Plomma2 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Heisann. Jeg sitter og irriterer meg over at skrivebordet mitt blir vått hver gang jeg har en flaske med vann på det. Har prøvd alle drikkeflaskene vi har i huset, men det er samme resultatet med alle. Det drypper også vann ned på boka når jeg sitter og leser, sånn at den blir skikkelig.. uggen. Noen? - Plomma Lenke til kommentar
............... Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Prøvd med sånn sports drikkeflaske? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det er 2 metoder jeg vet om: 1. Fyll vann med samme temperatur som luften i rommet. 2. Bruk en termosflaske Og en tredje: senk luftfuktigheten i rommet. Vannet som danner seg på yttersiden av flasken er kondens. Hvis vannet i flasken er kaldt, blir luften like inntil vannflasken kaldere enn luften ellers i rommet. Kald luft klarer ikke holde på så mye vanndamp som varm luft, derfor omdannes vanndampen (vann i gassform) til vann i væskeform. Metode 1 sørger for at luften ikke kjøles ned, men det er jo ikke noe stas med lunket vann heller ... Metode 2 sørger også for at luften ikke kjøles ned, men det skjer ved å øke varmeisolasjonen mellom innsiden av flasken (kald) og yttersiden (romtemperatur). There you have it - fysikk grunnkurs 1. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Eller sett flaska på ei skål Lenke til kommentar
Feh Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Eller kjøp ølbrikker... Hadde samme problemet før, så jeg rappa en bunke ølbrikker fra byen og bruker de, så slipper jeg våte flekker på skrivebordet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå