Gå til innhold

ATI: X360 støtter DX10 med en update


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xenos er delvis DX10 compliant med bl.a samme/unified instruksjonsett for både pixel og vertex shader, men den når ikke helt opp til SM4.0 og den har heller ikke geometry shaders units.

Det har nok blitt dratt forhastede konklusjoner fra hva som har blitt sagt. Dette betyr nok bare at Xbox360 API'et vil oppføre seg mest mulig som DX10 fremfor noe "unlocking" av ny hardware funksjonalitet. Det betyr da ikke at Xbox360 og DX10 PC har de samme mulighetene, men det gir en fordel med kryssplattform PC-Xbox360 utvikling.

 

Crysis er uansett hovedsaklig et DX9 spill, så vidt jeg vet vil DX10 kun bli brukt for ytelse optimaliseringer.

Lenke til kommentar
Uten å undersøke nærmere, er ikke RSX basert på NV57? Som er en DX 9 kjerne.

6726167[/snapback]

NV47, eller bedre kjent som G70, som igjen er kjent som GeForce 7800.

6726397[/snapback]

 

Et lite spørsmål om det MistaPi;

 

G70 var kodenavnet for GeForce 7800 GTX, var det ikke? Ihht. Wikipedia har denne en max båndbredde på 38.4 GB/s. Hvorfor omtaler man da denne som å ha en båndbredde på 22 GB/s? :hmm:

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål om det MistaPi;

 

G70 var kodenavnet for GeForce 7800 GTX, var det ikke? Ihht. Wikipedia har denne en max båndbredde på 38.4 GB/s. Hvorfor omtaler man da denne som å ha en båndbredde på 22 GB/s? :hmm:

6726498[/snapback]

Jeg snakker om at GPU'en RSX er basert på finner man i GeForce 7800 (GS, GT, GTX), eller 7900 for den saks skyld. RSX vil dog bare ha en 128bit minnebus kontra 256bit på GeForce 7800 og 7900 kortene.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Så GPU til PS3 suger i forhold til X360?  :hmm:

6726767[/snapback]

På ingen måte. RSX er en veldig kraftig GPU

 

Å det er mange artikler der ute som vil støtte det opp.

Det er som en advance Geforce7800GPX

 

Som man ser av mye som blir utviklet til PS3 for øyeblikket så ser det veldig pent ut med tanke på at det er første genrasjons ps3 titler vi ser.

 

Å RSX har 256mb ram dedikert til grafikk.

Lenke til kommentar
Så GPU til PS3 suger i forhold til X360?  :hmm:

6726767[/snapback]

 

Du prøver deg på en skikkelig flaming her i de sene nattetimer.. Men beklager, det eneste du får av meg er:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Bush_ORLY.jpg

 

Vent til RSX specsa er offentliggjort du! :D

 

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Så GPU til PS3 suger i forhold til X360?  :hmm:

6726767[/snapback]

Funksjonalitetmessig og fleksibilitet har ihvertfall Xenos overtaket. Når det gjelder ytelse er det en mye vanskeligere sammenligning, det kommer også ann på hva man vil gjøre. Cell kan muligens også utjevne noen av de fordelene Xbox360 måtte ha i GPU funksjonalitet. Vi vil uansett se fantastiske ting fra begge konsollene.

Lenke til kommentar
Uten å undersøke nærmere, er ikke RSX basert på NV57? Som er en DX 9 kjerne.

6726167[/snapback]

NV47, eller bedre kjent som G70, som igjen er kjent som GeForce 7800.

6726397[/snapback]

Ja, må ha tenkt feil. NV47 stemmer mer ja.

 

GPU er "ulempen" med PS3 ja, men det tar en igjen med Cell. Så som en helhet er PS3 og Xbox 360 ganske like ytelsesmessig. Så spill vil stort sett se ganske like ut. Forskjellen vil komme best fram i eksklusive titler, hvor man kan vise kraften til den enkelte konsoll. Porter er ikke representativ for hva en konsoll kan gjøre.

Lenke til kommentar

Emulering er del vet ikke snakk om. DirectX 10 er en API, og that's it. Det krever visse ting av GPUen selvsagt, som for eksempel så og så mange shader pipelines, men en av tingene som er vel at det skal være lett å porte mellom 360 og DX10 via XNA. Microsoft har helt sikkert futureproofet konsollen sin med tanke på fremtidige forandringer når det gjelder PCer, tror dere ikke det?

Så for å oppsummere: GPUen i 360en er kanskje ikke 100% kompatibel med DX10, men man sikkert få en versjon som er tilpasset grafikkortet i den. Ja, greit, det bli kanskje ikke helt likt som på en PC, men interchangeable slik at spill kan portes rimelig enkelt, utan at det vil se så annerledes ut.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Med så forskjellige arkitekturer Xenos og RSX er så skal man lete lenge etter en dårligere sammenligningsgrunnlag enn klokkehastigheten.

6726900[/snapback]

RSX gjør iallefall flere punkt-operasjoner og shader-operasjoner i sekundet på grunn av denne 10% forskjellen i kjernehastigheten. Er det også uvesentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...