Bluehans Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Har en nettverkskontakt, hvor ledningen kommer fra veggen og inn i kontakte, og så bruker jeg en annen ledning videre. Har ikke peiling på ledningene inni, så det var en annen som fikset den for meg. Men nå fungerer den ikke, og jeg tror ledningen er feilplassert... noen som kunne hjelpe meg med det problemet? gi meg et bilde med farger på ledningene eller noe lignende? 1 Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Ehh.. tror nok du må forklare litt bedre. Aner ikke hva du mener Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 I dei aller fleste kontakter så er det: kvit/blå-blå-kvit/orange-orange-kvit/grøn-grøn-kvit/brun-brun Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 En Cat5-veggkontakt skal ha fargekoding som forteller hvor kablene skal, det skal også finnes nummermerking. Eks. : Normalt så brukes 568B-standarden og da ser du hvilken farge som skal til hvilket nummer: Videre så er det viktig å få kabelen ordentlig ned i kontakten og det gjøres best med ett egnet verktøy, f.eks Krone LSA: Pass på at det er likt i begge ender av kabelen. Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 En SEKSER til PINGLA! Endelig et saklig HARDWARE-svar på dette forumet!! Gratulerer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå