Finnduz Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hei Er det mulig og låse en harddisk? Slik at du ikke kan åpne den (Uansett hva person måtte kunne innenfor pc kunnskaper). Grunnen til at jeg ønsker dette er vell fordi jeg ikke bor alene i huset. Har private bilder/doc som ikke alle har så veldig godt av og ta en titt på. Jeg kunne selvsakt brukt 15dvd'er men tar ikke inn cd'en vær gang jeg bare skal sjekke et bilde for redigering etc. - Finnduz Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) bruk heller " Microsoft Private Folder 1.0 " hvis du er redd for noe bilder og dokumenter: http://www.softpedia.com/get/Security/Lock...te-Folder.shtml lykke til Endret 22. august 2006 av gaggen Lenke til kommentar
Finnduz Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Ok, takk for tipset. Men er dette sikkert? (newbie) Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Ok, takk for tipset. Men er dette sikkert? (newbie) 6721914[/snapback] 110 % sikkert Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hvis du fremdeles har lyst til å "låse" en hel harddisk så kan du ta en titt på truecrypt. Du kan med dette programet enten lage filer som du kan sette opp som harddisker når du vil, eller du kan kryptere en hel harddisk (det har ikke jeg prøvd selv). Du må altså skrive et passord for å få "mounted" harddisken, og når Windows restartes så må den mountes på nytt. Har du godt nok passord kan du føle deg trygg på at ingen kan dekryptere innholdet. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Men du bør ikke glemme ut passordet hvis du vil kunne se dokumentene dine igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå