j-- Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Heisann! bestilte *DSL her om dagen, og har akkuratt flyttet ut hjemmefra, Jeg har 2 stasjonære og en laptop! Laptopen skal ha nett fra en trådløs ruter. [ *DSL ] <-> [ WLan Ruter (wlan) ] <-> [ (wlan) mottaker] <-> [ (Kabel) Switch ] \_____ <-> [ (wlan) Laptop ] Ok, jeg trenger en trådløs forbindelse mellom ruteren og switchen! Hvordan gjør jeg dette? Hva slags utstyr trenger jeg? (en ekstra ruter/access point?) Takker for innspill! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Ingen tips nei? ... =( Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) først og frems: har du dsl-modem eller modem med integrert router? hvis du har ngt så er det nok router, de fleste andre foretrekker vel modem. Endret 23. august 2006 av deep750 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Si at det da er en ruter /m innebygget ADSL modem. Jeg trenger egentlig da bare noe som erstatter nettverkskabelen, bare at det blir trådløst Lenke til kommentar
solboy Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Si at det da er en ruter /m innebygget ADSL modem. Jeg trenger egentlig da bare noe som erstatter nettverkskabelen, bare at det blir trådløst 6727677[/snapback] Det du trenger da er to trådløse enheter som sender mellom hverandre og fungerer som repeatere ( signalforsterkere/videreformidlere). Har du en trådløs basestasjon eller accesspunkt trenger du kun en ruter eller accesspunkt med lan-kontakt slik at du får koblet til switchen. Oppgaven kan iogforseg også utføres av en datamaskin med trådløst kort hvis kortet støtter denslags trafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå