke er det kveld for XBOX 360. Hvis det faktisk blir slik at spillene på PS3 blir mye bedre enn 360, er det over og ut.

Men 22 gb høres mye ut ja - men ukomprimerte teksturer og slikt, det blir jo veldig stort, og med tanke på at BR spillerene som er ute nå, fra samsung, har fått pes fordi de bruker lang tid på å laste menyer og slikt på Bluray filmer. Vil ukomprimert materiale til den store gullmedalje ha negativ innvirkning?

Glad jeg ikke skal være PS3 pirat, 22gb, damn.. :p

Lenke til kommentar

6728106[/snapback]

Det er jo det jeg har sagt hele tia. Det største fortrinnet til Bluray/HD-DVD er at produsentene kan 'bloate' innholdet så mye at det rett og slett blir tungvint for piratene både å rippe og å distribuere. Størrelse blir rett og slett en form for kopibeskyttelse.

Det er dette som gjøre at industrien presser frem disse formatene, tror nå jeg. Det er kanskje en tidlig betraktning, men jeg tror for min del at den maskinen som har et mer tilgjengelig og lettere distribuert format som blir offeret for utstrakt piratvirksomhet.

Jeg kan forøvrig liste side opp og side ned med pirat materiale som er tilgjengelig for 360 i dag. Det er allerede lett tilgjengelig for de som vet hvor de skal lete. :cool: Selv om det kreves litt mer enn to grå å gjøre 360'en mottakelig for slikt. :hmm:

Meeeen, piratene ligger som alltid hakk i hæl, så det spørs hvor lenge Sony for nyte godt av dette fortrinnet.

Lenke til kommentar

6728106[/snapback]

Det er jo det jeg har sagt hele tia. Det største fortrinnet til Bluray/HD-DVD er at produsentene kan 'bloate' innholdet så mye at det rett og slett blir tungvint for piratene både å rippe og å distribuere. Størrelse blir rett og slett en form for kopibeskyttelse.

Det er dette som gjøre at industrien presser frem disse formatene, tror nå jeg. Det er kanskje en tidlig betraktning, men jeg tror for min del at den maskinen som har et mer tilgjengelig og lettere distribuert format som blir offeret for utstrakt piratvirksomhet.

Jeg kan forøvrig liste side opp og side ned med pirat materiale som er tilgjengelig for 360 i dag. Det er allerede lett tilgjengelig for de som vet hvor de skal lete. :cool: Selv om det kreves litt mer enn to grå å gjøre 360'en mottakelig for slikt. :hmm:

Meeeen, piratene ligger som alltid hakk i hæl, så det spørs hvor lenge Sony for nyte godt av dette fortrinnet.

6728201[/snapback]

lenge nok til at de har en godt installert brukerbase,

innen den tid at BD er cracked så vil det faktisk være ubetydelig,

pengestrømmen flyter allerede

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...