Gå til innhold

Diskriminering av mennesker

Anbefalte innlegg

Ingen bør forsvare muslimer som truer med bomber og voldtekt.

Det blir det samme som å unnskylde drapsmenn at de hadde en "tøff" barndom eller annet piss.

6724569[/snapback]

lol, du får prisen for dagens minst sosiale og omtenksomme forumbruker!

6725715[/snapback]

Sorry, men jeg ble provosert av videoen.

Dessuten har jeg på følelse av at de som snakker varmt og integrering ikke har følt på kroppen hvordan dette fungerer i praksis. Da blir hele diskusjonen overflatisk og kardemommeby-aktig.

6725763[/snapback]

Javel, skal vi bare sende innvandrerne tilbake og bare la skillet og hatet mellom ulike raser og kulturer bare blir større?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes noen ekstremister ja, men det er nok ikke så mange andre en krekar i norge

Uff så mange naive mennesker som finnes.

6725784[/snapback]

Tror du hvirkelig at alle muslimer går rundt og tenker på å sprenge deg i fillebiter?

Som nevnt tidligere burde du gå til sykolog!!

Lenke til kommentar
Ingen bør forsvare muslimer som truer med bomber og voldtekt.

Det blir det samme som å unnskylde drapsmenn at de hadde en "tøff" barndom eller annet piss.

6724569[/snapback]

lol, du får prisen for dagens minst sosiale og omtenksomme forumbruker!

6725715[/snapback]

Sorry, men jeg ble provosert av videoen.

Dessuten har jeg på følelse av at de som snakker varmt og integrering ikke har følt på kroppen hvordan dette fungerer i praksis. Da blir hele diskusjonen overflatisk og kardemommeby-aktig.

6725763[/snapback]

Javel, skal vi bare sende innvandrerne tilbake og bare la skillet og hatet mellom ulike raser og kulturer bare blir større?

6725801[/snapback]

Gutten tror at muslimene jager han, før du begyner me såpas avanserte ting burde vi prøve å forklare han at alt de sier på TV2 eller skriver i Aftenposten ikke er sant.

Vi som lever blant muslimer hver dag veit at de ikke gjemmer hauger med dynamitt under burkaen :p

Lenke til kommentar
Tror du hvirkelig at alle muslimer går rundt og tenker på å sprenge deg i fillebiter?

6725815[/snapback]

Veldig latterlige påstander du kommer med. For deg virker det som dette tema kun er svart/hvitt.

Kanskje du børe lese mer religionshistorie samt oppdatere deg på nyere konflikter i verden hvor muslimer er innblandet før du sier noe mer ?

Lenke til kommentar

6725801[/snapback]

Jeg tror ikke du forstår hva jeg mener. Fint også om du også ikke legger dine påstander inn i andres meninger.

Lenke til kommentar

6725815[/snapback]

Veldig latterlige påstander du kommer med. For deg virker det som dette tema kun er svart/hvitt.

Kanskje du børe lese mer religionshistorie samt oppdatere deg på nyere konflikter i verden hvor muslimer er innblandet før du sier noe mer ?

6725876[/snapback]

åja, så du tror ikke at alle muslimer er selvmordsbombere, bare flesteparten :!:

Og jeg regner med at siden du uttaler deg som relativt god på nyere kriger så kansje du kan gi meg svaret på hvorfor muslimene blir til selvmordsbombere i midtøsten? (hvis du ikke svarer betyr det at du ikke veit :p)

Angående det med religions historie så har de kristene vært mye vrre en muslimene, jeg sier: kast alle som er medlem av statskirka ut av landet!!

Lenke til kommentar

6725801[/snapback]

Jeg tror ikke du forstår hva jeg mener. Fint også om du også ikke legger dine påstander inn i andres meninger.

6725900[/snapback]

Vet ikke om du er for eller imot innvandring til Norge (av muslimer o.l. :roll: ). Men isåfall vil det å holde de ute av landet, kun resultere i at de norske hvite menneskene ha et utrolig skille til f.eks. mennesker fra Midtøsten. Norge blir rikere og mange andre sørlige land fattigere. Vil nordmenn til slutt se på disse som dyr? Vil synet på mennesker etterhvert bli at de hvite med lyst hår er de som er best i verden? Vil vi ha et slikt skrudd syn på menneskeheten?

Jeg tolker derfor dette som rasisme. Derfor bør vi ikke sende dem tilbake eller holde dem ute bare fordi vi vil ha det bedre. Dette resulterer også i at de får det mye verre.

Det finnes foresten også hvite norske muslimer.

Lenke til kommentar
Det finnes foresten også hvite norske muslimer.

6725960[/snapback]

NOOOOOOOO!

Det løgn, løgn sier jeg!

Ingen hvite ville vel sprenge seg selv?

edit:kan du skrive litt saktere, noen av oss skal på skolen i morra!

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
Du gir skylden til alle muslimer på denne jorda når du sier det ordet.

Feil, det har jeg aldri sagt. Igjen legger du dine feilaktige påstander i andres munn.

6725906[/snapback]

Du kuttet vekk en god del av det jeg sa ser jeg :hmm:

Ved å si at ingen bør støtte muslimske terrorister, så virker det som du rett og slett har noe mot muslimer og ikke noe imot kun terrorister. Ved å si muslimer gjør det og det, blir ordet muslim bare mer og mer negativt ladet.

Lenke til kommentar
åja, så du tror ikke at alle muslimer er selvmordsbombere, bare flesteparten :!:

Og jeg regner med at siden du uttaler deg som relativt god på nyere kriger så kansje du kan gi meg svaret på hvorfor muslimene blir til selvmordsbombere i midtøsten? (hvis du ikke svarer betyr det at du ikke veit :p)

Angående det med religions historie så har de kristene vært mye vrre en muslimene, jeg sier: kast alle som er medlem av statskirka ut av landet!!

6725922[/snapback]

Ingen kan pr. dags dato gi noen full god forklaring på hvorfor muslimer blir selvmordsbombere. Tror heller det aldri kommer til å skje. Spørsmålet ditt virker derfor meningsløst.

Derimot er det kjent at imaner i det muslimske trossamfunnet har en viktig rolle som åndelig leder. Imaners ord vektlegges altså stor betydning for muslimer.

Tror de færreste er uenig om dette.

Når da fanatiske imaner (og andre muslimske ledere) krever handling mot oss vantroe hunder (eller det som verre er) har dette vist seg å føre til konflikter og terror. Jeg tror jeg har belegg for å si at de fleste muslimske terrorister blir rekruttert i moskeer.

Forklaringen på hvorfor noe muslimer går til slike ektreme tiltak som terror er forøvrig mye mere kompleks. F.eks. hvorfor gifter de fleste muslimer seg med andre muslimer. Er det integrering ? Hvorfor foretrekker foreldrene at de skal bli gift med noen fra sitt opprinnelige hjemland ? Er det integrering ?

Denne listen kunne blitt lang.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Og hvorfor gifter hvite seg ofte meg hvite?

Meng grunnen til at palestinerne sprenger seg (ifølge palestinerne selv da, men jeg tror ikke se sekund på en jvla muslim) så sprenger de seg fordi israelerne (kunne sagt jøde, men hadde jeg vært like nazy som deg) dreper barna og konen hans, tar huset hans, bruker landsbyen hans som treningsleir, makt demonstrasjoner, han må søker om å krysse muren med en ventetid på flere uker (kilde boka mur). derfor sprenger han seg selv, jeg sier ikke at dette er riktig, men jeg må si at jeg forstår han.

Men nå får du diskutere videre selv, du intligente, for moren min er halvgal :)

Lenke til kommentar
Ingen kan pr. dags dato gi noen full god forklaring på hvorfor muslimer blir selvmordsbombere. Tror heller det aldri kommer til å skje. Spørsmålet ditt virker derfor meningsløst.

Haha, herregud du mener vel ikke dette? Så inntill bevisene kommer fra forskning så skal du fortsette å tro å muslimer blir selvmordsbombere?

Da må vel jeg få lov til å si at det du heller ikke har noen beviser fra forskning eller gode forklaringer på hvorfor muslimer liksom bare "blir" selvmordsbombere?

