abene Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Microsoft gir nå konkurrenten Mozilla Foundation et tilbud om et samarbeid som skal føre til at Firefox fungerer bedre under Windows Vista. Les mer Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det virker som de er villige til å akseptere tilbudet.. Fantastisk! Lenke til kommentar
............... Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Dette er veldig bra hvis de får til Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Kanskje man bør være litt på vakt når en løve inviterer deg inn i sin hule og frister med gratis lunsj ? :-P :-P Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Nesten for godt til å være sant! Håper ikke dette er et soloutspill fra ramji som han får på pukkelen for av resten av MS-konsernet. Evt. at han har fått oppgaven med å få Mozilla på kroken for et evt oppkjøp i den hensikt å legge ned en konkurrent. Jepp, jeg er litt skeptisk når det høres for godt ut til å være sant. Vi får vel bare krysse fingrene og håpe på det beste Lenke til kommentar
Deus Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg tror mer på oppkjøp eller industrispionasje enn godwill når det kommer til Microsoft Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg tror mer på oppkjøp eller industrispionasje enn godwill når det kommer til Microsoft 6722177[/snapback] Industrispionasje på et produkt med åpen kildekode? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Tror Microsoft mest arangerer dette for å bedre image sitt, men så lenge de er villig til å bedre image sitt med "pene" metoder er det jo bare kjempe nyheter. Jeg tror vi faktisk kan vente oss ett litt snillere Microsoft som lever mer opp til Googles slagord "Do no evil" Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Mozilla vil aldri gå med på et oppkjøp av MS, det er jeg veldig sikker på! Men godt initiativ fra MS sin side ihvertfall! Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 MS vil se hva Mozilla planlegger til FF i neste release... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) MS vil se hva Mozilla planlegger til FF i neste release... 6722303[/snapback] heller ikke dette er hemmelig informasjon. Dette er et godt tiltak for folk flest. Endret 22. august 2006 av invictus Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 trodde ms syntes sin egen IE var så bra i vista jeg? også skal de nå over til mozilla? er jo egentlig bare bra om dette stemmer. men det kommer ann på hva ulempene blir... Lenke til kommentar
NiloPilo Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Mozilla vil aldri gå med på et oppkjøp av MS, det er jeg veldig sikker på! Men godt initiativ fra MS sin side ihvertfall! 6722250[/snapback] Hvordan er du så sikker på det egentlig? Jeg tror på dette. Penger er makt, microsoft har penger Alt kan kjøpes = Mozilla kan bli kjøpt Spørs helt hvor mye det er snakk om her. "Mozplorer" Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det gjør jo ingenting om Mozilla blir kjøpt opp. Siden det er OpenSource kan jo bare noen andre overta vil Microsoft skulle lede programmene på feil vei og vis Microsoft gjør de bedre må de alikevel gi de ut i OpenSource. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Synes det er morsomt å se de som febrilsk prøver å angripe MS her. Jeg synes dette er et bra initiativ. Hva som kommr ut av det er en annen sak, men så langt sitter jeg bare spent og ser. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Penger er makt, microsoft har pengerAlt kan kjøpes = Mozilla kan bli kjøpt 6722323[/snapback] Det er irrelevant om Mozilla blir oppkjøpt. Noen andre kan da bare forke firefox. Det er alikevel viktig å merke seg at spekulasjoner om oppkjøp kun blir synsing og det er _INGENTING_ i denne nyheten som tyder på det er tilfellet. I realiteten betyr denne nyheten akkurat det som står ettersom microsoft har alt å tjene på at mozilla-produkter fungerer bra på vista og lite å tjene på å kjøpe opp mozilla. Endret 22. august 2006 av invictus Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Bra tiltak av Microsoft Edit: Itavisen skriver forresten i tillegg dette: Årsaken er at Ramji mistenker at Mozillas spamfiltre sperrer for Microsoft-adresser… Noen som har vært inne å tittet på det "nye og fantastisk flotte" designet på websiden dems forresten? Endret 22. august 2006 av crownjewel Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg tror mer på oppkjøp eller industrispionasje enn godwill når det kommer til Microsoft 6722177[/snapback] Industrispionasje på et produkt med åpen kildekode? 6722215[/snapback] Hehe. Det skulle tatt seg ut :!: Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Kan tyde på at Microsoft endelig har forstått at konkurranse er sunt? Alle tjener på at det er flere browsere som fungerer bra på Windows Vista, spesielt sluttbrukerne. Microsoft erkjenner kansje også at Firefox er kommet for å bli som en browser brukt av en betydelig del av Windows Vista's brukere, og av den grunn er best tjent med at den fungerer så bra som mulig på Vista. Husk, en av de tingene Microsoft har jobbet med når det gjelder Vista er oppfattet stabilitet av operativsystemet. De aller fleste legger skylda på operativ systemet når noe går galt, og Microsoft har oppigennom alle de år måtte ta mye pepper fordi tredjeparts drivere og programmer har ført til datatap, krasj osv. Jeg velger og tro at Microsoft ønsker at Vista skal framstå som veldig stabilt og sikkert og av den grunn ønsker at de mest utbredte tredjeparts programmer skal fungere prikkfritt på Vista. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Synes det er morsomt å se de som febrilsk prøver å angripe MS her.Jeg synes dette er et bra initiativ. Hva som kommr ut av det er en annen sak, men så langt sitter jeg bare spent og ser. 6722333[/snapback] Dersom det ikke er skjulte intensjoner, så kan det ikke komme noe annet enn gode ting utav dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå