Gå til innhold

Tidssynkronisering på Exhange2003

Anbefalte innlegg

Har ett problem med at jeg skal prøve og rydde opp i ett avtalekaos i Exhange med outlook2003-klienter, problemet er at maskinene er satt opp med forskjeller i oppsette for sommertid, med og uten automatisk justering.

Dette medfører at endel får en forskyvning på en time slik at kalendersystemet er kaos.

Finnes det ett verktøy som kan la en justere dette uten alt for mye bryderi.

Eksport og import av kalenderen er jo en svært tungvin måte. Finnes det noe fornuftig verktøy til og løse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hva med å sette opp serveren som tidstjener, og legge til et logon-script på Default Domain Policy?

Kun en linje som skal til i scriptet:

net time \\servernavn /set /yes

Da burde klokkene på klientmaskinene bli synkronisert med klokka på server :)

Lenke til kommentar
Tja, hva med å sette opp serveren som tidstjener, og legge til et logon-script på Default Domain Policy?

Kun en linje som skal til i scriptet:

net time \\servernavn /set /yes

Da burde klokkene på klientmaskinene bli synkronisert med klokka på server  :)

6722335[/snapback]

Problemet er kalenderen i outlook har en lei tendens til og forskyve seg når man stiller klokken og jeg leter etter en metode og kunne stille denne i forhold til systemtiden.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Etter det jeg kan se er det ikke noen enkel måte å gjøre dette på, bortsett fra som du sier, eksport og import av kalender, som jo er en drøyt tungvint metode. Eller be brukerne om å flytte alle avtaler, en etter en, etter at alle pc-er har identisk tid.

Sikkert kjempepopulært.

Exhange Team Blog'en sies det at:

"There is no centralized process that Exchange Administrators can use to update the users calendar."

Mulig du kan prøve å sette opp et script som løser problemet, men siden Exchange teamet selv ikke har en god løsning, er det sannsynligvis heller dødfødt. Mulig det finnes et tredjeparts verktøy som kan hjelpe, men jeg har ikke funnet noe.

Sorry, men det ser ut som om du har en møkkajobb foran deg :hm:

Lenke til kommentar

Dette er åpenbart ett problem for endel så det er nesten latterlig hvis ett program som exhange ikke er fleksibelt nok til og kunne håntere slike ting som burde være en bagatell og endre, du kan jo nesten scripte exhange/outlook til og tørke deg bak men ikke fikse slike bagateller, usj og usj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...