Gå til innhold

Klarer ikke å sette rett oppløsning på pc-en

Majordead

Anbefalte innlegg

Har en Sony LCD TV med maks oppløsning på 1368x768, men jeg får ikke satt mulitmediamaskinen fra Fujitsu Siemens med onboard intel skjermkort til denne oppsløsningen i windows.

Har lastet ned powerstrip med denne lar meg heller ikke sette oppløsningen til 1368x768.

Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags kabel har du brukt til å koble tv'en til pc'en? For vanlige lcd skjermer støtter ikke dataoppløsning via hdmi kabel. Man må overskalere skjermbildet til å få dekket skjermen. Det skal gå an å få til nativ oppløsning med vga kabel.

6722102[/snapback]

Bruker DVI kabel (dvi-dvi).

Kan du utdype litt mer hva du mener med overskalering og native oppløsning?

Lenke til kommentar

Nativ oppløsningen til lcd tv'en din er 1368x768. For vanlige lcd skjermer til pcbruk er det 1024x768,1280x1024 osv. Overskalering kan du gjøre i driveren til nvidia eller ati. Man strekker skjermbildet ut slik at den passer til tv skjermen. Jeg klarer ikke ikke å få til 1368x768 på min le40m61b. Må sette en lavere oppløsning og overskalere det.

Lenke til kommentar
Nativ oppløsningen til lcd tv'en din er 1368x768. For vanlige lcd skjermer til pcbruk er det 1024x768,1280x1024 osv. Overskalering kan du gjøre i driveren til nvidia eller ati. Man strekker skjermbildet ut slik at den passer til tv skjermen. Jeg klarer ikke ikke å få til 1368x768 på min le40m61b. Må sette en lavere oppløsning og overskalere det.

6722149[/snapback]

Takk for tips,

Det sitter som sagt et Intel Onboard skjermkort på denne pc-en, så jeg lurer rett og slett på om det er en begrensning i driveren som gjør at det ikke er mulig å overskalere.

Har derimot mulighet til å velge 1280 x 768 i windows men det er jo ikke samme oppløsning.

Lenke til kommentar

6722149[/snapback]

Takk for tips,

Det sitter som sagt et Intel Onboard skjermkort på denne pc-en, så jeg lurer rett og slett på om det er en begrensning i driveren som gjør at det ikke er mulig å overskalere.

Har derimot mulighet til å velge 1280 x 768 i windows men det er jo ikke samme oppløsning.

6722172[/snapback]

Ingen flere råd / tips ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...