Derimot er det kjent at imaner i det muslimske trossamfunnet har en viktig rolle som åndelig leder. Imaners ord vektlegges altså stor betydning for muslimer.

Tror de færreste er uenig om dette.

Når da fanatiske imaner (og andre muslimske ledere) krever handling mot oss vantroe hunder (eller det som verre er) har dette vist seg å føre til konflikter og terror. Jeg tror jeg har belegg for å si at de fleste muslimske terrorister blir rekruttert i moskeer.

På grunnlag av dette kan du ikke klandre hver enkelt muslim. Du tror at du har belegg for å si at de fleste muslimske terrorister blir rekruttert i moskeer, noe som kan godt være, men du vet ikke.

Er ALLE muslimske ledere lik fanatiske imaner. Nei, muslimske ledere er ledere i en ganske så fredelig religion. Fanatiske imaner, er fanatiske personer (psykopater).

Kristne uttøver også terroristme, voldtekter og drap. Og de to siste ganske sikkert mer enn muslimer. Men så skal jeg jo ikke klandre hver enkelt kristen, bare de skyldige :roll:

Forklaringen på hvorfor noe muslimer går til slike ektreme tiltak som terror er forøvrig mye mere kompleks. F.eks. hvorfor gifter de fleste muslimer seg med andre muslimer. Er det integrering ? Hvorfor foretrekker foreldrene at de skal bli gift med noen fra sitt opprinnelige hjemland ? Er det integrering ?

Denne listen kunne blitt lang.

Hvorfor gifter de fleste kristne seg med andre kristne? Vil du gifte deg med en person som er HELT annereldes enn deg? (kultur, tenkemåte o.l.).

Alle foreldrene fortrekker dessuten ikke dette.

Ettehvert som tiden går vil mange innvandrere også tilpasse seg dagens norske samfunn, slik som mange av dem har gjort allerede ;)

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Og hvorfor gifter hvite seg ofte meg hvite?

Meng grunnen til at palestinerne sprenger seg (ifølge palestinerne selv da, men jeg tror ikke se sekund på en jvla muslim) så sprenger de seg fordi israelerne (kunne sagt jøde, men hadde jeg vært like nazy som deg) dreper barna og konen hans, tar huset hans, bruker landsbyen hans som treningsleir, makt demonstrasjoner, han må søker om å krysse muren med en ventetid på flere uker (kilde boka mur). derfor sprenger han seg selv, jeg sier ikke at dette er riktig, men jeg må si at jeg forstår han.

Men nå får du diskutere videre selv, du intligente, for moren min er halvgal :)

6726063[/snapback]

Helt greit. Ikke noe stort tap. Synes ikke du har bidratt så veldig konstruktivt til denne diskusjonen utenom uttale deg nedsettende om andres meninger.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Sagt på en annen måte. Muslimer fra midtøsten og enkelte afrikanske og asiatiske land mangler kultur for demokrati. Familiestrukturen er dessuten bygd opp materikalsk med utbredt mangel på likestilling mellom kjønnene. Religionen og den kulturelle arven forherliger utsøkt bruk av makt som våpen for å oppnå ære og status. På toppen av denne pyramiden sitter presteskapet og blander religion og politikk.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Det er en gal verden. Muslimer har en del gode bidrag.

Men seriøst, når man har sett hvor sjuke slike folk kan være i toppen, så tror jeg det viktigste vi kan gjøre er å være snille med dem. Å spre islamkritikk med utgangspunkt i slike galningers tanker er god energi for deres hat mot oss. Hatet og frykten sendes jo bare frem og tilbake mellom to speil som fordobler hatet og frykten hver gang de blir reflektert i speilflaten.

Og plutselig sier det pang.

Gi dem en god klem.

Lenke til kommentar

Da har jeg lest tråden to ganger, og jeg har helt sikkert misforstått noe. Har alikevel noe å tillegge:

Stråmann, bør være interessant lesing for enkelte her.

Samt en liten notis om ordet "muslim", ihvertfall uten å slenge ved "fanatiske".

*Just my 2 cents*

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært for noen som helst religion, hadde verden vært et mye bedre sted spør du meg.

6725544[/snapback]

Hadde vi ikke hatt religion, hadde menneskeheten funnet noe annet tåpelig å krige for.

Morsomt å se hvor mange som ikke vet forskjellen mellom ekstremister og "vanlige" muslimer. Er det rart at muslimer føler seg diskriminert?

6725020[/snapback]

Har du tenkt på at muslimer diskriminerer også ?

6725051[/snapback]

Nå skal det sies at alle diskriminerer. Tror ikke muslimene er det eneste.

Jeg snakket om generelt. De blir jo kalt muslimer. Ikke personer.

6725053[/snapback]

De kaller seg selv muslimer. Skjønner ikke problemet ditt med at vi snakker om muslimer og terrorisme ? Du prøver å avspore diskusjonen gjentatte ganger nå.

6725073[/snapback]

Så la oss nå tenke oss at jeg er en nordmann og sprenger meg selv på en oljerigg, og gjør denne handlingen i Norges navn. Er det greit for deg at du da blir diskriminert? Du er jo nordmann selv..

Got the point? Personer er individuelle. Hvis dere tenker dere om, har ikke religion så veldig mye med krigene/terrorismen å gjøre. Her er det kriger blant f. eks. USA og Irak. Irak har ikke like moderne krigsteknologi og det var selvfølgelig en tidsspørsmål før de tapte hele krigen. Opprørsgruppene trengte en måte å forene seg på, og siden de alle har noe til felles (alle tror jo på Islam), har de jo kriget i Allahs navn.

Forøvrig, la oss holde oss til Irak. Da Irak ble befridd av de amerikanske styrkene, begynte demokratiet i områdene å blomste umiddelbart. Irak ble delt opp i to, kurdiske styrker sammen med amerikanerne okkuperte hele nord-Irak og har opprettet en føderal stat.

Alle som er litt intressert i dette temaet, ta en titt på demokratiseringsprosjekter i Kurdistan og Irak. Ta også en titt på gjenoppbyggingsprosjekter, og dere ser at de arabiske myndighetene holder seg på samme sted som under Saddam, landet er ikke så veldig godt gjenoppbygget, hver dag sprenges 100 personer i lufta og det er generelt dårlig der. Og det samme kan man si rundt om i araber-landene.

Mens kurderne (som ikke er arabere) har fått en helt fungerende demokrati, med kvinnerettigheter, talefrihet, valgfrihet osv. Det bygges opp store byer, kurderne har store oljepolitikk osv.

Og legg gjerne også merke til at kurderne også er for det aller meste muslimer. Poenget mitt er at det er ikke muslimer som gjør dette. Det er personer som misbruker Allahs navn. Det er personer som bruker Allahs navn for å skaffe seg støtte. Og her er det for det meste arabere (legg merke til at langt fra alle arabere er slike). Og ikke minst, det er deres korrupte regjering som hjernevasker dem.

Husker noen Syria (arabere) under Muhammed-karikaturene? Den norske ambassadens bygning ble brent, hvor mange timer brukte brannvesenet på å komme fram? Og hvorfor fikk demonstranter frihet til å rasere så mye som mulig uten at politiet grep inn?

Tenk dere litt om før dere uttaler dere og skriker Islam er dritt. Det står ikke noen steder i Koranen at muslimer skal angripe USA og særlig Bush.

Morsomt å se hvor mange som ikke vet forskjellen mellom ekstremister og "vanlige" muslimer. Er det rart at muslimer føler seg diskriminert?

6725020[/snapback]

lol, de tror alle muslimer innerst inne har et kall om å sprenge seg selv, for det ligger i dems kultur^^

Det finnes noen ekstremister ja, men det er nok ikke så mange andre en krekar i norge (han er egentlig bare litt dum tror jeg...)

stå på, ArmenMinAU, bra vi har noen fornuftige jer på forumet!

6725773[/snapback]

Nå skal det også sies at de muslimske kurdernes hat mot fundamentalsk ekstremisme er så sterk at Norge ikke tør å sende Krekar tilbake i frykt for at befolkningen skal lynsje han på åpen gate.

6725922[/snapback]

*snip*

6726007[/snapback]

Les litt lenger opp i det jeg har skrevet.

Endret av salah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...