Straffa Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 PS3 bruker vel ikke DX, men støtter den shader 3.0 eller mer? Hva fancysnancy er det i GPU'en til PS3? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Uten å undersøke nærmere, er ikke RSX basert på NV57? Som er en DX 9 kjerne. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Xenos er delvis DX10 compliant med bl.a samme/unified instruksjonsett for både pixel og vertex shader, men den når ikke helt opp til SM4.0 og den har heller ikke geometry shaders units. Det har nok blitt dratt forhastede konklusjoner fra hva som har blitt sagt. Dette betyr nok bare at Xbox360 API'et vil oppføre seg mest mulig som DX10 fremfor noe "unlocking" av ny hardware funksjonalitet. Det betyr da ikke at Xbox360 og DX10 PC har de samme mulighetene, men det gir en fordel med kryssplattform PC-Xbox360 utvikling. Crysis er uansett hovedsaklig et DX9 spill, så vidt jeg vet vil DX10 kun bli brukt for ytelse optimaliseringer. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Uten å undersøke nærmere, er ikke RSX basert på NV57? Som er en DX 9 kjerne. 6726167[/snapback] NV47, eller bedre kjent som G70, som igjen er kjent som GeForce 7800. Endret 22. august 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Uten å undersøke nærmere, er ikke RSX basert på NV57? Som er en DX 9 kjerne. 6726167[/snapback] NV47, eller bedre kjent som G70, som igjen er kjent som GeForce 7800. 6726397[/snapback] Et lite spørsmål om det MistaPi; G70 var kodenavnet for GeForce 7800 GTX, var det ikke? Ihht. Wikipedia har denne en max båndbredde på 38.4 GB/s. Hvorfor omtaler man da denne som å ha en båndbredde på 22 GB/s? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Et lite spørsmål om det MistaPi; G70 var kodenavnet for GeForce 7800 GTX, var det ikke? Ihht. Wikipedia har denne en max båndbredde på 38.4 GB/s. Hvorfor omtaler man da denne som å ha en båndbredde på 22 GB/s? 6726498[/snapback] Jeg snakker om at GPU'en RSX er basert på finner man i GeForce 7800 (GS, GT, GTX), eller 7900 for den saks skyld. RSX vil dog bare ha en 128bit minnebus kontra 256bit på GeForce 7800 og 7900 kortene. Endret 22. august 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Så GPU til PS3 suger i forhold til X360? Endret 22. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Så GPU til PS3 suger i forhold til X360? 6726767[/snapback] På ingen måte. RSX er en veldig kraftig GPU Å det er mange artikler der ute som vil støtte det opp. Det er som en advance Geforce7800GPX Som man ser av mye som blir utviklet til PS3 for øyeblikket så ser det veldig pent ut med tanke på at det er første genrasjons ps3 titler vi ser. Å RSX har 256mb ram dedikert til grafikk. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Så GPU til PS3 suger i forhold til X360? 6726767[/snapback] Du prøver deg på en skikkelig flaming her i de sene nattetimer.. Men beklager, det eneste du får av meg er: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Vent til RSX specsa er offentliggjort du! Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Hehe. Men jeg er ikke super overbevist av ingame bilder Men nå starter messa så blir det spennende og se hva som skjer Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Så GPU til PS3 suger i forhold til X360? 6726767[/snapback] Funksjonalitetmessig og fleksibilitet har ihvertfall Xenos overtaket. Når det gjelder ytelse er det en mye vanskeligere sammenligning, det kommer også ann på hva man vil gjøre. Cell kan muligens også utjevne noen av de fordelene Xbox360 måtte ha i GPU funksjonalitet. Vi vil uansett se fantastiske ting fra begge konsollene. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 RSX kjører iallefall i 550mhz, noe som er 50mhz raskere enn 360 GPU`en... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Med så forskjellige arkitekturer Xenos og RSX er så skal man lete lenge etter en dårligere sammenligningsgrunnlag enn klokkehastigheten. Endret 23. august 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Uten å undersøke nærmere, er ikke RSX basert på NV57? Som er en DX 9 kjerne. 6726167[/snapback] NV47, eller bedre kjent som G70, som igjen er kjent som GeForce 7800. 6726397[/snapback] Ja, må ha tenkt feil. NV47 stemmer mer ja. GPU er "ulempen" med PS3 ja, men det tar en igjen med Cell. Så som en helhet er PS3 og Xbox 360 ganske like ytelsesmessig. Så spill vil stort sett se ganske like ut. Forskjellen vil komme best fram i eksklusive titler, hvor man kan vise kraften til den enkelte konsoll. Porter er ikke representativ for hva en konsoll kan gjøre. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Emulering er del vet ikke snakk om. DirectX 10 er en API, og that's it. Det krever visse ting av GPUen selvsagt, som for eksempel så og så mange shader pipelines, men en av tingene som er vel at det skal være lett å porte mellom 360 og DX10 via XNA. Microsoft har helt sikkert futureproofet konsollen sin med tanke på fremtidige forandringer når det gjelder PCer, tror dere ikke det? Så for å oppsummere: GPUen i 360en er kanskje ikke 100% kompatibel med DX10, men man sikkert få en versjon som er tilpasset grafikkortet i den. Ja, greit, det bli kanskje ikke helt likt som på en PC, men interchangeable slik at spill kan portes rimelig enkelt, utan at det vil se så annerledes ut. Endret 23. august 2006 av StaBBer Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg har også, som andre her inne, vanskelig for å tro at MS ikke har laget 360'en klar for en form for DX10 støtte - med tanke på Live Anywhere, og Vista. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Med så forskjellige arkitekturer Xenos og RSX er så skal man lete lenge etter en dårligere sammenligningsgrunnlag enn klokkehastigheten. 6726900[/snapback] RSX gjør iallefall flere punkt-operasjoner og shader-operasjoner i sekundet på grunn av denne 10% forskjellen i kjernehastigheten. Er det også uvesentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå