Gå til innhold

700:1 og 1600:1 til samme pris?

AxTyZoR

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har mildt sagt svak erfaring innen skjermer, men nå er alltså plassmangelen blitt så stor at det må bli lcdskjerm på meg.

Skal ha noen til under 2500,- og så litt på komplett og fant disse 2: Skjerm 1 og Skjerm 2

Som sagt jeg har ikke peiling, men har fått fortalt at dissen ratioene (700:1 eksempel) er farger per pixer eller noe sånnt?

Uansett, noen som kan fortelle meg forskjellen på de to? den skal brukes til spilling, film osv... det generelle ungdomsgreiene på data..

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontrastforholdet forteller hvor STERKE fargene er. Desto større, desto sterkere farger, slik jeg har oppfattet det. Men om man alltid skal stole blindt på "stats", er jeg neimen ikke sikker på.

Kikk etter brukererfaringer på produktguiden og sjekk f.eks tomshardware.com. Stol på saklige erfaringer, ikke slike i stilen "ÅFFYFFAAN, jeg har brukt skjermen i 2 timer og den rocker!".

Uansett hvilken av skjermene du velger, tror jeg du kommer til å bli fornøyd :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

LG skjermen skal være blant en ny serie med skjermer som benytter seg av DFC, Digital Fine Contrast. DFC skal være tredelt "sjekkliste" som gjennomgår bildet, og sjekker inputsignalet, justerer kontrast og farge "on-the-fly" per frame, og skal være "utviklet spesielt for mørke bilder".

Andre skjermer har hatt liknende funksjoner i en tid, Eizo og NEC blant annet. Projektører bruker liknende teknikk nå, men ikke helt det samme. Dette er dermed snakk om "2000:1" framfor ekte 2000:1, fordi man satser på å optimalisere bildet gjennom DFC. Jeg tror likevel at man vil bli positivt overrasket i mange situasjoner, og hvis man ikke liker det kan man kanskje skru av dette ved å velge en annen preset enn "movie" ? :)

Linker:

LG pressemelding

ITpro beskriver på norsk

Hardware.no - her lokalt :)

Samsung har "liknende" teknologi som nevnt ovenfor, men LG sin hørtes faktisk grensesprengende i forhold til Samsung sin som har vært i bruk en stund nå. MagicBright er inkludert i Samsung sin skjerm, se her for mer info.

EDIT: Små stavefeil...og enda flere feil, beklager...

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...