Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Noen som har peiling på hva den minst brukte FM frekvensen i norge er (nærmere bestemt ved lillehemmaer - oppland)? Har en FM sender som jeg gjerne skulle ha hatt til å sende på best mulig frekvens slik at den ikke forstyrres av all den dritten de sender på radioen Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 vanlige personer har vell ikke lov til å bruke fm nette uten lisens! Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Trodde det var lov om du ikke mente bruken som bøll... Lenke til kommentar
AOe Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det må vel nesten være lov? FM adaptern til iPod er jo lov... Ville tippe det var de øverste frekvensene som var minst brukt. Det er det her i alle fall (oslo)... Mulig jeg tar feil på alt jeg sier Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det må vel nesten være lov? FM adaptern til iPod er jo lov... Ville tippe det var de øverste frekvensene som var minst brukt. Det er det her i alle fall (oslo)... Mulig jeg tar feil på alt jeg sier 6722961[/snapback] Nei, FM-senderen til iPod er ikke lov i norge. All radiovirksomhet over FM-båndet må det søkes konsesjon om... Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det må vel nesten være lov? FM adaptern til iPod er jo lov... Seff er det lov, men det er begrensninger for hvor stor sendeeffekt du kan bruke. Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Lov med "microsendere" med max 50nW effekt ja - typisk FM-adaptere til iPod og slikt. Se denne linken fra nyhetsarkivet hos Post&Teletilsynet. |2mmy| Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Vel det er mulig jeg er blind, men jeg ser ikke noe om at det er lov bare at det er utført en høring. Og hvis jeg da har rett vil det si at all sending på fm båndet er ulovlig uten lisens. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det er nok ulovlig, så du må nok gå en rundt med Post- og Teletilsynet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Det er nok ulovlig, så du må nok gå en rundt med Post- og Teletilsynet 6723217[/snapback] Det står at den sender 5 meter, men hadde signal 75-100 meter unna når jeg sendte på en ubrukt kanal (96.5MHz). har en som bare sender på én fast kanal, P3 sin, og den mister signalet etter en halv meter 0.o edit: vurderer bluttooth sender og hodetelefoner, men er dyrere og ikke så mye man kan bruke den til. med FM sender kan jeg eks kjøpe slike billige radioer på europris og ha trådløse høytalere, dog med redusert lydkvalitet, og fm sender kan man bruke i bil ^^ Endret 22. august 2006 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå